חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מתחילים ללמוד באוניברסיטה העברית? מבחן אמיר יעשה לכם חיים קלים

מתחילים ללמוד באוניברסיטה העברית? מבחן אמיר יעשה לכם חיים קלים

לימודים באוניברסיטה העברית הם קרש קפיצה לחיים טובים מאוד. הפקולטות השונות של האוניברסיטה, שהוקמה כבר בשנת 1925, נתפשות – בצדק, כמובן – כמובילות בתחומן. עפ"י מדד שנגחאי, האוניברסיטה הירושלמית היא המוסד האקדמי המוביל בישראל, ויעידו על כך גם אינספור הבוגרים והבוגרות שהשתלבו בתפקידי מפתח במגזר העסקי והציבורי בארץ. גם עצם הלימודים בעיר הבירה הרבגונית והמיוחדת תורמים לחוויה – וכדי להפוך אותה לעוד יותר מוצלחת, מומלץ לעבור מבחן אמיר.

למה מבחן אמיר הוא תחנה מומלצת בדרך ללימודים בגבעת רם או בהר הצופים?

כידוע, כל סטודנט וכל סטודנטית חייבים לשלוט היטב באנגלית, ובפרט בהבנת הנקרא – כדי שיוכלו להשכיל גם על בסיס טקסטים בשפה הבינלאומית. מסיבה זו כל אוניברסיטה, ובוודאי העברית, דורשות רמת מיומנות גבוהה יחסית באנגלית. דרך אחת היא ללמוד במהלך השנה הראשונה של התואר קורסים שונים באנגלית, ודרך שנייה היא לקבל פטור.

היתרונות של הפטור ברורים: חיסכון ניכר בזמן במהלך הלימודים האקדמיים שמהווים מן הסתם תקופה תובענית, וגם חיסכון בכסף (עקב הצורך לשלם עבור אותם קורסי אנגלית בזמן התואר). מבחן אמיר מאפשר לקבל את הפטור המיוחל.

מה כולל מבחן אמיר?

מבחן אמיר, כמו גם הגרסה הממוחשבת שלו שנקראת מבחן אמיר"ם, כולל 3 סוגים של שאלות:

  1. הבנת הנקרא – לנבחנים מוצג טקסט קצר והם נדרשים לענות על שאלות שונות לגביו.
  2. השלמת משפטים – לנבחנים מוצגים משפטים שבהם חסרה מילה אחת, והם נדרשים לבחור מהי המילה המתאימה ביותר מבין 4 אפשרויות.
  3. ניסוח מחדש – לנבחנים מוצגים משפטים ו-4 אפשרויות לניסוח שונה של כל משפט – והם נדרשים לקבוע מהי הגרסה שמעבירה את אותו מידע באופן המדויק ביותר.

איך להגיע לציון מקסימלי במבחן אמיר ולקבל את הפטור באנגלית?

פטור מלימודי אנגלית במהלך לימודי התואר באוניברסיטה העברית מחייב ציון של 134 ומעלה במבחן אמיר. באופן כללי רצוי להגיע לציון גבוה ככל האפשר, מפני שיש גם פטורים חלקיים – כלומר מעבר מספר מועט יותר של קורסי אנגלית בזמן הלימודים האקדמיים.

דגש אחד הוא רכישת אוצר מילים. דגש שני הוא תרגול כל סוגי השאלות. דגש שלישי הוא סימולציות שמדמות את המבחן האמיתי כדי לקחת בחשבון גם את מימד הזמן. בהקשר זה חשוב לציין שבניגוד למבחן אמירם, הכאמור ממוחשב, במבחן אמיר ניתן לחזור אחורה לשאלות (באותו הפרק).

רק ב-https://www.ptor.co.il/ תוכלו למצוא קורס אונליין שמהווה הכנה מושלמת למבחן, וכן מידע רלוונטי נוסף לגבי מבחני אמיר ואמירם שיעזור לכם ליהנות מחיים קלים יותר באוניברסיטה העברית.

צילום: UNSPLASH

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן