חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צהרוני ירושלים יוצאים לדרך: כך נפתר המשבר וכולם מרוויחים

היום כל צהרוני ירושלים יפעלו כסדרם, העירייה ועמותת 'לביא' השלימו את ההיערכות

עיריית ירושלים ועמותת 'לביא' מודיעות כי היום, יום ראשון, כל צהרוני העיר יפעלו כסדרם. ההיערכות המלאה להפעלת הצהרונים הושלמה במהלך השבוע האחרון, לאחר הקמת חמ"ל חירום לגיוס סייעות, תגבור רכזות ופתיחת מוקד טלפוני ייעודי להורים.

בעקבות המשבר בנושא פתיחת הצהרונים, הנחה מנכ"ל העירייה להקים מערך חירום במטרה לגייס סייעות ולבחון חלופות נוספות לגיוס. החמ"ל שהוקם פעל לאורך השבוע כדי לפתור את הבעיות שעלו מהשטח. מאז תחילת השבוע, כ-270 צהרונים פועלים כסדרם, בעוד שבשבוע האחרון נפתחו עוד 80 צהרונים נוספים. יתר הצהרונים צפויים להיפתח מחר. ההזנה תסופק החל ממחר באופן סדיר ולא ייגבה תשלום מההורים עבור הימים שבהם לא התקיימו צהרונים.

עמותת 'לביא' מפעילה כ-400 צהרונים ברחבי העיר, כולל בגני חינוך מיוחד, ולמהלך היה חלק משמעותי של ארגון ההורים בירושלים, בראשות אריק קפלן, אשר סייע בניטור הפערים והובלת הפתרונות.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר: "הצוותים המקצועיים במינהל החינוך ובעמותת 'לביא', יחד עם ארגון ההורים בירושלים שמגלה אחריות רבה וסייע בניטור הפערים, התגברו על חבלי הלידה ומצאו פתרונות לכלל הסוגיות, ובכך אפשרו להורים ולילדים להתחיל את שנת הלימודים בכל הצהרונים, מחר. בליווי ובהכוונת מינהל החינוך העירוני, עמותת לביא גייסה עובדות למסגרות, על אף הקשיים בצל התקופה המאתגרת וללא התפשרות על טיב ואיכות השירות. אני מודה לכל הסייעות שנרתמו למאמץ, על הנתינה ועבודתן המסורה. אין דבר חשוב יותר מחינוך ילדינו."

יו"ר הנהגת ההורים בירושלים, אריק קפלן, הוסיף: "הורים רבים בירושלים עמדו בימים האחרונים כועסים וחסרי אונים אל מול ההודעה כי הצהרונים של ילדיהם סגורים בשל מחסור בסייעות. הזעם והתסכול היו צודקים. אני תקווה כי, אמנם בשבוע איחור, אבל התגברנו על רובם הגדול של המכשולים. ארגון ההורים פעל יחד עם העירייה למציאת פתרונות אלטרנטיביים וזאת עד להבאת יציבות בפעילות הצהרונים ומתן ביטחון להורים. ארגון ההורים ימשיך ויפעל למען ההורים ויוודא פעילות ראויה למען ילדינו."

סגנית ראש העיר ויו"ר דירקטוריון עמותת 'לביא', חגית משה, ציינה: "לאחר ימים של מאמצים מרוכזים ושיתוף פעולה הדוק בין הנהלת העירייה, עמותת לביא וגורמים נוספים, אני שמחה לבשר שהצלחנו לפתור את משבר הצהרונים בעיר. ירושלים הוכיחה שוב את עוצמתה ואת יכולתה למצוא פתרונות יצירתיים גם במצבים מורכבים. גם בארגונים גדולים וחזקים, כמו עיריית ירושלים, מתעוררים לעיתים משברים. העוצמה האמיתית טמונה ביכולת להתמודד עם האתגרים, לטפל בהם באופן מיטבי ולהביא לפתרונות מהירים ויעילים. לאורך כל הדרך עקבתי מקרוב אחרי ההתפתחויות. אני רוצה להודות במיוחד להורים, על האמון שנתנו בנו למרות מפח הנפש שחשו במהלך המשבר. מערכת החינוך שלנו תמשיך להוביל ולהציב את טובת הילדים בראש סדר העדיפויות, ואני בטוחה שבעתיד נמשיך לספק שירות איכותי, יציב ומיטבי עבורם."

3 נרצחים בפיגוע ירי במעבר אלנבי – כל הפרטים באתר פרסום ראשון

נערך עבור אתר 'ירושלמים'

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן