חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מרפסות בית הרב קוק ישופצו

עיריית ירושלים יחד עם משרד ירושלים ומורשת יקצו תקציב ייחודי לשיפוץ וישמור המרפסות בבית הרב קוק

 

לפני כשנה הוציאה עיריית ירושלים צו סגירה למרפסת ביתו של הרב קוק לאחר שנמצאה כמסוכנת ובסכנת קריסה.

בהליך ארוך ומסועף הצליחו במשרד ירושלים בשיתוף עיריית ירושלים להקצות את התקציב לשיפוץ המרפסת.

התקציב ע"ס 500 אלש"ח עתיד לעבור בועדת הכספים של העירייה שתתקיים ביום ב' הקרוב ולאחר מכן יאושר ע"י מועצת העיר בישיבתה שתתקיים ביום חמישי הבא.תהליך השיפוץ עתיד להתחיל מיד עם אישורו הסופי של התקציב.

 

צילום: יוני קלברמן

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:"אני שמח שבשעה טובה ובמאמץ משותף הצלחנו להקצות את התקציב הדרוש להצלת המרפסות מקריסה. בית הרב קוק הוא אחד המבנים החשובים שיש בעיר, הוא כולל בתוכו מורשת היסטורית של כל עם ישראל".

סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך בירושלים, חגית משה הוסיפה: "לאחר אתגרים רבים בחודשים האחרונים מאמצינו נשאו פרי והצלחנו להביא את התקציב לשיפוץ המרפסות בבית הרב קוק זוהי המחויבות שלי כלפי מורשת הרב קוק ובית הרב. אמשיך לתמוך ולקדם את שיפוץ בית הרב שבו באה לידי ביטוי המורשת של הציונות הדתית בעיר״.

שר ירושלים והמורשת ח"כ זאב אלקין:" בית הרב קוק הוא מוסד לאומי וירושלמי חשוב.בבית הזה גר אחד ממייסדי הציונות הדתית, הרב אברהם יצחק הכהן קוק יחד עם משפחתו עד לפטירתו, ומשם פעלה ישיבת מרכז הרב הראשונה עד למעבר לקריית משה. לא יכלנו לעמוד מנגד אל מול הסכנה שבקריסת המרפסות שהיו עלולות לפגוע באופן בלתי הפיך במבנה, שמארח אלפי אנשים בשנה בתפילות בשבתות, בחגים ובשיעורי תורה שמתקיימים במקום מידי יום. לכן, החלטנו במשרד ירושלים להקצות לטובת עבודות השימור 450 אלף ש"ח. בזכות עבודה משותפת עם עיריית ירושלים הצלחנו למצוא פתרון משפטי שיאפשר לנו לצאת לדרך ובכך להציל את המבנה ואת המשך הפעילות של המקום. נמשיך לפעול באמצעים האפשריים כדי לסייע למוסד הירושלמי המפואר".

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן