חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יהונתן יוסף: אמן שיחרים את ירושלים, לא יוזמן עד שיתנצל

המחרים יוחרם: אחרי שארקדי דוכין ודני רובס נכנעו לשמאל הקיצוני וביטלו את הופעתם בפסטיבל בגיא בן, באה התשובה. חבר מועצת העיר יהונתן יוסף הודיע שעד שאותם אמנים לא יתנצלו ויחזרו בהם, עיריית ירושלים לא תשכור את שירותיהם למופעים עירוניים

בחודש האחרון התחוללה מיני סערה כשחברת זאפה הודיעה על השקת מופעי ערב ביחד עם ארגון אלע"ד בגיא בן,בעיר העתיקה בירושלים.

בעקבות כך, חברו מספר ארגוני שמאל קיצוני ביניהם פרי גרוסלם, עמק שווה, ועיר עמים, אשר נתמכים בחלקם על ידי הקרן החדשה. במסגרת המאבק האינטנסיבי שלחו פעילי שמאל קיצוני מאות מיילים ופנו לאמנים המופיעים שם בבקשה לבטל השתתפותם ואכן הם נכנעו וביטלו.

בעקבות כך הודיע היום חבר מועצת העיר יהונתן יוסף כי לא יהיה חרמות בירושלים, כל אמן שיחרים את ירושלים יוחרם ולא יופיע בשום במה עירונית בעיר. בנוסף, הודיע שי גליק מנכ"ל בצלמו שיפעל שבהתאם לחוק החרם "כל אמן שיחרים יוחרם בכל מקום בארץ. הזוי שאמנים ישראלים תומכי חרם ומצטרפים לרוגר ווטס ותנועת החרם העולמית", כך נמסר מארגון בצלמו.

 

"אינני פוליטיקאי", אמר רובס, "אני מופיע בכל מקום בו רוצים לשמוע את המוזיקה שלי, אבל אינני מעוניין להכניס את האמנות שלי לקו האש של התנצחויות פוליטיות. אמשיך להשמיע את שירי ואת דעותי הליברליות והדמוקרטיות בכל מקום בו לא מעורב סכסוך פוליטי".

מטעמו של ארקדי דוכין נמסר: "הדעתנות של ארקדי מתבטאת בשירים שלו כאקטואליה רגשית. כשמדובר בדברים מובהקים שמוגדרים כמחלוקת פוליטית, ארקדי נמנע מזה".

מקבוצת זאפה נמסר בתגובה: "קבוצת זאפה פועלת בכל רחבי הארץ במגוון רחב של פרוייקטים בשיתוף פעולה אדוק עם רשויות וגופי תרבות. כך נהגנו גם עם הפנייה שקיבלנו מהרשות לפיתוח ירושלים ועיר דוד. זאפה לא בחנה את הרקע של הלוקיישן המדובר, כפי שלא נעשה במקומות בהם פועלת הקבוצה ברחבי הארץ, ולא היתה לה דרך לדעת כי מדובר במבנה במחלוקת. כגוף העוסק במוזיקה ובקידום התרבות בישראל חשוב לנו להבהיר כי זאפה איננה נוקטת כל עמדה פוליטית, וכי כל אמן המופיע על במות זאפה ובפרויקטים בהם היא מעורבת, רשאי לפעול לפי הבנתו ושמורה לו זכות הביטול כפי שפעל ארקדי דוכין".

מעמותת אלע"ד נמסר: "עיר דוד, הפועלת למען פיתוחה של ירושלים הקדומה לטובת הציבור הרחב, שמחה על קיומם של אירועי התרבות בהם משתתפים וימשיכו להשתתף מיטב האמנים הישראלים, בנוף הירושלמי של גיא בן הינום תחת כיפת השמיים. צר לנו כי ישנם גורמים קיצוניים ושוליים המנסים להשתמש באופן ציני באירועי התרבות ככלי לקידום אג'נדה פוליטית".

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן