חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגים של שתלים דנטליים

קרדיט לתמונות PIXABAY

שתלים דנטליים הפכו בשנים האחרונות לאחד הפתרונות היעילים והמבוקשים ביותר לשיקום הפה, והיום כבר ניתן לעבור השתלות שיניים מידיות כפתרון מהיר, אסתטי ויעיל להחלפת שיניים ביום אחד. כמובן שזה חוסך בזמן ומציע שיפור מידי במראה ובתפקוד הפה.

עם זאת, חשוב להתייעץ עם רופא שיניים מומחה כדי לבדוק את ההתאמה האישית לטיפול ולוודא שמצב בריאות הפה מתאים לשיטה זו. עבור רבים, השתלות שיניים באותו יום הן הדרך לחזור לחייך בביטחון ולשפר את איכות החיים בטיפול אחד.

מהו תהליך השתלת שיניים?

השתלת שיניים היא הליך שבו מוכנסים שתלים דנטליים ללסת כדי להחליף שיניים חסרות. ישנם מספר סוגים של שתלים דנטליים , אבל בכולם השתל, שהוא תחליף לשורש השן, מיוצר מחומרים כמו טיטניום או קרמיקה, ומושתל בעצם הלסת כדי להחזיק עליו שן מלאכותית. התהליך המסורתי של השתלת שיניים מתבצע לרוב במספר שלבים, כאשר המטופל צריך להמתין מספר חודשים לאחר התקנת השתל, כדי לאפשר לעצם הלסת להתאחות ולהשתלב עם השתל לפני התקנת הכתר הקבוע.

בשנים האחרונות פותחה שיטה חדשנית של השתלות שיניים מידיות – בה ניתן לבצע את ההשתלה ואת התקנת השיניים הזמניות באותו יום. כך המטופל יוצא מהקליניקה עם חיוך מתפקד ואסתטי, ללא הצורך בהמתנה ממושכת.

יתרונות לביצוע כל ההשתלות באותו יום

היתרון הבולט ביותר של השתלות שיניים מידיות הוא הזמן הקצר שנדרש להשלמת התהליך. במקום לעבור סדרת טיפולים המתפרשת על פני חודשים, ניתן סיים את ההשתלה והשיקום ביום אחד. זהו פתרון אידיאלי לאנשים עם לוחות זמנים צפופים או כאלו שרוצים תוצאה מהירה.

בהשתלות שיניים הנעשות בהליך הסטנדרטי, המטופל נדרש להמתין עם מרווחים בפה או עם פתרונות זמניים פחות אסתטיים. בהשתלה מידית, השיניים הזמניות מותקנות מיידית, מה שמעניק למטופל מראה אסתטי ונוח יותר באופן מידי.

כמו כן, לאחר אובדן שיניים, עצם הלסת נוטה להיספג ולהידלדל. כאשר מבצעים השתלה מידית, ניתן לשמור על מבנה הלסת ולמנוע אובדן נוסף של עצם, כיוון שהשתל מעודד את העצם לשמור על צורתה ותפקודה.

בנוסף, השתלה מידית מצמצמת את הצורך בטיפולים כירורגיים נוספים ובכך מקטינה את הסיכון לסיבוכים ואת חוסר הנוחות למטופל. לאחר ההשתלה, המטופלים יכולים לחזור לתפקוד יומיומי במהירות יחסית, עם יכולת ללעוס, לדבר ולחייך בביטחון מלא.

למה עדיף לבצע טיפול כולל של כל ההשתלות באותו יום?

ביצוע כל ההשתלות באותו יום מציע יתרונות רבים, מעבר לחיסכון בזמן. ראשית, זה מפחית את הצורך לחזור מספר פעמים למרפאה, מה שמקנה נוחות רבה למטופל ומונע התעסקות נוספת. שנית, ההליך הכולל מונע מצב שבו יש הבדל במראה השיניים בין תקופת הביניים לבין התוצאה הסופית, וכך נשמר מראה אחיד מהרגע הראשון.

בנוסף, ביצוע השתלות מרובות באותו יום מאפשר לרופא השיניים לעבוד בצורה מדויקת, תוך הסתכלות כוללת על המצב הדנטלי של המטופל. זה משפר את היכולת לתכנן את ההשתלה בצורה מיטבית ומותאמת אישית.

השתלות שיניים מידיות מתאימות במיוחד למטופלים הזקוקים לשחזור מהיר של שיניים חסרות, בין אם מדובר בשן אחת ובין אם במספר שיניים. כמובן שצריך לבדוק סוגים של שתלים דנטליים ולבחרו את הסוג המתאים ביותר, מדובר בפתרון מצוין עבור אנשים שזקוקים לשיניים אסתטיות באופן מידי. כמו כן, השתלות מידיות מתאימות למטופלים בריאים שאין להם בעיות רפואיות מורכבות המשפיעות על הלסת או על יכולת ההחלמה, ורוצים לחסוך זמן.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן