חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עיריית ירושלים תנציח את חיילות מג"ב שנרצחו

מקום הפיגוע שבו נרצחו הדר כהן והדס מלכה יקרא על שמן. דן אילוז חבר מועצת עיריית ירושלים: "מעלות הדר והדס" הן סמל לאחיזתינו הבלתי מתפשרת בארץ ומלחמתינו בטרור, אני מברך על החלטת וועדת השמות לאשר את ההצעה שקידמתי"/ מילן מועלם 

 

ועדת השמות של עיריית ירושלים החליטה להנציח את זכרן של הדר כהן והדס מלכא ז"ל במקום בו הם נרצחו בשער שכם.

ההצעה להנצחה ביוזמת עמותת "בצלמו", קודמה על יד חבר מועצת העיר דן אילוז, כפי שפורסם כאן בלעדית.

כאמור, בתחילת החודש שיגר אילוז מכתב לראש העיר המשמש בתפקיד יו"ר וועדת השמות ובו כתב: "רש"ט הדר כהן ורס"ל הדס מלכא נפלו סמוך לשער שכם בירושלים בעודן מונעות פיגועים קשים. שתי החיילות הצילו את תושבי המקום במסירות נפש, ועל כך עיריית ירושלים מתבקשת להנציח את שמן, כמו שהוחלט בעשרות מקומות אחרים. כנבחרי ציבור עלינו להנציח ולכבד את שמן של גיבורות אשר הקריבו את חיהן לטובת ההגנה על אזרחים".

קופיצינסקי ויאדו

 

דן אילוז, חבר מועצת עיר מטעם התעוררות בירושלים אמר היום לירושלמים :" אני מברך על החלטת הוועדה לאשר את הבקשה ולקרוא למדרגות המובילות לשער שכם בשם "מעלות הדר והדס". קביעת השם במקום נפילתן, מסמל את אחיזתינו דווקא במקומות שמהם רוצים לגרש אותנו ומנציח את זכרן של אלו שמסרו את נפשן למען ההגנה על עם ישראל. אנחנו מחבקים את משפחות הנופלות ומוסרים להן את תנחומינו. עם ישראל לא ישכח את בניו.
בנוסף גם גבורתו של נחמיה לביא שיצא מביתו בפיגוע הסכינים הראשון בסוכות. ונפל תוך כדי הצלת חיים ואהרן בנט תונצח במקום הפיגוע והמקום יקרא כיכר הגיבורים".

מארגון בצלמו שיזם את הפניות נמסר: "מדובר בגיבורים שהקדישו את חייהם כל אחד ואחת להציל חיים. גבורתם תסופר לנצח . ראוייה ירושלים וראויים תושביה לכבד את זכרם ולהוקיר את מסירות נפשם".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן