חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גלריה אלטרנטיבית: הפן החדש של שוק מחנה יהודה

אחרי לונדון – ירושלים (כן) מחכה לו: "מחנה יהודה" פותח את 2020 עם תערוכה מיוחדת של הצלם איל גרניט.ראש העיר ירושלים, משה ליאון: " כחלק מהרחבת תוכניתה של העירייה לקידום אומנים צעירים ואחרי הצגת עבודתו גם בעולם, אנו מאמינים שפה בבית, תושבי העיר ישמחו לצפות בצילומים המרתקים הללו". יו"ר סוחרי השוק, טלי פרידמן: "חיבור אומנות ותרבות אל השוק שלנו הוא מתבקש"

 

לכבוד העשור החדש והשנה האזרחית החדשה התעורר השוק הישראלי ביותר, שוק "מחנה יהודה" בירושלים, לתערוכה ראשונה מסוגה – צילומים של פירות וירקות, מתוך צילומי טבע דומם של הצלם הבינלאומי איל גרניט. בין דוכני השוק, לאורך המתחם המקורה ברחוב "עץ חיים", נתלו צילומים צבעוניים במיוחד המציגים את תוצרת השוק. התערוכה תוצג במשך שנה, עד סוף שנת 2020, ביוזמת עיריית ירושלים ובשיתוף וועד סוחרי השוק ורובע מרכז של העירייה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אמר על התערוכה: "עיריית ירושלים גאה לתת במה לאיל גרניט, ירושלמי אשר לצד הצגת עבודתו בשוק הגדול בבריטניה, אנו מאמינים כי פה בבית מגיע לתושבים הירושלמים להנות מכך גם. קידום אמני העיר הינו עיקרון חשוב עבורנו ומקווים שייתן השראה לאומנים הרבים שפועלים בעירנו". עוד הוסיף ראש העיר כי "כמו כן, חשוב לנו לקדם את מתחם השוק כמוקד בילוי תיירותי, גם לטובת הסוחרים עצמם ובתוך כך להרחיב את תכנית העירייה לקידום אמנים צעירים."

צילום: זאביק אבינר

בשנה החולפת (2019), קטף גרניט הישגים מרשימים ביותר. בין היתר, הפך גרניט לישראלי הראשון שזכה בתחרות הצילום הבינלאומית היוקרתית 'ויטרינה 2019' בלונדון, אשר זיכתה אותו בחשיפה יוצאת דופן. אחד מפרסי הזכייה, כלל הצגה של יצירתו 'טבע דומם פירות הדר' על קיר השוק המחודש הגדול ביותר בבריטניה, 'הקובנט גארדן'. עתה יהיה האמן הראשון המעלה תערוכה בשוק מחנה יהודה בירושלים, במתחם השוק המקורה.

גרניט, יליד ירושלים, עבר דרך משמעותית בכל הנוגע לצילום ולחיים בישראל. מסעו האישי עובר דרך שני פיגועים במדרחוב "בן יהודה" בירושלים, בהם נכח בהפרש של שלוש שנים (1998 ו-2001). בנוסף, נכח גרניט בצמוד לפיגוע אחר בשוק מחנה יהודה אותו הספיק לתעד דרך עדשת המצלמה. האירועים הטראומתיים הללו, הולידו אצל גרניט את הרצון לבחון את החיים רחוק מהארץ; מדריד הייתה התחנה הבאה, שם למד צילום, הקים סטודיו ותערוכות ולאחר מכן עבר לברלין. את חוויותיו הקשות בירושלים, שהיו לנחלתם של רבים בישראל באותן השנים, עברה אתו המצלמה שלו, כשותפה נאמנה לדרך. בתוכה, שמורות עד היום תמונות שאף אחד לא רוצה לזכור. "במשך שנים לא יכולתי להסתכל על האבנים האלה של המדרחוב בירושלים," נזכר גרניט, "אבל למרות זאת, אחרי שנים החלטתי לחזור הביתה לישראל, כי זה המקום הטוב ביותר לגדל בו את הבן שלי".

טלי פרידמן.צילום: זאביק אבינר

יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן אמרה: ״מבחינתי תמיד חיבור אומנות ותרבות אל השוק שלנו הוא מתבקש.
שוק מחנה יהודה שוקק והומה אדם במשך רוב שעות היום .ציבור הקונים והמבלים בשוק יוכלו להנות בתקופה הקרובה מתערוכת צילום שהקשר שלה הוא המובן מאליו. חומרי גלם שמונחים על הדוכנים בשוק נמצאים ביצירותיו הנפלאות של אייל גרניט אומן
שמחבר חומרי גלם לאומנות ומצליח לחדד את הפשטות אל מול התחכום . בדיוק כמו בחיינו בשוק שילוב של שוק אוטנטי עם שוק ששמו הולך לפניו בכל העולם בזכות שילובים נדירים אלו".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן