חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

רוקמות אור: מיזם ייחודי בינלאומי לזכרה של אורי אנסבכר ז"ל

5200 רקמות נאספו מ11 מדינות וצורפו ליריעה של 23.5 מטר רוחב בגובה של כ-3 מטר שתוצג לראשונה ברחבת הקארדו הפתוח ברובע היהודי בירושלים. טקס חנוכת המיצג יתקיים הערב( שני)ברחבת הקרדו הפתוח ברובע היהודי בירושלים בהשתתפות בני המשפחה, חברים, הרוקמים והרוקמות

 

מיזם " רוקמות אור" לזכרה של אורי אנסבכר ז"ל, יוצא לדרך. המיזם נועד לאחד נשים בכל מקום ובכל גיל (המבוגרת בת 99 והצעירה בת 4.5) מכל המגזרים וכל הקבוצות באוכלוסיה. המיזם נותן מקום לכלל הנשים באשר הן: נשים עם מוגבלויות ואימהות לילדים עם צרכים מיוחדים, לתשושי נפש ולנוער בסיכון. את המיזם יזמה בת שבע סדן, שהוריה נרצחו לפני 16 שנה בפיגוע בקרית ארבע. למיזם התקבלו רקמות מילדה עם שיתוק שהחזיקה את היד של המורה שלה והכתיבה לה מה לעשות ואיך לרקום, מקבוצת נשים עם דמנציה, מקשישות מרמלה ומירוחם, מחסידת בעלזא מירושלים, מאישה שיושבת ליד מיטת בנה בבית חולים בניו-יורק, מנשים מאורוגואי וממוסקבה, מאיטליה ומארה"ב, מנשים עושות שלום, מנשים בארגון הנכים ועוד ועוד.

יח"צ

 

"מיזם 'רוקמות אור' קם בעקבות הרצח הנורא של אורי אנסבכר הי"ד במהלך פברואר 2019 , תחילת אדר א' תשע"ט" מספרת בת שבע סדן "הכאב הגדול שחשתי והרצון לזעוק ולומר משהו גרמו לי לקרוא לנשים להביע את רגשותיהן ולרקום אותן על פיסת בד. העליתי פוסט בפייסבוק שגרר אחריו אלפי תגובות ושיתופים ובעקבות הפוסט עצרו אלפי נשים את מירוץ חייהן, והקדישו זמן ומאמץ כדי להיות שותפות בתחושה שכן, כולנו רקמה אנושית אחת, ולכולנו לב אחד, וכשהוא כואב, כואב לכולנו. כל אחת מהן בחרה בד שמשמעותי עבורה, ורקמה עליו את רגשותיה ואת תפילתה". ומוסיפה, :" אספתי למעלה מ- 5000 פיסות רקמה מ11 מדינות שונות שהן עדות לקול הנשי, לזעקה שנפלטה מפיה של כל אמא וכל נערה כששמעו על הרצח המזעזע של אורי. הרקמה היא מלאכה נשית, שהיוותה חלק מהעשייה הנשית לאורך השנים, ובעת הזאת אפשרה לאלפי נשים לנתב את רגשותיהן באופן נשי ומחבר". כעת אני זקוקה לעזרת עם ישראל באשר הוא לסייע לנו בהגשמת הפרויקט. אני זקוקה ל180,000 ₪ כדי להציב את היריעה ברובע היהודי בירושלים ומשם לכמה ומקומות בכל רחבי המדינה. חשוב לי שכל אחד ואחת במדינת ישראל יהיה חלק מהמיזם המיוחד הזה", אומרת בת שבע. "יצאנו בקמפיין גיוס המונים, ניתן לתרום פה https://tic.li/oze6PNO ומודה כבר עכשיו לכל אחד ואחת שיתרמו" מסיימת בת שבע.

לכל רקמה צורף הסיפור מאחוריה מה שהפך ביטוי לעולם הפנימי של מי שרקמה אותה. עשרות סיפורים מרגשים התקבלו למיזם בצירוף רקמות מיוחדות. ביניהם: אדם מבוגר שגזר פיסה מבד שעבר איתו את ברגן בלזן ונכדותיו רקמו עליה, בחורה שרקמה על פיסת בד ממדים של אחיה שנהרג, אישה שבחרה לרקום על בד משמלת הכלה שלה, אישה שצירפה רקמה שרקמה סבתה בשבי בלבנון בשנות ה-60, אשה שעברה שבץ ורקמה ביד שמאל, הגננת של אורי, ילד מהפנימיה בה אורי עבדה בשנת השרות שלה ולמד במיוחד לרקום עבור המיזם, רקמות שהגיעו מתימן, מרוסיה ( במטוס ראש הממשלה) ועוד ועוד. חלק מהנשים רקמו פסוקים או מילים משירים, חלקן רקמו את דמותה של אורי ז"ל ויש ביטאו רגשות והביעו תפילה.

מגוון הסיפורים יצרו פסיפס אנושי אחד ומביאים את סיפורו של העם היהודי יחד עם ההיסטוריה היהודית הן בארץ והן בחו"ל. משפחות רבות התיישבו לרקום יחד, כשהמבוגרות מנחות את הצעירות, מועדוני קשישים שאירחו נערות צעירות והקשישות לימדו את הבנות לרקום, נשים מבוגרות שלא מחוברות לרשתות החברתיות קיבלו מקום להביע את רגשותיהן ולהיות שותפות למשהו כלל ישראלי.

כאמור, נאספו כ5200 רקמות, כאשר 150 רקמות מתוכן נתפרו לחופה שכבר זכתה לחתן זוגות רבים תחתיה. משאר 5000 הרקמות נתפרה יריעה עצומה אשר תהווה ביטוי לקול הנשי, לזעקה ולתפילה, לאחדות הלאומית ולנשמה הישראלית האחת.

המיצג הנייד יוצג לראשונה הערב, יום שני, 2.9.19 בשעה 18:00 בקרדו הפתוח שברובע היהודי בירושלים ויועבר בהמשך למקומות נוספים ברחבי הארץ ובעולם.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן