חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ט' באב במונחים של ימינו

אומנם אנחנו צמים על אירועים שקרו לפני אלפי שנים הלילה, אבל שימו לב שאלפי שנים עברו ולא למדנו כלום. דבר העורכת, מילן בן דוד-מועלם על ט' באב והחורבן היומיומי

 

ודאי שמעתם על הסיבות לצום תשעה באב בכל צורה ובכל דרך. הרבנים, הרבניות, ספרי מוסר, גמרא- כולם מספרים על חורבן ירושלים ועל הסיבה לכך- שנאת חינם. זה אינו טור של שיעור בהלכה וגם לא דף גמרא, זה בקושי מוסר אבל מלא בהיגיון. 

בזמן שירושלים חרבה הייתה שנאת חינם מסוג שונה לחלוטין מזאת שיש היום. 

שנאת חינם בדורנו אנו היא הדור המתקדם, דור הסופר פייבר, ה- 4G.

 שנאה חוצת גבולות, שנאה שנמצאת בכל מקום, בכל מצב, אונליין, אוף ליין, שנאה שפשוט אי אפשר לפספס. 

כולם מכירים את הסיפור על קמצא ובר קמצא, שבגללה חרבה ירושלים, אז מה תגידו על מה שעוברים היום אנשים ברשתות החברתיות ואף אחד לא מניד עפעף?

הסעודה בגללה חרבה ירושלים כללה רק כמה עשרות מאנשי העיר החשובים שישבו בחיבוק ידיים ולא עשו מאומה כשראו את ההשפלה שעבר בר קמצא, אבל היום, בכל מקום בכל פינה, ילדים מוחרמים אונליין ומתאבדים מיד אח"כ, רק כי אף אחד לא טרח לשים לזה סוף, אדרבא, במקום לשים סוף, אחרים פשוט תומכים בחרמות, והופכים את האסור ללגיטימי. 

עורכת האתר מילן מועלם

 

היום, מי שנראה קצת אחר, שמן מידי, אפילו טיפה עגלגל, זוכה להשפלות ושנאת חינם מצד חברה לא מפותחת שלא מבינה שיש כאלה שזה פשוט בגנים שלהם ואין להם מה לעשות בעניין מלבד להרגיש מתוסכלים ולא מקובלים. 

היום, אם אתה לא באינסטוש, בפייסבוק, בטלגרם ובכל הזוהמה, אז אתה פחות חשוב, פחות אהוב, יצור ועוף מוזר שמוטב שלא היה מגיח לאוויר העולם. הזוי לא? 

אז אומרים שכשתהיה אהבת חינם תגיע הגאולה ובית המקדש השלישי יירד אלינו משמיים, אבל הדרך לשם עוד נראית לי ארוכה, וכדי לזרז את הגאולה ולהביא את הישועה לכולנו, כל אחד ואחת מאיתנו צריכים להשתנות ולהיות האנטיתזה של החברה העכשווית.

 אם ביתו של הקדוש ברוך הוא חשוב גם לכם, הנה הזדמנות. הלילה, בזמן שה' יושב ובוכה יחד עם עמו על החורבן, הוא גם מחכה ללב שלנו. הוא רוצה לראות כמה הוא חשוב לנו.

בואו נקבל על עצמנו משהו קטן למען ה' ולמען הסביבה, בואו נעשה צעד קטן כדי להפוך לאנשים יותר טובים ולהפוך את המקום בו אנחנו חיים ליפה יותר ומאיר פנים. בואו נייצר אהבה שאינה תלויה בדבר. זה אפשרי וזה בידיים שלכם. צום מועיל. 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן