חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בשבוע הבא: מסע האופניים השנתי למען ילדי אלי"ן

אירוע צדקה הבינלאומי והספורטיבי המורכב ביותר בישראל  – 5 ימי רכיבה, בהשתתפות רוכבים ומתנדבים מ-15 מדינות ברחבי העולם, יחל בשבוע הבא

 

ביום ראשון הקרוב ייצא בפעם ה-20 מסע "גלגלי האהבה" של בית החולים השיקומי אלי"ן, היחיד בישראל לשיקום ילדים ונוער.

כשלביא (16) היה פעוט, ההורים והרופאים שלו לא ידעו אם אי פעם יילך, וכיום הוא יוצא למסע של חמישה ימי רכיבה לצד אביו

איילה (15) לא יכולה להשתתף בשיעורי הספורט או לצאת לטיולים של ביה"ס בגלל בעיות ברגליים וניתוחים רבים שהיא עוברת לתיקון פגם מולד –  אבל היא לא מוותרת על מסע האופניים הזה ורוכבת 40 קילומטרים במסע! 

 

רוני-יח"צ אלין

 

חיה (16) – נולדה עם מומים ממש קשים, ועברה שיקום מאוד אינטנסיבי באלי"ן. אל המסע היא תצא באופניי-ידיים (טנדם) ותשתתף גם במסלולים הקשים ביותר, לצד הרוכבים המקצועיים ביותר.

כשמתן (18) היה בן 10, הוא טופל בבית חולים אלי"ן בגלל כאבים כרוניים ולא האמין שיצליח להתגבר. רק כשראה את קבוצת הרוכבים עולים לבית החולים בסיום רכיבה מיוחדת לכבוד ילדי אלי"ן החל להאמין שיצליח להשתקם ושם לעצמו יעד להשתתף בעצמו במסע. ביום ראשון ייצא כמשתתף מן המניין למסע חמישה ימים למען בית החולים שהשיב לו, לדבריו, את החיים.

רוני-יח"צ אלין

 

בית החולים אלי”ן מתמחה באבחון ושיקום של ילדים הסובלים ממגוון רב של מוגבלויות גופניות מולדות ונרכשות. צוות מדהים של רופאים ומטפלים מסורים עובדים ללא הפסקה עם ילדים אלו במטרה להחזירם לקהילה ועל מנת לאפשר להם לחיות באופן עצמאי ככל האפשר.

מכיוון שבית חולים אלי“ן הנו עמותה (מלכ“ר), הוא אינו נהנה מתמיכה ממשלתית ומקבל החזרים מהגורמים המפנים על פי תעריף אחיד למטופל, אשר אינו מכסה את העלות האמתית של הטיפול הייחודי הכוללני. 

לכן ביה“ח נשען רבות על תרומות, מרביתן נאספות במסע 'גלגלי אהבה', מסע אופניים שנתי בן חמישה ימים, המהווה למעשה אירוע הצדקה הבינלאומי הספורטיבי השנתי המורכב ביותר בישראל, בו משתתפים מאות רוכבים ומתנדבים מהארץ ומרחבי העולם.

מזה  20 שנה שרוכבים מכל העולם מגיעים לישראל כדי להשתתף “במסע גלגלי אהבה” של בית החולים אלי”ן. בשנת 2000, תשעה רוכבים גייסו $60,000 למען ילדי אלי”ן. בשנת 2018, 554 רוכבים השתתפו במסע וגייסו $3,756,000! מסע גלגלי אהבה הפך במשך השנים לאחד ממסעות האופנים לגיוס תרומות מהגדולים בעולם אשר שינה ומשנה את עולמותיהם של מאות ואלפי ילדי אלי"ן.

רוני-יח"צ אלין

 

קבוצת רכיבה גם לילדים – המהירים והאמיצים

אולם מעל כולם, בולטים ילדי אלי"ן המשתתפים במסע, חלקם על אופניי ידיים (טנדם) חלקם על אופניים זוגיים עם מתנדב וחלקם על אופניים רגילים ובכוחות עצמם(!).

אלו ילדים אשר עברו או עודם עוברים שיקום ומצליחים, כנגד כל הסיכויים, להשתתף במסע ולרכב לצד המתנדבים כרוכבים מן המניין.

בבית החולים מעודדים ילדים לשלב ספורט בהליך השיקום, לא רק בשל הצורך לחזק את הגוף, אלא ואף בעיקר בשביל תחושת המסוגלות של הילדים וכן תחושת השייכות. במסע, הם אינם שונים. הם לא מיוחדים ובוודאי שלא מסכנים. הם חלק מקבוצת ספורטאים שלא נרתעים ממכשול או קושי וצולחים את המסלולים, כל אחד על פי יכולתו.

דר' מורית בארי מנכ"ל בית החולים אלי"ן: "הכספים שמגויסים  מאפשרים לנו לתת לילדים את הטיפולים הדרושים להם, במקום להגביל את הטיפול לצרכים הבסיסיים המכוסים על ידי מערכת הבריאות. 

כל פרוטה נוספת מאפשרת טיפולים נוספים ומבחר רחב יותר של טיפולים, טיפולים רגשיים, ועוד יד מטפלת. זה עוזר לנו לתת לילד את הסיכוי הנוסף הזה, ואולי פשוט לעשות את כל ההבדל בעולם.

ללא גלגלי האהבה, אלי"ן לא יוכל להיות המקום המיוחד הזה  ולא יוכל לאפשר את  הניסים שאנחנו רואים בכל שבוע".

רוני-יח"צ אלין

 

המסלולים:

במהלך ארבעת הימים הראשונים ייהנו הרוכבים מכביש מאתגר ונוף מרהיב של הגלילזינוק מאזור צפת, לאורך הגבול הצפוני ועד לראש הנקרה ולחוף הים התיכון. לאחר מכן חלק מהמסלולים ממשיכים לרמת הגולן.

ביום האחרון, הרוכבים ירכבו במעלה הרי יהודה וכל הרוכבים יתכנסו וירכבו יחד לבית החולים אלי"ן שבירושלים, שם יקבלו קבלת פנים של גיבורים מילדי בית החולים, הצוות ובני משפחה וחברים שיקבלו אותם בהפנינג שמח על ההשקעה שלהם. 

 

מסע "גלגלי אהבה" ה-20 ייצא לדרך ביום א' ה-10.11 ויסתיים ביום ה', ה-14.11 בכניסה לבי"ח אלי"ן בשעה 15:00.

במסע משתתפים כ-500 רוכבים ומתנדבים מהארץ ומ-15 מדינות ברחבי העולם בנוסף יתקיים מסלול חד-יומי 'גלגאלי"ן' ומסלול טיול רגלי. לפרטים נוספים והרשמה לחצו כאן .

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן