חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

המנה שאף חג שבועות לא יעבור בלעדיה

המנה שאף חג שבועות לא יעבור בלעדיה

שוב מגיעה התקופה בשנה שבה כולנו מחפשים במרץ מתכונים חלביים, טעימים וחגיגיים מספיק לפאר את שולחן החג. לפעמים אנחנו מוצאים את עצמנו מתאמצים למצוא את המתכונים המקוריים והמעניינים ביותר, אבל יש כמה מנות שהן בגדר קלסיקה נצחית, שהחג פשוט לא שלם בלעדיהן. לפניכם ארבעה מתכונים למנות נהדרות לשבועות שהן פשוט מאסט על שולחן החג.

פשטידת גבינות וברוקולי

פשטידה עשירה ונימוחה שתשאיר אתכם עם טעם של עוד.

נחתוך ברוקולי טרי (או ברוקולי קפוא מופשר ומסונן) לחתיכות בינוניות ונכניס לקערה. נמיס חמאה במיקרוגל, ונוסיף אותה לקערה, יחד עם שמנת חמוצה, ביצים, קמח, אגוז מוסקט, קוטג' וגבינה צהובה מגורדת. נתבל במלח ופלפל ונערבב היטב עד שנקבל תערובת אחידה. נשמן תבנית ונזרה בתחתית סולת בשכבה דקה ואחידה. ניצוק את תערובת הברוקולי והגבינות ונכניס לתנור שחומם מראש לטמפרטורה של 180 מעלות למשך כ-50 דקות.

בינתיים, נכין את הרוטב. בסיר קטן נמיס חמאה, נוסיף קמח ונבחש היטב. ניצוק שמנת מתוקה ונמשיך בבישול עד שנקבל רוטב סמיך ואחיד. נתבל במלח, פלפל ואגוז מוסקט. לפני ההגשה, ניצוק את הרוטב בנדיבות על הפשטידה. נגיש חם.

בורקס גבינה

אי אפשר לטעות עם בורקס גבינה. זו מנה שתשמח את כל היושבים בשולחן, ילדים ומבוגרים כאחד. ניתן להגיש אותם כמנה אישית ברוטב פטריות או פשוט להניח בקערה במרכז השולחן. טיפ: מומלץ להכין מראש כמות כפולה.

בקערה גדולה נערבב קוטג' וגבינה בולגרית מפוררת. נוסיף ביצים וגבינות צהובות מגוררות לפי הטעם. נפרוש בצק עלים מופשר על משטח נקי, ונחתוך אותו לצורת ריבוע מושלם. את הריבוע הזה נחתוך לעוד ארבעה ריבועים שווים. בפינת כל ריבוע נניח כף ממילוי הגבינות, ונקפל אותו לצורת משולש. נהדק את קצות הבצק היטב בעזרת מזלג. נמשיך בדרך זו עד שכל הבצק נגמר. נבריש את הבורקסים בביצה טרופה ונפזר עליהם מלמעלה שומשום שחור ולבן.

נסדר את הבורקסים על תבנית עם נייר אפייה, ולא נשכח להשאיר רווח ביניהם. נאפה בתנור שחומם מראש ל-190 מעלות למשך כ-20 דקות או עד שהבורקסים מזהיבים.

לזניית בטטה ודלורית עם רוטב בשמל

זה לא חג שבועות אמיתי בלי לפחות מנת שחיתות מוקרמת אחת. המתכון הבא מציג לזניה עסיסית ומענגת, עם טוויסט של ירקות שורש כתומים שמוסיפים לה מתיקות ומכפילים את ההנאה.

להכנת המנה, נצטייד בדלורית ובטטה יפות, מוצקות וטריות. נקלף את הדלורית ונחצה אותה כדי שנוכל לרוקן את הגרעינים המרירים שבתוכה. נקלוף גם את הבטטה, ונחתוך אותה ואת הדלורית לקוביות קטנות. נערבב אותן עם חמאה ועלי מרווה, נכניס את התערובת לתבנית ונעטוף בנייר כסף. נאפה בחום של 180 מעלות במשך כרבע שעה, עד שהירקות מתרככים מעט אך לא לגמרי.

במקביל, נכין את רוטב הבשמל: בסיר קטן נמיס חמאה, נוסיף קמח ונערבב היטב. ניצוק פנימה חלב ונמשיך בערבוב בעזרת מטרפה. נבזוק מלח, פלפל ואגוז מוסקט ונמשיך בבישול עוד מספר דקות עד לקבלת רוטב סמיך, אחיד וטעים.

כעת נרכיב את הלזניה: בתבנית פיירקס, או כל תבנית אחרת בגודל מתאים, ניצוק מספר כפות מרוטב הבשמל. נפרוס שלושה דפי לזניה ועליהם ניצוק עוד כשליש מכמות הרוטב. נפזר כשליש מכמות תערובת הבטטה והדלורית ונשטח אותה באופן אחיד ונבזוק מוצרלה ופרמזן מגוררות. נמשיך באופן זה פעמיים נוספות, עד לסיום כל המרכיבים. נאפה בחום של 170 מעלות למשך כחצי שעה, עד שהלזניה זהובה והמטבח מתמלא בריחות מפתים.

עוגת גבינה אפויה

כשזה מגיע לקינוח סעודת חג השבועות, אין באמת התלבטות. עוגת גבינה אפויה היא המנה הקלסית והנצחית שתמיד מצליחה.

נקציף חלבונים עד לקבלת קצפת יציבה. נמשיך בהקצפה ונוסיף סוכר בהדרגה. בקערה נערבב גבינה לבנה, קמח, אינסטנסט פודינג וניל, חלמונים וסוכר וניל ונקציף בעזרת מיקסר או מטרפה ידנית עד שמתקבלת תערובת חלקה. ניצוק בהדרגה את הקצפת אל תוך קרם הווניל ונאחד בעדינות בתנועות עטיפה.

נעביר את התערובת לתבנית ונאפה בשני שלבים: ראשית, ניתן לעוגה מכת חום למשך עשר דקות בטמפרטורה של 200 מעלות. לאחר מכן ננמיך את התנור ל 150 מעלות ונמשיך באפייה למשך 45 דקות נוספות. כדאי להניח לעוגה להצטנן בתנור למשך שעה נוספת כדי שתתייצב, ולאחר מכן להעביר אותה למקרר.

עוגת גבינה, צילום: pixabay

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן