חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התפוצצה ישיבת "שולחן עגול" בין עיריית ירושלים לבין מינהל מקרקעי ישראל

משה ליאון,טקס יקירי העיר, יום ירושלים

התפוצצה ישיבת "שולחן עגול" בין עיריית ירושלים לבין מינהל מקרקעי ישראל; ראש העיר, משה ליאון: "את העיר ירושלים מנהלים ראש העיר ומועצת העיר שהם נבחרי ציבור ולא שום פקיד, בכיר ככל שיהיה". איש לא יציב אולטימטום בפנינו! לא נאפשר בניה בליפתא ורכס לבן במתכונתו הקודמת. לא יקום ולא יהיה. אנחנו נגיש את הבשורה בלבן לותמ"ל, לטובת העיר, עתידנו ועתיד הדורות הבאים".

היום, בפתיחת ישיבת "שולחן עגול" בין עיריית ירושלים לבין מינהל מקרקעי ישראל, שהתקיימה בנוכחות בכירים מהעירייה ומהמינהל, במשרדי רמ״י, דרש יו"ר רמ"י, מר יעקב קווינט, לחרוג מסדר היום שנקבע ולדון בתוכנית רכס לבן.

מר קווינט טען כנגד ראש העיר, משה ליאון, כי תחילה יש לדון על 'הבשורה בלבן', שהיא הפרה של התחייבות עיריית ירושלים להקמת רכס לבן, כמו גם התנגדות ראש העיר לשיווק תוכניות המינהל בליפתא, וכי עד אשר העירייה לא תאפשר לאשר את התוכנית בוועדה המחוזית, הוא לא ימשיך את הדיון.

משה ליאון,טקס יקירי העיר, יום ירושלים
משה ליאון. צילום: דור פזואלו

ראש העיר, מר משה ליאון, הבהיר למר קווינט, כי 'הבשורה בלבן' תוגש בשבועות הקרובים לותמ"ל. ראש העיר הזכיר למר קווינט כי רמ"י ומשרד השיכון היו שותפים למהלך, לפחות בידיעה ובהסכמה שבשתיקה, גם אם לא שיתפו פעולה, הלכה למעשה, בהכנתו, ובכל הכבוד הראוי, עיריית ירושלים היא זו שתחליט על עתיד העיר והיא זו שתנהל את העיר ירושלים.

בתגובה לכך סירב יו"ר המינהל להמשיך את הדיון על פי סדר היום, והודיע כי אין עוד על מה לדבר. בתגובה, ראש העיר קם ויצא, ובכך הסתיימה הישיבה, רבת המשתתפים ללא שהתקיים דיון בנושאים המרכזיים והשוטפים שעל סדר היום.

ראש העיר משה ליאון אמר: "הודעתי והכרזתי ברבים כי תוכנית רכס לבן לא תקום ולא תהיה! שר השיכון היה בסוד הדברים וכן גם ראש המינהל, במשך ימים ארוכים. בימים אלה נגיש את הבשורה בלבן לדיון בותמ"ל ואין בכוונתנו לחזור בנו מהתנגדותנו לתוכנית ליפתא.

את העיר ירושלים מנהלים ראש העיר ומועצת העיר שהם נבחרי ציבור ולא שום פקיד, בכיר ככל שיהיה. איש לא יציב אולטימטום בפנינו! לא נאפשר בניה בליפתא, ורכס לבן במתכונתו הקודמת. לא יקום ולא יהיה".

ראש העיר הוסיף והדגיש: "אנו נגיש את הבשורה בלבן לותמ"ל, לטובת העיר, עתידנו ועתיד הדורות הבאים".

ירושלמים, שימו לב: מבצע "בן דור" לחיבור קווי רכבת קלה נוספים לרשת הירושלמית, יוצא לדרך

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן