חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מה כולל הסדר מותנה?

קרדיט תמונה Depositphotos

יכולות לעלות לא מעט סימני שאלה בהקשר של הסדר מותנה בין התביעה לבין החשוד. ההסדר המותנה הוא הסכם שאליו מגיעים כל הצדדים על מנת לסיים את הסאגה המשפטית. במסגרת ההסדר החשוד מודה בביצוע העבירות השונות שבהן הוא הואשם. בנוסף לכך הוא גם מסכים לקיים את כל התנאים השונים במסגרת ההסדר שהוסכם. בהתאם לדברים האלה התביעה מסכימה כי היא לא תגיש כתב אישום כנגד החשוד. בעצם מדובר כאן על מצב שבו כל אחד מהצדדים מנסה להשיג את המטרות השונות ולמנוע סחבת מיותרת. מה כוללים בתוכם הסדרים מותנים, ומה הופך אותם להיות חשובים? בדיוק על השאלות האלה אנו הולכים לענות במאמר הבא.

למה צריך לנסות להגיע להסדר?

אם נסתכל על המציאות כפי שהיא אף אחד לא ירצה למצוא את עצמו נגרר להליך משפטי ארוך. כל סוגייה משפטית יכולה לקחת זמן, בטח אם מדובר על סוגייה משפטית רצינית. קיימות סוגיות משפטיות שנידונות בבתי המשפט השונים במשך שנים ארוכות במיוחד. כאשר אף אחד מהצדדים לא רווה נחת מכל מה שקורה, בטח אחרי תקופה ארוכה. הסדר מותנה מאפשר לצדדים להגיע להסכמים מהירים מבלי להסתבך בדיונים משפטיים. מעבר לכך מדובר על הזדמנות שאותה נותנת התביעה כלפי החשוד. הרי כל אישום פלילי יביא לכך שלאותו אדם יהיה כתם שאותו הוא לא יוכל להסיר. לא פעם מדובר על רצון טוב מצד התביעה לאפשר לחשוד לפתוח דף חדש.

מה כולל בתוכו הסדר מותנה?

כאשר בוחנים מה כוללים בתוכם הסדרים מותנים חובה להיות מאוד ספציפיים. ראשית ההסדר המותנה לא יכול לכלול בתוכו עונש מאסר כי המטרה היא למנוע הרשעה פלילית. מעבר לכך על מנת שיהיה ניתן לבנות הסדר, החשוד צריך להיות עם עבר פלילי נקי בחמש השנים האחרונות. התביעה צריכה להביא כמות מספקת של ראיות על מנת להפליל את החשוד. כך שגם עבור החשוד מדובר על הבחירה הנכונה שאותה כדאי לו לעשות. הרי אם התביעה תגיע עם החומרים לבית המשפט ככל הנראה הוא יורשע בביצוע העבירה, והעונש יהיה חמור יותר.

אז מה יכול לכלול בתוכו הסדר מותנה? הסדרים מותנים יכולים לכלול בתוכם תשלום קנס של עד 29,200 ₪ ישירות לאוצר המדינה. בנוסף לכך ניתן לזקוף פיצוי לנפגע מהעבירה עד לסכום של 29,200 ₪. החשוד ברוב המקרים מוכרח להסכים כי הוא לא יחזור על ביצוע העבירה בעתיד הקרוב או הרחוק. מבחינתו החשוד יעשה כל מה שאפשר על מנת לתקן את הנזק שאותו הוא גרם. בין היתר הוא יכול למצוא את עצמו מבצע שירות לציבור על מנת לסייע ככל הניתן. המטרה היא שהחשוד לא ימצא את עצמו חוזר שוב לאותה הנקודה. הרי לא תהיה אפשרות לתת לאותו אדם הזדמנות נוספת.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן