חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוטרים נפצעו: המשטרה התחילה לטפל במפגינים האלימים בירושלים

המגן דוד חירפן אותם? אחד השוטרים שנפצעו מאלימות המפגינים. צילום: דוברות משטרת ישראל

הפגנות מופרעות בירושלים מול יד רכה: אלימות נגד שוטרים הבערת אש ועוד

אותם מפרי סדר שהתאפשר להם להפגין כחוק במשך שעות הערב באזור הכנסת ובתהלוכה מתואמת בלי הסבר הגיוני מדוע ניתן לחסום צירים מרכזיים בשביל הפגנות, פרצו בכוח מחסומי משטרה רחוקים ברחוב עזה וניסו לפרוץ מחסומי משטרה הקרובים לבית רה״מ ללא הצלחה בניסיון להתקרב לבית רה״מ.

כל זאת, בניגוד להוראות השוטרים, בניגוד לתיאום המוקדם של מיקום המחאה המותר ברחוב, ובניגוד לפסיקת בימ״ש בנושא המרחק המותר להפגין מבתיהם הפרטיים של נבחרי ציבור.

הפרת הסדר וההתפרעות האלימה במקום, כללה גם מספר מקרים של תקיפת שוטרים, הבערת אש בכביש ופריצת גדרות כאמור. בעקבות כך שהמחאה הפכה להפרת סדר והתפרעות אלימה, קצין משטרה הכריז על מחאה בלתי חוקית והוראת פיזור מהמקום. מפרי הסדר לא נענו לכך, והמשטרה פעלה בצורה עדינה מולם ולא כמתבקש באירועים מסוג זה.

למרות הפרות הסדר והאלימות הקשה: רק 9 עצורים

עד כה, עצרה משטרת מחוז ירושלים בעקבות הפרת הסדר 9 חשודים: חלקם חשודים בתקיפת שוטרים והפרת סדר, וארבעה מהם בחשד שהבעירו או שניסו להבעיר אש במקום בניגוד לחוק.

מספר שוטרים נחבלו קלות בעקבות הפרת הסדר האלימה, תקיפות השוטרים והתפרעות מפרי הסדר במקום. השוטרים ממשיכים לפעול באזור בשעה זו בכוחות גדולים, בכדי לשמור את הסדר על כנו. כמו כן נפתחו לתנועה בשעה האחרונה כלל הרחובות שנחסמו בירושלים בעקבות המחאה, למעט מקטע ברחוב עזה ומקטע ברחוב רופין.

ממשטרת ישראל נמסר: " גם הערב נמשכים הניסיונות של צייצני רשת ובעלי אינטרסים שונים לנרמל מעשים פסולים אלו, ולהתעלם ממעשיהם של מפרי הסדר והמתפרעים במקום.

משטרת ישראל תמשיך לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר הפרת הסדר הציבורי והתפרעויות המתבצעות בניגוד לחוק".

המגן דוד חירפן אותם? אחד השוטרים שנפצעו מאלימות המפגינים. צילום: דוברות משטרת ישראל
המגן דוד חירפן אותם? אחד השוטרים שנפצעו מאלימות המפגינים. צילום: דוברות משטרת ישראל

אב צעיר לילד קטן ונשוי לאישה בהריון: שוחרר מאשפוז ונפטר בצורה טראגית – אפצ'י חדשות הבריאות של ישראל

זה יכל לקרות מזמן: מענקים בוטלו והמדינה חסכה 7.3 מיליון ש"ח בשנה

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן