חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכנסת העממית של העברית

 באוני' העברית שבירושלים יפגשו בעוד מספר ימים 120 אזרחים ישראלים ופלסטינים, המגיעים מכל קצוות הארץ וגוני הקשת הפוליטית, שיתנהלו ככנסת עממית במקביל לכנסת ישראל, יגבשו פתרונות ריאליים לסכסוך המדיני ויציגו אותם להנהגה ולציבור. ביבי ואבו מאזן, לידיעתכם


 

120 אזרחים ישראלים ופלסטינים מכל קצוות הארץ וגוני הקשת הפוליטית באירוע ייחודי, המדמה את הפעילות המדינית בכנסת, ייפגשו מחר ויקיימו משא ומתן אזרחי-עממי תחת הכותרת "כנס מחשבות של שלום – ישראלים ופלסטינים מסיימים את הסכסוך", במכון טרומן שבאוניברסיטה העברית. פעילותם תהיה, למעשה, מקבילה עממית לכנסת המדינית. באי האירוע ישוחחו על פתרונות ריאליים לסיום הסכסוך, ינהלו משא ומתן עממי וימשיכו לגבש ולנסח את הסכם השלום המדיני שהחל להתגבש במפגשים קודמים (המפגש במכון טרומן הוא הרביעי).

פרופ' ורד ויניצקי-סרוסי. צילום – נדב יור, האוניברסיטה העברית

 

מדובר במפגש אחד מתוך סדרת מפגשים המתקיימים מדי חודש במקומות שונים ברחבי הארץ, במסגרת האסיפות העממיות של עמותת "מחשבות של שלום". העמותה קיימה לאחרונה את הקונגרס העממי הגדול ביותר במזרח התיכון בו נכחו 2000 ישראלים ופלסטינים. בחודש מרץ הקרוב יוצגו התוצרים של המפגשים לקהל הרחב בתל אביב, כשהקהל יבחר את הפתרון הראוי ביותר מבחינתו לסיום הסכסוך המדיני והפתרון הנבחר ישלח להנהגות הישראליות והפלסטיניות בתקווה שיהווה בסיס להסכם השלום העתידי בין העמים.

"אנחנו מוכיחים שהעם רוצה להפסיק את האלימות. אל תעמדו מנגד. בואו לאירוע, הפגינו נוכחות ויחד נהפוך לכוח אזרחי שאי-אפשר להתעלם ממנו!", נכתב באיוונט הרשמי שנפתח לרגל האירוע במכון טרומן. פרופ' ורד ויניצקי-סרוסי, העומדת בראש מכון טרומן למען קידום השלום באוניברסיטה העברית, ציינה כי "אירוח האירוע במכון טרומן הוא מסר של מחויבות המכון לחקר וקידום שלום במרחב שלנו, בתקופה לא יציבה במיוחד שבה מרחבים אחרים, גם אקדמים, מבוהלים מעצם השימוש במונח 'שלום'" .

מכון טרומן. צילום באדיבות העברית

 

מעמותת "מחשבות של שלום" נמסר: "אנו מאמינים בכוחו של העם לייצר שינוי ונושאים עיניים אל מקרי מבחן לאורך ההיסטוריה בהם הצליחו האזרחים להביא את ההנהגות לשבת לשולחן המו“מ, בין היתר בדרום אפריקה ובצפון אירלנד, שם הקימו האזרחים ”כנסת עם“ – קבוצת אזרחים אלטרנטיבית לקבוצת הפוליטיקאים במדינתם, שניסחה פתרונות שהיוו בסיס להסכמי השלום הסופיים".

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן