חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה בירושלים: נקודת הזנקה של מד"א הוקמה בהדסה עין כרם עבור תושבי מערב העיר

לראשונה בירושלים, הוקמה בהדסה עין כרם נקודת הזנקה של מד״א עבור תושבי מערב העיר; מנכ״ל הדסה, פרופ׳ יורם וייס: ״נקודת ההזנקה בעין כרם תקצר את המענה של צוותי מד״א למעל 200,000 תושבי מערב העיר אשר זכו לראשונה לעמדת מד״א באיזור מגוריהם״.

אירוע מרגש והיסטורי הבוקר במרכז הרפואי הדסה עין כרם: חנוכת נקודת הזנקה חדשה של מד״א, אשר מוקמת לראשונה במרכז רפואי, לטובת תושבי שכונות מערב העיר.

באירוע נכחו ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מנכ״ל מד״א אלי בין, יו״ר מועצת המנהלים של הדסה, דליה איציק, מנכ״ל הדסה פרופ׳ יורם וייס, צוותי המרכז הרפואי וארגון מגן דוד אדום ממרחב ירושלים.

צילום: אבי חיון

את נקודת ההזנקה החדשה בהדסה עין כרם, אשר תאפשר הזנקה מהירה וממוקדת של אמבולנס וצוות מד״א, הגה ויזם ד״ר ינון בודה, מנהל בית החולים הדסה עין כרם יחד עם הנהלת המרכז הרפואי, מועצת המנהלים והנהלת מד״א.

הבוקר, בטקס חנוכת נקודת ההזנקה הכוללת אמבולנסים לבנים ואמבולנס לטיפול נמרץ, אמר מנכ״ל הדסה, פרופ׳ יורם וייס: ״הקמת נקודת ההזנקה כאן בהדסה עין כרם היא צעד נוסף בדרך הארוכה והמשותפת של הדסה ומד״א, והיא בוודאי מהווה צעד שובר שוויון ותוכל לקצר מענה למעל 200 אלף תושבי האזור.

שיתוף הפעולה שלנו עם מד״א נמשך עשרות שנים ולא אשכח באופן אישי איך בהיותי רופא צעיר, מומחה לטיפול נמרץ והרדמה חברתי לצוותי מד״א לאורך שנות הפיגועים הקשים בירושלים וסייעתי בטיפול בפצועים בשטח, תוך ליווי ניידת טיפול נמרץ, ובהמשך בעבודה צמודה לאורך כל השנים לטובת המטופלים בהדסה, בתרחישים קשים ואף בשנות הקורונה במהלכן הפגנו שיתוף פעולה מדהים לטובת תושבי ירושלים.

אעדכן כי אנו בוחנים כעת שילוב של רופאים שלנו באמבולנסים של מד״א, יוזמה שהוכיחה את עצמה בפיילוט מוקדם שערכנו ואנו אף פועלים לקידומה של הפעלת ניידת סיטי שתגיע עד ביתם של חולים עם חשד לאירוע מוחי.

צילום: אבי חיון

הדסה נבחרה לרשימת 250 בתי החולים המובילים בעולם, וזאת בזכות עובדיה מכל הסקטורים, ההון האנושי המוביל שלנו. יחד איתם ועם שיתוף הפעולה שלנו עם עיריית ירושלים ועם מד״א, נמשיך להעניק לירושלים רפואה מעולה ושירות מוביל לתושביה״.

לדברי יו״ר מועצת המנהלים של הדסה, דליה איציק: ״צוותי מד״א, מלאכים ומלאכיות העושים עבודתם נאמנה בכל כך הרבה רצון ומקצועיות, אתם ארגון יוצא דופן השומר על רמה גבוהה מאוד של ביצועים לאורך השנים ואנו גאים לעבוד איתכם.

אני מברכת ביום חשוב שכזה אתכם ואת צוותי הדסה אשר פועלים כאן יחד באחד המוסדות המפוארים שיש לנו במדינת ישראל, יחד עם נשות הדסה שהקימו את המקום הנפלא הזה. שנמשיך לפעול כולם יחד למען המטופלים שלנו״.

מנכ״ל מד״א, אלי בין: ״השינוי שמובילים מנכ״ל הדסה פרופ׳ יורם וייס יחד עם מנהל בית החולים הדסה עין כרם, ד״ר ינון בודה ויושבת ראש מועצת המנהלים דליה איציק, מורגש בהחלט ברוח העשייה בכל תחום.

נקודת ההזנקה שנחנכת היום מהווה נדבך חשוב בשירות של מד״א לתושבי העיר והיא תסייע בהעברת חולים לכאן, לבית החולים שהינו נקודה אסטרטגית בעיר ובעל יכולות מצויינות במתן מענה למקרים המורכבים והקשים ביותר, עם צוות שיודע להתמודד עם הכל.

בחזוני גם הפעלת מסוק לפינוי פצועים, בפעילות משותפת של מד״א והדסה ואנו פועלים לקדם פרוייקט זה, עם ראש העיר והנהלות הארגונים.

הקשר של מד״א ושל הדסה נבנה לאורך שנים ארוכות, בעשייה מקצועית שעוד מתפתחת ומעמיקה לפרוייקטים משותפים עתידיים״.

נקודת ההזנקה. צילום: אבי חיון

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: ״הגעתי להדסה עין כרם כעת הישר מסיור בתוואי הרכבת הקלה, במהלכו נתבשרתי שבעוד חודשים ספורים יגיע הקו האדום היישר אל פתח חדר המיון בהדסה עין כרם.

הבשורה הזו מתחברת בדיוק לנקודת ההזנקה החשובה שהקמנו ואנו חונכים כאן היום, כנקודה היחידה במערב העיר שתתן מענה לאלפי מטופלים.

אנו גאים בירושלים במערך מגן דוד אדום, המספק למאות אלפים מענה מיידי ומקצועי, ואני מבטיח להמשיך ולסייע בהתרחבות ובהתפתחותם של שני הארגונים החשובים לירושלים, מד״א והדסה״.

הפרו את האמברגו: 'פורום העיתונאים', הפר את האמברגו במחאה על התנהלות צה"ל

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן