חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"מעבר לאימוץ": השירות הווטרינרי בירושלים במענה לצרכים מיוחדים

הכלביה העירונית ירושלים, צילום: דוברות עיריית ירושלים
ירושלים: הצצה אל השירות הווטרינרי המציל חיים

ירושלים אוהבת חיות: השירות הווטרינרי העירוני מציל חיים ומשנה גורלות

24/7 למען בעלי החיים: הצצה אל העבודה המסורה של השירות הווטרינרי בירושלים

צוות השירות הווטרינרי של עיריית ירושלים פועל מסביב לשעון, 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, כדי להעניק מענה לפניות הציבור בנוגע לבעלי חיים משוטטים. הצוות, המורכב מווטרינר, מאלף כלבים וכלבנים, מקבל פניות דרך המוקד העירוני, אפליקציות ורשתות חברתיות (פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק). מטרתם היא לחשוף את עשייתם, להעלות את המודעות לנושא האימוץ ולסוגיית הכלבים הנטושים, לפרסם כלבים שמועמדים לאימוץ, לייצר שיח ראשוני עם התושבים כדי להקל על תהליך האימוץ ואף לשתף בסיפורי הצלחה.

בית חם לכל כלב: כך השירות הווטרינרי בירושלים פועל למצוא בתים לכלבים נטושים

מידי שנה מתקבלות בשירות כ-20,000 פניות במגוון תחומים: גוזל שנפל מקן, אירועי נשיכות, בעלי חיים פצועים ועוד. השירות מטפל בכלבים משוטטים בלבד, ואם נאספים כלבים על ידי פקחים, הם מועברים לשירות, מקבלים טיפול רפואי, והבריאים שבהם מועמדים לאימוץ. בכל זמן נתון, ישנם כ-100 כלבים המועמדים לאימוץ בשירות הווטרינרי. כל כלב נכנס להסגר של 15 ימים, עובר אבחון התנהגותי ונמצא במעקב רפואי. הכלבים מקבלים חיסונים, עוברים עיקור או סירוס וטיפול התנהגותי של מאלף כלבים.

מעבר לאימוץ: השירות הווטרינרי בירושלים מספק תמיכה רגשית ומענה לצרכים מיוחדים באמצעות כלבים

מאלף הכלבים בשירות אחראי על איכות חייהם של הכלבים, הורדת הסטרס בכלבייה, ופוגש את המבקשים לאמץ כדי להתאים להם את הכלב המתאים ביותר. לעיתים, פניות מגיעות מתושבים המבקשים באמצעות אימוץ כלב לחוות תמיכה רגשית, כמו במקרה של חייל שחזר מפעילות מבצעית בעזה ומצא נחמה בכלב שאימץ מהשירות.

"הכלב שהציל את חיי": סיפורו של חייל שעבר טראומה ומצא תקווה בכלבייה העירונית בירושלים

א', חייל שהגיע מיד לאחר תקופת לחימה ממושכת בעזה, סיפר שמאז ששב משדה הקרב הסתגר בביתו וניתק מגע מהעולם. הוא ביקש לאמץ כלב שיעזור לו להתמודד עם המציאות החרדתית אליה נקלע, לצאת מהבית ולהשיב לעצמו את תחושת הביטחון. המאלף התאים למענו כלב המותאם לצרכיו ולאחר מספר שבועות שלח החייל לשירות תמונות וסיפר שהכלב סייע לו לחזור לעצמו: "אני מרגיש שהוא הציל אותי יותר משהצלתי אותו".

עלייה חדה במספר הפניות לשירות הווטרינרי בירושלים: האם המודעות לאימוץ כלבים גוברת?

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית במספר הפניות לשירות הווטרינרי בנושא כלבים, ובמקביל גם במספר הכלבים שנמסרו לאימוץ. בשנת 2021 התקבלו 3,722 פניות ובשנת 2023 התקבלו 7,069 פניות. בשנת 2021 נמסרו לאימוץ 327 כלבים, ובשנת 2023 נמסרו לאימוץ 389 כלבים.

משה ליאון, ראש העיר ירושלים: "צוותי השירות הווטרינרי פועלים 24 שעות ביממה ומעניקים לתושבי העיר מענה בפניות הקשורות לבעלי חיים משוטטים. הצוותים בכלביה משקיעים עבודה רבה ומאומצת על מנת למצוא לכלבים בית חם ואוהב ולהבטיח להם איכות חיים וסביבה בטוחה. בשנים האחרונות הקימה עיריית ירושלים כ-30 פארקים מיוחדים שנועדו לאפשר לכלבים להסתובב בחופשיות, לשחרר אנרגיה ולפגוש חברים. אנו מזמינים את אוהבי בעלי החיים בעיר ליצור קשר עם השירות הווטרינרי כדי לבדוק אפשרות לאמץ כלב. הכלבים יקבלו הזדמנות לחיים מאושרים והמאמצים יזכו בבן משפחה אהוב וחבר נאמן שיכניס לביתם שמחה ואהבה. אז בואו לבקר ולאמץ חבר – כי משפחה כן בוחרים".

הכלביה העירונית ירושלים, צילום: דוברות עיריית ירושלים
הכלביה העירונית ירושלים, צילום: דוברות עיריית ירושלים

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן