חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ניר ברקת: "הציבור יבין מי הביא אותו למשבר"

בתום מרתון שיחות קדחתני הכנסת ה-21 פוזרה עוד בטרם יצאה לדרך ואזרחי ישראל יגיעו לקלפי ב-21.9. כל הפרטים על הדרמה הלילית

צילום: עמוד הפייסבוק של ניר ברקת

 

בשעת לילה מאוחרת פוזרה כנסת ישראל ה-21 ורגע היסטורי נקבע עם הממשלה שכיהנה הכי מעט זמן מאז הקמת מדינת ישראל. עוד בטרם יצאה לדרך, כפה אביגדור ליברמן בחירות חוזרות בישראל אחרי שלא הצליח להגיע לפשרה מול מפלגת הליכוד והחרדים. הבחירות החוזרות יתקיימו ב-17 בספטמבר ויש להזכיר כי מדובר במליוני שקלים שירדו לטמיון אחרי מערכת בחירות מתישה וסזיפית שהסייתמה לפני פחות מחודשיים.

ליברמן אמר אמש:"לצערי מדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות בגלל סירובן של הליכוד והמפלגות החרדיות לקבל את הצעת "ישראל ביתנו" ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בנוסח המקורי כפי שעבר בקריאה הראשונה, כשהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. במקום זה הוצעו הצעות שונות ומשונות במטרה אחת- למשוך זמן ולמוסס או לרוקן את החוק מתוכן. מדובר בכניעה לחרדים וכפי שהבהרנו, אנחנו שותפים טבעיים לממשלת ימין אך לא לממשלת הלכה. יש לציין, כי גם בשאר הדרישות שלנו היתה התקדמות מסוימת, אבל לא הגענו לסיכומים סופיים באף נושא וכפי שידוע לי גם עם אף סיעה אחרת הליכוד לא הצליחה לחתום על הסכם קואליציוני. לכן מי שנושא באחריות על כך שמדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות היא הליכוד בלבד

ראש הממשלה בנימין נתניהו נראה אמש כועס במיוחד ומתוסכל מהתנהלותו של אביגדור ליברמן ובסיום הדיון בכנסת אמר: "הציבור בחר בי, ליברמן לצערי הוליך שולל את המצביעים שלו. לא היתה לו שום כוונה מהרגע הראשון לבצע את מה שהוא אמר", טען נתניהו.הוא הציב דרישה ועוד דרישה, וכל פעם שהדרישה שלו היתה נענית היה מעלה דרישה חדשה. בהתחלה לא הבנתי את זה, החרדים התחילו, הלכו לקראתו. היה לנו שישים ויחד עם ליברמן 65. הוא לא התכוון להגיע להסכמות. הוא רצה בצורה הכי ברורה להפיל את הממשלה הזאת משיקולים של לקושש כמה קולות, כך הוא חושב, הוא לא יצליח. ליברמן הוא חלק מהשמאל".

יו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי שוחח עם חבריו לסיעה ואמר: ""ביקשתי סליחה מנתניהו על כך ששכנעתי אותו במשך חודש להכניס את ליברמן לממשלה. נתניהו אמר לי כל הזמן שליברמן פועל באופן אישי נגדו ולא ייכנס, ולצערי רה"מ צדק".

ראש עיריית ירושלים לשעבר וחבר הכנסת מטעם הליכוד בהווה, ניר ברקת אמר אמש:  "ליברמן לוקח אותנו למשבר גדול. ההתעקשות שלו, לתפיסתי, אינה במקום. הסטטוס קוו שהיה מקובל במדינת ישראל מאז היווסדה בעניין בני תורה היה שמי שלומד שילמד, ומי שלא מתגייס לצה"ל.יש לעם ישראל בעיות יותר רציניות, ואם יכפה עלינו בחירות זה שיתוק של עוד חצי שנה כמעט. לא תהיה ממשלה, שלא לדבר על התקצוב. זה מיותר לחלוטין, הציבור לא טיפש, הוא יבין מה הביא אותנו למשבר ויאמר את דברו".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן