חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את 'קפה שווה': מיזם חברתי למען עיוורים ולקויי ראייה

עיריית ירושלים ותלמידי בית חינוך לעיוורים מציגים את המיזם החברתי 'קפה שווה' – הקלטת תפריטים של מסעדות ובתי קפה ברחבי העיר. המיזם הוקם למען בעלי מוגבלויות, ולקויי ראייה ועיוורים בפרט, על מנת לקבל שירות שווה במסעדות ובתי קפה

המיזם 'קפה שווה' הוקם מתוך צורך אישי של בני הנוער הלומדים בבית חינוך לעיוורים. הוא הוקם במטרה לאפשר להם להיות כמו כלל המבלים בבתי קפה ומסעדות ולהעניק להם חווית שירות שווה לבעלי מוגבלויות ולקהילת העיוורים ולקויי הראייה בפרט.

במסגרת המיזם ישנה אפשרות להקלטת תפריטים של מסעדות ובתי קפה מקומיים, אשר הסכימו להשתתף בפרויקט והעברתם לברקוד מובלט. הברקוד שיצטרף לתפריט יעזור למי שזקוק לכך לשמוע את התפריט, ללא עזרה חיצונית, וליצור חוויה יום יומית עצמאית, נגישה ושוויונית בעיר.

צילום: אגף חברה, מרכז מאי

עד כה, ארבעה בתי עסק ירושלמים לוקחים חלק והצטרפו למיזם: בורגרס בר, בר סלט יפו, קפה מטאפורה, וחומוס בן סירא.

יפעת ועמית רפאל, בעלי הקפה "מטאפורה" במרכז העיר, אומרים: "הכי חשוב לנו בבית שלנו שכל אחד ירגיש הכי בבית".

בני הנוער בחרו ליזום שינוי ולהפוך את בתי הקפה והמסעדות לנגישים ולהעניק לקהילת העיוורים ולקויי הראייה להיות עצמאים ושווים כמו כולם, ומזמינים בתי עסק נוספים בעיר לקחת חלק במיזם, ולהצטרף לשינוי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון התייחס ליוזמה ואמר: "עוד יוזמה מבורכת למען בעלי המוגבלויות בכלל ולקויי הראייה והעיוורים בפרט. אני קורא לעוד בתי קפה ומסעדות בעיר לקחת חלק ולהצטרף למיזם המיוחד שמעניק הזדמנות שווה לכלל האוכלוסייה."

צילום: אגף חברה מרכז מאי

בדרך לכתב אישום: הצהרת תובע נגד טכנאי האולטרסאונד החשוד בביצוע מעשים מגונים במטופלות

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן