חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מועצת התלמידים הארצית נגד השביתה: "רן ארז לא פספס הזדמנות לפגוע בקשר בין התלמידים למורים"

החלטתו של רן ארז, יו"ר ארגון המורים, להשבית את הלימודים ולבטל את המסעות לפולין בעקבות השואה, רק מספר שבועות לאחר שהוחזרו אחרי מאבק ממושך, נתקלת בתגובות קשות.

ממועצת התלמידים והנוער הארצית: "תלמידי ישראל אומרים לרן ארז: לא ניתן לך לפגוע בזיכרון השואה ולהשתמש בנו ככלי במשא ומתן.

החלטת ארגון המורים לבטל את המסעות לפולין אחרי מאבק ממושך להחזרתם היא פגיעה אנושה בזיכרון השואה בקרב הנוער שמהווה את הבסיס לאחדות החברה הישראלית.

כמו כן, ביטול טקסי הפרידה של תלמידי התיכונים והמורים שלהם היא פגיעה לא אנושית ורעה בהם. אחרי שנה קשה שבה ארגון המורים לא פספס הזדמנות לפגוע בקשר האמון העדין שבין התלמידים למורים שלהם, הוא בוחר אפילו למנוע סיום מכובד למורים ולתלמידים".

יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ותלמיד כיתה י״ב, רן שי אמר הבוקר: ״אנו קוראים למורים שלנו להרים קול זעקה ולא לחשוש להתנגד לעיצומי ארגון המורים שפוגעים בהם.

רן ארז עבר קו אדום. אנו דורשים מארגון המורים לעצור את הפגיעה בתלמידים ובמורים במיידי, לאפשר לנו לסיים את הלימודים בכבוד ולא לפגוע בזכרון השואה״.

ממשרד החינוך נמסר: "המשרד רואה בחומרה רבה את הצהרת יו"ר ארגון המורים לפגיעה במסעות לפולין ובמסיבות הסיום.

ההחלטה על הפגיעה במסעות לפולין הינה פגיעה ערכית שאינה מידתית, שלא רק פוגעת פגיעה קשה ובלתי הפיכה בתלמידים, אלא פוגעת גם באופן ישיר במורים ובהזדמנות שניתנת להם להוביל את תלמידיהם במסע ייחודי אשר ישפיע עליהם רבות בהמשך החיים".

שר החינוך יואב קיש אמר: "אני קורא לשר האוצר ויו"ר ארגון המורים להפסיק באופן מיידי את הפגיעה הקשה בתלמידים. התלמידים אינם יכולים לשמש כלי במשא ומתן בין ארגון המורים לאוצר.

על שר האוצר סמוטריץ לזמן את יו"ר ארגון המורים רן ארז בדחיפות לאחר העברת תקציב המדינה במטרה להגיע להסכם עד ייצא עשן לבן.

המשרד תומך ומגשר במו״מ ודוחף ככל יכולתו בחודשים האחרונים להעלאת שכר משמעותית למורים אך לא ניתן לעשות זאת על גב התלמידים".

יו״ר ארגון המורים רן ארז בתשובה לשר החינוך:
"מר קיש אתה התבלבלת –
1. מי שפועל משכרון כוח וכבוד זה אתה.
2. פחדת ועודך פוחד מלהתערב במו״מ שמא ייכשל.
3. מורי ישראל ותלמידיו מעניינים אותך כקליפת השום.
4. זה שאתה מתערב או לא מתערב לא הזיז דבר.
5. ההצעות עליהן אתה מדבר, מעליבות ונמוכות יותר משיעור האינפלציה.
6. בהתנהלותך אתה מסב נזק לא רק למערכת החינוך על תלמידיה ומוריה, אלא גם לראש הממשלה ולממשלה כולה".

בהנהגת ההורים הארצית טוענים: "הילדים שלנו לא מעניינים את רן ארז. ראינו את זה באופן ברור במשחקי הכוחות וכיפופי הידיים שלו ושל הארגון מול משרד החינוך שהתבטאו בין היתר בהסתרת תוצאות מבחני המגן מהילדים, שדרשנו שבית המשפט יאלץ אותו לחשוף וכעת בתרגיל הציני החדש – למנוע מהילדים לסיים 12 שנות לימוד כמו שצריך במסיבות סיום ולמנוע מהם לצאת למסעות.

זו לא התנהלות – זו הפקרות.

אנחנו קוראים לכלל המורים חברי הארגון לדחות את ההנחיה הלא ראויה הזו ולסיים את השנה כמו שראוי וצריך".

יו״ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, רן שי תוקף את ארז: ״לילות כימים משרד החינוך עושה כדי לפתור את המשא ומתן עם רן ארז. אני באופן אישי כנציג התלמידים עוסק בזה יום-יום כדי לשמור על התלמידים וכדי לקדם את מעמד המורים.

‏רן ארז, ‏נשאר לי רק להודות שהמורים האהובים שלי הם המורים שלי ולא אתה. ‏אולי הפעם תגיע להסכמה ולא תברח כמו בתחילת השנה.״

גם אתם ראיתם את זה? מנהל לשכת רשות האוכלוסין חילק תורים לבאי הלשכה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן