חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסתיים המחזור הראשון של בוגרי "צעירים להשכלה" של עיריית ירושלים

לאחרונה סיים המחזור הראשון של תכנית לימודים ייחודית ופורצת דרך – "צעירים להשכלה" של עיריית ירושלים.

מדובר בתכנית חדשנית הפותחת דלת לצעירים בסיכון, מעניקה להם הזדמנות להשתלב בלימודים אקדמאים ולסיים מסלול עם תעודה בקרימינולוגיה.

התוכנית בהובלת "מרכז פתוח קריירה לצעירים״, אחד ממרכזי התעסוקה של הרשות העירונית לתעסוקה בעיריית ירושלים, בשיתוף רשות הצעירים ותכנית יתד, עוטפת את הצעירים במעטפת תמיכה רחבה, מספקת להם באמצעות אנשי מקצוע והוראה שיעורי עזר מורחבים ומסייעת להם בהתארגנות ובהגעה ללימודים, כדי למנוע את נשירתם.

התוכנית מתאפשרת בזכות בית ברל והאוניברסיטה הפתוחה, הפותחים שעריהם ומסייעים בקליטתם של הצעירים במוסדותיהם. התכנית החלה לפעול לפני 4 שנים וכללה 4 מחזורים, כאשר בכל מחזור מעל עשרה צעירים המשתלבים במסלול לימודי קרימינולוגיה, בשילוב תואר ראשון.

בשבוע שעבר (שני – 18.7) התקיים טקס לציון סיום לימודים וקבלת תעודה של 16 צעירים אשר עברו כברת דרך מרגשת, ארוכה ומלאת אתגרים, בסיומה הגיעו אל היעד הנכסף והוכיחו לעצמם ולסביבה כי השמים הם הגבול.

צילום: יונה קפלן

מדובר בהישג חסר תקדים עבור אוכלוסייה זו שמציאות חייה כיוונה למקומות אחרים, אך בזכות אמונה פנימית חזקה, תמיכה, ליווי ודחיפה של הגורמים המקצועיים ומפעילי התכנית בעיריית ירושלים, הצליחו לסיים מסלול לימודים אקדמאי הפותח בפניהם חלון הזדמנויות לעתיד חדש.

את עיקר ההצלחה ניתן לזקוף לזכותם של הצעירים הנחושים וליוזמי ומפעילי התכנית בעיריית ירושלים, שפעלו לילות כימים בדביקות ובמסירות, על מנת לגייס ולרתום את הגורמים הרלבנטיים בקהילה, כדי לאפשר לצעירים למצות את ההזדמנות הנדירה שניתנה להם.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון התייחס ליוזמה ואמר: "זוהי יוזמה מרגשת ומוכוונת מטרה. קידום הנוער שלנו הוא בראש מעייננו כי זה עתידנו.

מדובר בתכנית משנה חיים המעניקה הזדמנות אמיתית לצעירים בסיכון לפרוץ תקרות זכוכית ולהשתלב במסלול חיים מיטבי. נמשיך ונפעל להרחבתה מתוך דאגה עמוקה ורצון להעניק לכולם הזדמנות שווה. אני גאה מאוד בצוות ההפעלה ובבוגרים המסיימים ומצדיע לכם".

נער כבן 16 תושב שועפאט נהרג כתוצאה משריפה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן