חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

עו"ד יוסי חביליו: "מתכוון להמשיך במאבק הציבורי והמשפטי למנוע את סגירת ברבור"

בעקבות תלונה של ארגון בצלמו, הודיע היועץ המשפטי לחבר המועצה עו"ד חביליו, לא להצביע בנושא תמיכות לגלריית ברבור. התמיכות בעמותה אושרו השבוע במועצה

 

ארגון בצלמו פנה השבוע ליועץ המשפטי לעירייה בבקשה לאסור על עורך הדין יוסי חביליו, חבר מועצת העיר לייצג את עמותת בר קיימא המנהלת את גלריית ברבור. כזכור, בשבוע שעבר הודיעה עיריית ירושלים שהגלריה תיסגר ובמקומה יפתח גן ילדים. הגלריה פועלת כיום בנכס עירוני בשכונת נחלאות. בינתיים, אישרה השבוע מועצת העיר את התמיכה העירונית לעמותת בר קיימא. נכון לעכשיו ואם לא יהיו שינויים נוספים הגלריה תפונה.

במכתב שנשלח ליועץ המשפטי על ידי ארגון בצלמו נכתב: "כזכור לפני שנה קבעת בחוו"ד שאסור לחבר מועצה להשתתף בדיונים בוודאי לא להצביע בנושאים שהוא בניגוד ענינים איתם. חרף זאת השתתף מר יוסי חביליו בדיון בוועדת התמיכות לגבי תקצוב עמותת בר קיימא. כזכור עד לפני חצי שנה ועוד בזמן שהיה בעירייה חביליו ייצג את העמותה הזאת. חרף זאת היום השתתף מר חביליו בדיון בוועדת התמיכות בעניינם ולמרבה הפלא הוא דרש כמובן לתקצב אותם. אני דורש ממך להבהיר מידית האם זה מותר או אסור".

 

חבר המועצה יוסי חבילוי אמר השבוע ל"ירושלמים" :היועמ"ש לעירייה הנחה אותי לא להצביע בנושא התמיכות לעמותת בר קיימא לאור העובדה שבעבר ייצגתי את העמותה בהתנדבות במאבקה למניעת סגירת גלריית ברבור. אני אכבד את הנחיית היועץ המשפטי לעירייה ולא אצביע במועצה , עם זאת, אני מתכוון להמשיך במאבק הציבורי וגם המשפטי למנוע את סגירת גלריית ברבור. אסור לי לייצג אותם כי אני חבר מועצה, עורכי דין אחרים ייצגו אותם, אולם מותר לי להשמיע את דעתי כחבר מועצה, הן בסוגיות הציבוריות והן בסוגיות המשפטיות מעל כל במה לרבות באתר שלכם. אני חושב שחיוני לשמור על גלריית ברבור פתוחה וזאת בשל ערכים של חופש הביטוי, חופש היצירה ושמירת ירושלים פתוחה ופלורליסטית ולא סגורה וחשוכה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן