חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מנו דהן- לא רק בית"ריסט

בבוקר מחנך, בערב מנהל מקצועי בבית"ר נורדיה: החיים המגוונים של מנו דהן שמוכר לכם בעיקר בגלל אהבתו לבית"ר ירושלים. כך התגלגל דהן מעולם הכדורגל למחנך ורכז משמעת. ראיון אישי עם האיש והלב הצהוב


 

מנו דהן מוכר לכם בעיקר בגלל הזהות העמוקה שלו עם בית"ר ירושלים. אבל בשנים האחרונות, דהן מתחזק גם קרייריה כרכז חינוך ומשמעת, מחנך כיתה ומורה לחינוך גופני בתיכון אורט בית הערבה, במקביל לתפקידו, מנהל מקצועי במחלקת הנוער של בית"ר נורדיה ירושלים.

פגשנו את דהן לשיחה על מצוינות, חינוך ואיך אפשר בלי כדורגל. בראיון מספר דהן על התיכון הייחודי בו הוא מלמד:"אורט בית הערבה ירושלים הוא תיכון טכנולוגי של משרד העבודה ורשת אורט, שנמצא בשכונת ארנונה בירושלים. תלמידים רבים מבית הספר ממשיכים ללימודי י"ג– י"ד במקצוע שרכשו פה, מתגייסים לצבא ומסיימים שירות צבאי עם ניסיון של חמש שנים. לאחר מכן סיכויי השתלבותם בשוק העבודה הם בעלי סיכויי הצלחה רבים ובאופן טבעי תרומתם למשק הישראלי הופכת משמעותית יותר.
הצוות ב״אורט בית הערבה" הוא משפחה לכל דבר ועניין. משפחה המציבה מטרה שכל תלמידיה ירגישו שייכים ומועצמים. כל התלמידים מרגישים שייכים ושווים. בית הספר נותן מענה לימודי ערכי ומקצועי, תוך טיפוח התלמידים, מתוך אמונה בכל תלמיד וביכולתו לקבל תעודת מקצוע, גמר ובגרות. תודה לאל הדרך המחבקת עובדת מצוין".

יחצ אורט בית הערבה

 

מהן המגמות הייחודיות לתיכון שלכם?

"מגמות הלימוד בביה"ס מגוונות. יש לנו את מגמת אוטוטרוניקה: שילוב של חשמל ומכונאות רכב, מגמת תקשוב וסלולאר: תחזוקת מחשבים, רשתות תקשורת וסלולאר ומגמת עיצוב שיער ואיפור מקצועי".

בית הספר זכה בכמה וכמה פרסים על פועלו.

"נכון. בשני פרסי חינוך חשובים שאורט בית הערבה זכה על עשייתו המבורכת: פרס של המינהל החינוכי בירושלים (מנח"י) ופרס חינוך של רשת אורט ישראל. בנוסף המחנכים ואנשי הצוות קיבלו פרסי הצטיינות אישיים".

תעשה לנו סדר, כשתלמיד מסיים ללמוד באורט בית הערבה, מה הוא מקבל?

"הוא מקבל תעודת סיום מטעם התיכון, תעודת מקצוע סוג 1, מטעם משרד העבודה והרווחה, זכאות ליחידות בגרות מטעם משרד החינוך, בגרות מלא ואפשרות להמשיך לימודי י"ג טכנאים, י"ד הנדסאים או י"ג המשך לסוג 3".

איך הגעת מעולם הכדורגל להוראה?

"מייד בסיום הצבא התחלתי ללמוד בוינגייט מסלול הוראה וידעתי טוב מאוד שבכך אני רוצה לעסוק. האמת שדברים התגלגלו משם. התואר שלי הוא בהוראה לחנ"ג ובהתחלה אכן רק כמורה לחינוך גופני, ואז תוך כדי עבודה הבנתי שאני קרוב יותר לעניין החינוך ומשמעת, הצבת הגבולות לתלמידים וכיוונם בחיים".

אורט בית הערבה

 

כמה העבודה כמחנך מספקת?

"מי שעובד בהוראה או בכלל עם תלמידים יודע שהסיפוק גובר על העניין הכלכלי והשליחות היא מדהימה".

איך זה לשלב בין מגרש הכדורגל למסדרונות בית הספר?

"יש קורלציה ברורה בין מגרש הכדורגל לבין החינוך בבית הספר. העבודה היא חופפת והספורט הוא הכלי הכי טוב ונכון לחנך לערכים. אני גם מקפיד על כך שכל המאמנים יהיו מסונכרנים עם אנשי הצוות בבית הספר".

למה דווקא אורט בית הערבה מצליח מאוד עם התלמידים הן במסלול הבגרות והן במסלול המקצועי?

"אני חושב שמה שמבדיל בין אורט בית הערבה לאחרים הוא במגוון התחומים והאפשרויות שנחשפות בפני התלמידים. מעבר ללימודים פרונטליים מכינים אותך לחיים בכל התחומים ועם המון ערכים, נשמע סלוגן אבל זו המציאות".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן