חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בית קטן (וחם) באורט בית הערבה

לרגל יום המורה שחל בסופ"ש שעבר, איחדנו את רויטל אמיר והתלמיד שחר לשיחה על הייחודית של בית הספר , האמונה זו בזה ועל האווירה הנינוחה והכבוד ההדדי בתיכון אורט בית הערבה


יום המורה חל בסוף השבוע האחרון ובתיכון אחד בעיר, גם התלמידים שמחו מאוד לחגוג את היום המיוחד של המורים. 

מדובר בתיכון אורט בית הערבה, בית ספר שמשלב לימודים לבגרות וגם לימודי מקצוע, התיכון הטכנולוגי של משרד העבודה ורשת אורט בשכונת ארנונה בירושלים.

בית הספר מאפשר לתלמידים חינוך טכנולוגי – מדעי המשלב טכנולוגיות מתקדמות עם מדעים מדויקים ותקשוב. סביבות ההוראה והלמידה כוללות התנסות בעבודה, ההופכת את הלימוד לרלוונטי ולעדכני עבור התלמידים. התלמידים רוכשים תעודת מקצוע ממשלתית ואף ניגשים למספר יחידות בגרות, מרביתם ממשיכים ללימודי י"ג– י"ד במקצוע שרכשו, מתגייסים לצבא ומסיימים את השירות עם ניסיון של חמש שנים.

אורט בית הערבה

 

באופן זה השתלבותם בשוק העבודה היא בעלת סיכויי הצלחה רבים וכך גם תרומתם למשק הישראלי.קהילת החינוך האוהבת והתומכת של "אורט בית הערבה" מציבה מטרה שכל תלמידיה ירגישו שייכים ומועצמים. מגמות הלימוד בבית הספר הם אוטוטרוניקה: שילוב של חשמל ומכונאות רכב, תקשוב וסלולאר: תחזוקת מחשבים, רשתות תקשורת וסלולאר,עיצוב שיער ואיפור מקצועי.מיוחדים כבר אמרנו ? 

לרגל היום המיוחד, תפסנו לראיון קצר את מנהלת בית הספר רויטל אמיר ואת התלמיד, שחר עיני. 

רויטל, נשמח לשמוע עלייך ועל הבחירה שלך להיות בתפקיד חינוכי ניהולי. 

 

"שמי רויטל אני תושבת מעלה אדומים ואמא ל 3 בנות מקסימות . עבודת החינוך בשבילי היא שליחות של ממש ,דבר שמסב לי סיפוק רב ותחושה של הצלת נפשות של ממש . התחלתי את דרכי החינוכית כמחנכת בתיכון אורט בית הערבה , לחאר מכן כיהנתי כ 8 שנים כיועצת חינוכית וכרכזת חברתית ונהניתי מכל דקה של עבודה . בשמונה השנים האחרונות אני מנהלת את תיכון אורט בית הערבה . תיכון שהוא בית שני עבורי .זאת עבודת חלומותיי וכל בוקר אני מתעוררת עם חדוות עשייה , ברק בעיינים ומודה לאל על הזכות שניתנה לי להציל נפשות כל יום מחדש". 

שתפי אותנו בייחודיות של בית הספר שאותו את מנהלת ומה הערך המוסף שלך כמנהלת לבית הספר. 

 

" בית הספר שלנו שוכן על גבעה ירוקה והפהיפייה בשכונת ארנונה . בית הספר הוא תיכון מקצועי טכנולוגי השייך למשרד העבודה ולרשת אורט . בית הספר מהווה בית חינוך ל 200 תלמידים שמוצאים בו בית חם ואוהב המבנה הפיסי הפתוח הייחודי הוא בהלימה עם האופי המיוחד של בית הספר . בית הספר משותת על נשמה יתירה , על אמונה ביכולתו של כל אחד להצליח . המשפטים שמלווים אותנו לאורך כל הדרך : "דרוש כפר שלם כדי לגדל ילד"  וכל ילד צריך מבוגר אחד שיאמין בו ויגרום לו להאמין בעצמו . אצלנו זה לא סיסמאות . זו דרך חיים. ייחודיות גדולה נוספת היא גם וגם – גם תעודת מקצוע ממשלתית וגם תעודת בגרות מלאה . אנחנ בית הספר היחידי בירושלים המציע שילוב שכזה .האמונה כי כל הדלתות אמורות להיות פתוחות בפני תלמידינו מנחה ומלווה אותנו תמיד . יש לנו כבר כמה וכמה בוגרים שסיימו בהצלחה את שני המסלולים ואנחנו גאים בהם מאוד ". 

אילו תכונות לדעתך מנהל צריך כדי להוביל צוות ולגרום לבית הספר להיות מצליח ?

 

" קודם כל לאהוב את התלמידים . ולאהוב את הצוות בדיוק באותה המידה . התכונות שיש בי שגורמות לבית הספר להצליח הן מבחינה לימודית והן מבחינה חברתית הם האכפתיות. אני מאמינה גדולה באנ"י – כל תלמיד צריך להרגיש אהוב , נחוץ ויכול. התכונה השנייה שעוזרת לי בניהול היא אנרגיות. אני עסוקה כל הזמן בלהתחדש , בלימוד , חשוב לי מאוד לא לנוח על זרי הדפנה ולמרות שבית הספר מאוד מצליח , אני עסוקה רבות ביוזמות , התחדשות ושיפור בכל התחומים. אני אוהבת וגאה להיות חלק מצוות אורט בית הערבה . אנחנו עסוקים בעשייה יומיומית שמטרתה תיקון לבבות , לגעת בנפשות ולאפשר לתלמידים שלנו לחלום ולהגשים ". 

אורט בית הערבה

חלום של כל תלמיד

 

באורט בית הערבה המטרה היא ברורה: לתת לתלמידים את הביטחון ואת התחושה שיש להם על מי לסמוך, יחד עם שילוב של לימודים עיוניים ומקצועיים ועבודה מעשית בתעשייה במטרה למנף אותם לעתיד טוב יותר. אחד מהתלמידים שנהנה מכל הטוב שיש לבית הספר להציע הוא שחר עיני, מכיתה יא" במגמת תיקשוב. 

שחר, ספר לנו על הלימודים באורט בית הערבה.

 

בית הספר דואג לתלמידים , צוות טוב חשוב להם שנצליח , הכיתות קטנות ויש הרבה עזרה בשיעור. יש פה גם מרכז למידה כל יום בצהריים, שאני נשאר במקום לשלם למורה פרטני . אני מאוד שמח שעברתי לבית ספר וכיף לי להגיע לבית ספר כל יום . 

באיזו מגמה אתה לומד? 

 

אני לומד במגמת תקושב ואני מאוד מחובר למגמה . אני אוהב את העבודה הטכנית – לתקן מחשבים וסלולר . מורה המגמה הוא מורה טוב ומצחיק . כיף מאוד ללמוד איתו והוא מלמד אותנו חדשים שמאוד יעזרו לי בעתיד . אני גם נמצא במסלול של בגרות מלאה ואני מרגיש שממש השתפרתי בכל המקצועות . במיוחד במתמטיקה ואנגלית ". 

אורט בית הערבה

 

איך היחס של המורים משפיע עליך?

 

" היחס של המורים גורם לי לרצות ללמוד ולהשקיע . בבתי ספר אחרים שהייתי פחות היה אכפת למורים מהלימודים שלי וממני . למורים פה אכפת ממני ואם אני לא מגיע באותו היום הם מתקשרים ודואגים לי ". 

מה למדת בבית הספר שילווה אותך בהמשך חייך? 

 

"לעזור לאנשים שקשה להם . שנה שעברה התנדבנו לעשות הדרכות על טלפונים לקשישים ולמדתי מזה הרבה" . 

מה הערך המוסף של בית הספר מעבר לפן המקצועי? 

 

" יש ארוחת בוקר וארוחת צהריים . אני מאוד אוהב את האוכל בצהריים. יש גם הפסקות פעילות ותמיד דואגים לפנק אותנו בעוד דברים מיוחדים . בית הספר משקיע בנו התלמידים וכל מסיבה היא תמיד מאוד מושקעת ועם הרבה אוכל טעים עכשיו גם פתחו תוכנית חדשה שאני רוצה להרשם אליה ללמוד באוניברסיטה קורסים מרפואה , ממדעי החלל וכל מיני . זה נשמע לי ממש מעניין". 

 תמליץ לחבריך להרשם לאורט בית הערבה? 

 

" התלבטתי אם להגיע לבית הספר בכיתה י' . אני מאוד שמח שהגעתי לפה בסוף ואני מספר לכל החברים שלי איזה בית ספר טוב עם צוות טוב שנותן הרבה . אני אמליץ לכל מי שישאל אותי להרשם גם ". 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן