חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ירושלים עוברת לרב פעמי

עיריית ירושלים החליטה להוציא את צריכת החד פעמי ממערכת החינוך שצורכת בשנה 30 מיליון פרטי פלסטיק. ראש העיר: "ירושלים עולה שלב ועוברת לרב פעמי בכל גני הילדים והצהרונים במגזר הכללי בעיר, זהו צעד של ממש" 

 

מערכת החינוך הירושלמית תפסיק את השימוש בכלים החד פעמיים, כך הוחלט על ידי עיריית ירושלים

בירושלים ישנם 1673 גנים ובתי ספר ו כ- 42 אלף תלמידים. מתוכם יעברו לרב פעמי 448 גני ילדים וצהרונים ו84 בתי ספר, שהם כל בתי הספר והגנים השייכים למגזר הכללי בעיר, עד ספטמבר 2020.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "ירושלים חרטה על דגלה חינוך לקיימות, ניקיון ולשמירה על המרחב הציבורי. לצורך כך בשנה החולפת הושקעו מיליוני שקלים בחינוך ובביצוע על מנת לראות תוצאות. היום אני שמח לבשר על כך שירושלים עולה שלב ועוברת לרב פעמי בכל גני הילדים והצהרונים במגזר הכללי בעיר, זהו צעד של ממש שמתווסף להשקעה הכוללת של מאות המיליונים שהשקיעה העירייה בשנה האחרונה בנושאים אלו. עוד נוסיף ונשתפר. מהלך העברה לשימוש ברב פעמי בשילוב מדיח כלים תורמת רבות גם לחינוך הילדים וגם לבריאותו של הכדור עליו אנו חיים".

דוברות העירייה

 

היתרונות שברפורמה:
1. שיפור בריאות הילדים על ידי צמצום החשיפה שלהם לחומרים מזיקים הנפלטים מן הפלסטיק והחד"פ.
2. ניקיון ואיכות החיים במרחב הציבורי
3. הפחתה בכמויות הפסולת העירונית לאיסוף טיפול והטמנה.
4. הפחתה בצריכת פלסטיק שאינו מתפרק וגורם נזק סביבתי.
5. הקניית הרגלי אכילה נכונים בסביבה נעימה וביתית (כלי אוכל יציבים ונוחים)
6. חינוך ליחס של כבוד למשאבי כדור הארץ תוך חיבור למסרים של קיימות וניקיון הנלמדים במערכת החינוך.

לבקשת ראש העיר, משה ליאון הכינו בעיריית ירושלים בחצי שנה האחרונה, תכנית שכוללת את מערכת החינוך העירונית; צוותי ההוראה בעיר קיבלו מערכי שיעור ייעודים לנושא חינוך לקיימות, עיריית ירושלים הגבירה את האכיפה על לכלוך המרחב הציבורי ורשמה בשנת 2019 עליה של מאות אחוזים במתן דוחות בנושא. המנהלים הקהילתיים עורכים בשכונות פעילויות ייעודיות לילדים ולמבוגרים והסברה מתבצעת באופן שוטף.

בהובלת ראש העיר גם בשנה הבאה צפויה עיריית ירושלים להמשיך את שהתחילה ב2019 בנושא הקיימות והשמירה על הניקיון, התקציבים יישארו גבוהים והמערכות העירוניות השונות כולן כאחד נותנות דגש על נושא הקיימות והניקיון.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן