חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עשרת הדיברות: מהם, מתי שומעים אותם והיכן | כל הפרטים

מחר נחגוג כולנו את חג השבועות – חג מתן תורה. אחת ממטרותיו של החג הוא ציון היום שבו עם ישראל סיים את הכנותיו, על מנת להגיע למטרת יציאתו ממצרים.

במשך כמעט חודשיים, מיום ט"ז בניסן החלו עם ישראל לספור את הימים. חמישים יום.

מה קרה באותם חמישים יום? המון! קריעת ים סוף, ירידת המן ועוד שלל מסעות במדבר. לאחר כל האירועים האלו, אומר אלוקים למשה להכין את העם, כי בעוד שלושה ימים, יתגלה לעיניהם ויתן להם את התורה.

אבל, עם ישראל, שהתכונן במשך תקופה כה ארוכה, לא הצליחו לקום ביום השלישי, ומשה נאלץ להעיר אותם בכח, על מנת שיוכלו ללכת ולקבל את התורה. כתיקון על אירועי אותו יום, נוהגים עם ישראל להישאר ערים בליל חג השבועות, וללמוד תורה, וביום חג השבועות, לאחר התיקון, קוראים בתורה את עשרת הדברות, בדיוק כמו אז.

הרבי מלובביץ צילום: JEM

בדורנו, יצא הרבי מלובביץ׳ במבצע מיוחד: בהוראה מיוחדת לחסידיו הורה הרבי לדאוג שכל יהודי ויהודי יוכל לשמוע את קריאת עשרת הדיברות בבית הכנסת.

והחסידים, הם מקיימים את ההוראה, ובהידור! בכל בית חב"ד, בכל עיר ובכל שכונה, בארץ ובעולם, יתקיימו השבת עשרות קריאות התורה, ובהם ישמיעו לכל החפץ בכך את עשרת הדיברות.

על מנת לדעת היכן תוכלו לשמוע עשרת הדיברות, ניתן להתקשר, לפני כניסת השבת כמובן, למספר 3770* או לבדוק באתר בית חב"ד היכן נמצא בית חב"ד הקרוב לביתכם, ובאילו שעות ניתן לשמוע בו את עשרת הדיברות.

קריאת עשרת הדיברות הינה הזדמנות מיוחדת עבור כל יהודי, להתחבר פעם נוספת אל אותו המעמד המופלא, בו על פי המסורת עמדו כל עם ישראל, יחד, ללא הבדלי דעות, ושמעו את קולו של ה' קורא: "אנוכי ה' אלוקיך" ו"לא יהיה לך אלוקים אחרים על פני".

אז מחר, כשתהיו בבית הכנסת, רגע לפני הארוחה החלבית, שימו לב למילותיה של התורה, ואל התיאור המופלא של אותם רגעים נעלים, במדבר סיני. קבלת התורה.

אז, נראה אתכם, כן?!

חניונים חדשים לחניה חינם בתלפיות וארמון הנציב הוכשרו על ידי העירייה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן