חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ה SEO לא מת – הוא רק משתנה

קרדיט לתמונות FREEPIK

 

בשיתוף: ליאור ישנו

תחום הSEO משמש עמוד תווך מרכזי בעולם קידום האתרים כיום. בתקופה האחרונה, בעקבות שיפור תחום הAI והמהפכה שהוא מוביל, שואלים אותי מפעם לפעם האם תחום הSEO מת. התשובה הינה: חד משמעית לא. במאמר זה אסביר מדוע תחום הSEO אינו מת – אלא רק משתנה.

הקדמה

תחום הSEO  הינו עולם נרחב ודינאמי. בכדי לצלוח בו, נדרשות פעולות רבות שמבוססות על מחקר שוק מקיף ודורשות שירותי איש או אשת מקצוע שלומדים וחיים את התחום. מהפכת הAI שאנו חווים כעת, שמובלת על ידי ממשקים כמו CHATGPT, מובילה לשאננות מצד עסקים רבים. למרות ובמקביל להתפתחות תחום ה AI, תחום  ה SEO עדיין חי ובועט. במאמר אסביר מהו תחום קידום הSEO , ומדוע הוא כלל וכלל לא מת.

SEO – מה זה

SEO, או בשמו המלא – Search Engine Optimization – הינו אחד הכלים הפרודוקטיביים והאופטימליים בקרב קידום אתרים. זהו למעשה ביצוע אופטימיזציה של התוכן המופיע באתר שלך למנועי החיפוש השונים (בעיקר לגוגל – מנוע החיפוש הנפוץ ביותר). בעזרת שימוש נכון במילות מפתח, תוך שמירה על תדירות אידאלית לקידום במנוע החיפוש, ניתן להקפיץ את מיקום האתר שלך בחיפוש של גוגל ובכך להוביל לתנועה מוגברת לאתרך – כלי זה חזק כל כך עקב פוטנציאל הגדלת התנועה העצום שהוא מציע.

מהפכת הAI

בשנים האחרונות מתחוללת מהפכת AI ממש מתחת לאף שלנו. AI, או בשם המלא – Artificial Intelligence – הינה תוכנה שמדמה בינה אנושית. בעברית שמה בינה מלאכותית, זאת בעקבות היכולת שלה לעבד פקודות המנוסחות בשפה יום יומית ולבצע פעולות שצוו על ידי משתמשים. ממשקי AI שונים מציעים כלים שונים במאמץ מינימאלי – כתיבת מאמרים, ביצוע מחקר, כתיבת קוד ועוד. ככל שהזמן חולף, ממשקי הAI השונים משתפרים ונהיים "חכמים" יותר. בתקופה האחרונה מערכת CHATGPT מבססת את מקומה ככלי הנפוץ ביותר הנגיש באינטרנט, בעת צורך בביצוע פעולות שונות.

AI בSEO

תוכנות הAI הקיימות בשוק מאפשרות כתיבת תוכן לפי ביסוס על מחקר מילות מפתח שמתבצע על ידי הבינה המלאכותית. על הנייר, מדובר בתהליך אוטונומי שמאפשר את חיסכון הצורך בשכירת איש או אשת מקצוע בתחום ה SEO. בפועל, הפונקציות השונות לא מספקות את הצורך של הלקוחות שמגיעים אליי.

מדוע בינה מלאכותית אינה מספיקה בעת קידום SEO אורגני

אז כפי שצויין בפסקה הקודמת – על הנייר, תוכונת AI מבצעות קידום SEO אורגני בצורה אוטונומית כמעט מלאה. עם זאת, התשואה שהן מניבות אינה מספקת. קידום SEO מקצועי דורש מחקר שוק מעמיק, הבנה נרחבת של עולם הSEO, היכרות מקיפה עם גוגל, ניסיון מעשי בקידום SEO אורגני וכו'. את הצרכים הללו יכולים לספק רק אנשי ונשות מקצוע אשר לומדים, עוסקים וחיים את התחום.

לסיכום – האם מהפכת הAI הרגה את תחום הSEO?

כפי שהסברתי במאמר זה, תחום הSEO  חי ובועט. תוכנות AI אמנם מציעות שירותי SEO בחינם, אך התוצאות אינן מספקות את הצרכים של המשתמשים. בינה מלאכותית יכולה לעזור בעת ביצוע קידום SEO, אך היא אינה מחליפה את הצורך בשכירת איש או אשת מקצוע.

 

ליאור ישנו – מומחית קידום אתרים

 

ליאור ישנו – מומחית קידום אתרים, צילום: מתי קרימרמן

ליאור ישנו  – מומחית קידום אתרים, צילום: מתי קרימרמן

שמי ליאור ישנו, אני מומחית קידום אתרים המתמחה בקידום SEO אורגני. הקמתי את Yeshno SEO במטרה לספק ללקוחותי שירותי קידום SEO אופטימליים ותשואתיים. בעת עבודה מול הלקוחות, אני שואפת לייצר עבורם מוצר איכותי שיתאם את הצרכים השונים שלהם. אני מאמינה שבכדי ליצור אתר מנצח נדרשת התאמה בין הלקוח לספק השירות – צרו קשר בכדי לקבל תמונה מלאה יותר ובכדי לקדם את אתרכם בצורה הטובה ביותר!

 

למעבר לאתר >>

 

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן