חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

8 דברים חשובים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת חליפה

קרדיט תמונה unsplash

אין בגד מרשים וקלאסי יותר לגבר מאשר חליפה. כאשר תתחילו לחפש חליפה מתאימה, תגלו שיש עולם שלם של סגנונות ואפשרויות. לפניכם 8 דברים חשובים שיעזרו לכם לבחור את החליפה המתאימה.

1.    התאמת חליפה לסוג האירוע

בישראל, חליפה לרוב לא נחשבת לביגוד יום יומי, אלא אם כן אתה איש עסקים למשל, עורך דין או כזה שנפגש עם משקיעים/לקוחות כאלו ואחרים. יחד עם זאת, זו לא נועדה רק לאירועים או לבעלי תפקידים בכירים, שבהם מקובל קוד לבוש רשמי יותר. לאלו מאיתנו שעתידים להתחתן, חשובה מאוד בחירת חליפה לחתונה , שמגיעה כיום בשלל עיצובים רשמיים ובמגוון סגנונות – החל לחליפת 3 חלקים, ועד לחליפת טוקסידו או חליפה אורבנית שהפכה לטרנדית מאוד בשנים האחרונות.

2.    בחירה בצבע הנכון

אם רוצים לבחור חליפה לאירוע, ליום יום או להזדמנות מיוחדת, אין ספק שיש ארבעה צבעים קלאסיים. הצבעים הם כחול, חום, אפור ושחור. שימו לב, שחליפות אפורות או חומות מתאימות בדרך כלל כלבוש יום יומי. ואם זה לא מספיק לכם, כיום יש שימוש גובר גם בחליפות בצבעי פסטל מהממים הנותנים מראה מעודן אך מרענן וקליל.

3.    מה לבחור בחורף ומה בקיץ?

בעונת החורף, מקובל לבחור חליפות כבדות יחסית, בעלות דופן עבה (גם במשקל וגם בצבע – כלומר כהות). מנגד, בעונה החמה, צריך חליפות קלילות, בטון בהיר. מיותר לציין כי גוונים בהירים נחשבים לקיציים ולנועזים.

קרדיט צילום: אופנת סגל

חולצות חתן ממותגות לחליפות בגוונים בהירים ונעימים לעין.

4.    כותנה או שאולי כדאי לבחור דווקא במשי?

היתרון בכותנה הוא שמדובר בבד נושם שמתאים מאוד למזג האוויר בישראל. יחד עם זאת, אם מחפשים אופי קליל יותר, אך לא רוצים כותנה, גם חליפה ממשי יכולה להיות פתרון מעולה, בשל העובדה שהיא קלה מאוד ונוחה.

5.    כפתורים

חליפה עם כפתור אחד מאוד מתאימה לאירועים רשמיים. סגנון זה מאוד מתאים כאשר רוצים להבליט חולצה יוקרתית שתחת החליפה. יחד עם זאת, חליפת שני כפתורים נחשבת לקלאסית יותר.

6.    אורך השרוול

שימו לב לאורך השרוול. שרוול באורך הנכון מגיע לשורש כף היד או טיפה מעל. שרוול ארוך יותר לרוב יוצר מראה מרושל.

7.    התאמה לגוף

ז'קט החליפה עצמו צריך להגיע עד לאצבעות, כאשר הגוף עומד יציב ובמנוחה. סימן זה מעיד, בדרך כלל, על התאמה טובה מאוד לגוף.

8.    אקססוריז

אם אתה מתכוון להשתמש באקססוריז, בצע מדידה לפני הבחירה, כאשר אתה מצויד באותם אביזרים נלווים. אנו מתכוונים לאקססוריז כמו חפתים, נעלים, שעון, גרביים, עניבת פרפר או עניבה קלאסית.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן