חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עשיו שונא ליעקב: ההסתה במסגדים עלתה מדרגה, המשטרה בגל מעצרים

המאבק בהסתה במסגדים: היחידה המרכזית של מחוז ירושלים עצרה בימים האחרונים 2 דרשנים בחשד שהסיתו לטרור ואלימות בדרשותיהם, במסגדים במזרח ירושלים

באחד המקרים, מספר ימים לאחר תחילת המלחמה, ניטרו בחמ״ל התודעה של מחוז ירושלים סרטון ברשתות החברתיות של דרשה בתוך מסגד בירושלים, שבמהלכה הושמעו תכני הסתה לאלימות וטרור. בין היתר אמר החשוד: ״תצאו בהמוניכם ולכו בדרך הלוחם במלחמת הקודש״.

בעקבות המקרה עצרו בלשי ימ״ר ירושלים את הדרשן, תושב צור באהר. מעצרו של החשוד הוארך במספר ימים בבית המשפט והחקירה בעניינו נמשכת.

צילום: דוברות המשטרה

אתמול עצרו בלשי ימ״ר ירושלים דרשן נוסף תושב עיסאוויה בחשד שהשמיע ביום שישי האחרון במסגד בשכונה, דברי הסתה לאלימות וטרור. החשוד הילל את ארגון הטרור חמאס והמחבלים, ובין היתר אמר: ״חובה על כל מוסלמי באומה האיסלאמית לנהל את הג׳יהאד בנפשו וכספו״, ״יש להילחם בהם״, וכיו״ב. היום יובא החשוד להארכת מעצרו בבימ״ש. בחיפוש שערכו בלשי ימ״ר ירושלים בביתו נתפסו חומרי הסתה.

מהמשטרה נמסר: "אנו רואים בחומרה רבה הסתה לטרור ולאלימות במסגדים ובכל מקום אחר. ידע כל אדם שמסית לאלימות ולטרור, בין אם מאחורי מקלדת ובין אם בתוך מסגדים, כי הזרוע הארוכה של המשטרה ושירותי הבטחון תגיע אליו ותחשוף אותו.

המשטרה תמשיך לאתר ולעצור מסיתים, בכל זמן ובכל מקום ולפעול למצות עמם את הדין. כל מי שינצל בית תפילה להטיף לדברי שנאה והסתה לאלימות וטרור- יטופל במלוא החומרה".

צילום: דוברות המשטרה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן