חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אילו תקלות מכניות הכי מובילות לתאונות דרכים?

קרדיט לתמונות FREEPIK

בעוד שהרוב המכריע של תאונות דרכים נובע מטעויות אנוש, ולמרות שכלי רכב מודרניים מיוצרים תחת תקני בטיחות מחמירים, כשל מכני עדיין מהווה גורם יחסית שכיח לתאונות, בין אם גורם ישיר או עקיף. כדי להיות מוכנים לכל תרחיש, אתם צריכים ביטוח לרכב בהתאמה אישית ועם כיסויים נרחבים. מעבר לזה, כדאי להכיר ולהבין את התקלות המכניות שהכי מובילות לאיבוד שליטה על הרכב, ועלולות להסתיים עם נזקים, פציעות ואפילו מוות.

כשל בצמיגים

על פי מחקרים, צמיגים אחראים ל -35% מכלל התאונות כתוצאה מכשל מכני:

  • תקלות בצמיגים – צמיג שלא מנופח מספיק או מנופח יתר על המידה, עלול לפתע לא לעמוד בלחץ ולהתפוצץ. בנוסף, אובייקטים על הכביש עלולים לנקב צמיגים, ואפילו שינויי טמפרטורה פתאומיים עשויים להשפיע ללא התראה. תקלות בצמיגים מפחיתות באופן דרסטי את היכולת לשלוט ברכב.
  • צמיגים בלויים – עם הזמן, צמיגים מתחילים להתבלות ומאבדים את האחיזה שלהם. צמיגים בלויים נוטים יותר להחליק, מצריכים מרחק בלימה יותר ארוך ועלולים לא להגיב כלל. זו יכולה להיות בעיה גדולה בכביש, במיוחד במזג אוויר סוער. הידרופלינג מתרחש כאשר צמיגי הרכב שלך מאבדים אחיזה וגורמים לרכב להחליק ללא שליטה על כביש רטוב. זהו גורם מרכזי לתאונות בעונה הגשומה.

יש להחליף צמיגים לפני שהם מתבלים ולשמור על לחץ אוויר אופטימלי. כמו כן, בדקו באופן קבוע את יישור הצמיגים שלכם, מכיוון שגלגלים שאינם מיושרים נשחקים מהר יותר.

כשל בבלמים

בלמים גרועים הם גורם מרכזי בהתנגשויות מאחור, שבהן חוסר היכולת לעצור בזמן גורם לרכב להיכנס היישר לתוך הרכב שלפניו:

  • קווי בלם פגומים/בלויים – דליפות בקווים עלולות לגרום לבריחת נוזל בלמים ולסכן את ביצועי המערכת.
  • תקלות ABS – מערכת בלמים נגד נעילה נועדה למנוע את נעילת הגלגלים בעת לחיצה חזקה על הדוושה. כשל ב-ABS עלול להביא להחלקה ואובדן שליטה.
  • רפידות בלמים ודיסקים בלויים – עם הזמן, בלאי זה מקשה על עצירת הרכב.

מניעת בעיה זו דורשת תחזוקה ובדיקה שוטפת של מערכת הבלמים של הרכב. בצעו בדיקה יסודית לפחות אחת ל-45,000 ק"מ.

כשל בפנסים

בתנאי ראות נמוכה (לילה, ערפל, סופה) קשה הרבה יותר לראות כלי רכב אחרים על הכביש.

  • פנסים קדמיים ואחוריים מגבירים את הראות באופן משמעותי, וכאשר הם שבורים או תקולים אתם נמצאים בסיכון מוגבר. האורות חשובים גם ביום בהיר, לרבות פנסי איתות.

כשל בפנסים מגביר את הסיכון שנהגים אחרים לא יזהו אתכם, או יבינו לאן אתם מתכוונים לנסוע. לכן, עליכם לוודא בכל עת כי כלל הפנסים ברכב תקינים.

לסיכום

עליכם לעשות הכל כדי למנוע כשלים מכניים שעלולים לסכן אתכם. הקפידו לטפל ברכב ולתחזק אותו בקביעות, וכן ודאו שאתם מחזיקים ביטוח לרכב בהתאמה אישית ובתנאים משתלמים.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן