חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חגיגת היין הישראלי חוזרת ובגדול – פסטיבל היין ה-20

כולנו אוהבים יין ישראלי, אבל מה מאפיין אותו בעצם? ידוע כי עוד מקדמת דנא גידלו על אדמת ארץ ישראל גפנים, ועסקו בייצור של יינות – כאשר הפרי אף נחשב אחד משבעת המינים של א״י, ואף נהיה מותג של ממש אשר אפיין את חבל הארץ.

לאורך השנים תעשיית היין התפתחה, והתחילה להאיץ במיוחד לאורך המאות ה-19 וה-20. היין הישראלי, מספק חוויה שונה מזו של היינות האירופאים, בשל הטעם הייחודי של הגפנים אשר גדלים באקלים הארץ הישראלי החם – המספק תנאים מושלמים לגידולם ולייצור של יין בעל טעם עשיר ועמוק.

לאור המצב, אין זה פלא כי בשנים האחרונות אנו רואים את היינות הישראלים נמכרים ברחבי בעולם וזוכים באופן תדיר בתחרויות שונות, המכניסות את שמם של מותגים מארצנו הקטנטונת אל ראשי טבלאות המותגים המובילים בעולם בתחום.

בכל הנוגע לתרבות שתיית היין שלנו, קיימת מגמה ניכרת של מעבר מצריכה של יינות חצי יבשים ליינות יבשים, ושל יינות קלים לכבדים יותר – תוך נטייה לרכישה יינות איכות אשר גוברת מאוד בשנים האחרונות. מעניין גם לדעת כי ישראל מייצאת כ-36 מיליון בקבוקי יין בשנה, כאשר הגפנים הישראלים גדלים על כ-48,000 דונם כרמים הפרוסים ברחבי הארץ.

צילום: יח"צ

אין אפשרות טובה יותר להנות מיינות ישראליים מאשר בפסטיבל היין הישראלי ה-20, אשר עומד להיפתח בירושלים ב-29.8 ולפעול במשך ארבעה ימים המוזיאון ישראל שבירושלים. במהלך הפסטיבל מגוון עצום של יקבים ישראלים יציעו למבקרים טעימות ממיטב היינות שלהם, בשילוב דוכני מזון והופעות חיות אשר יתקיימו בגן המוזיאון.

כל אלו יספקו לבאי הפסטיבל חווית יין אותנטית, איכותית ואת האטמוספרה אשר מושכת את רבבות המבקרים אל הפסטיבל מדי שנה ושנה. בכניסה לפסטיבל מקבלים המבקרים כוס יין, אותה יוכלו למלא בדוכני היקבים השונים ובכך לטעום ממגוון של יינות ללא הגבלה, לנסות יינות מסדרות ייחודיות ולקבל הסבר מפורט על כל אחד ואחד מסוגי היינות שיוצעו באירוע.

פסטיבל היין ה-20 יתקיים במוזיאון ישראל בירושלים (שדרות רופין 11, הקריה, ירושלים), בין התאריכים 29.8-1.9.

פועל נפל מפיגום ברחוב יקים – מצבו בינוני עד קשה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן