חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

למה הבנקים "מסרבים למשכנתא" בגלל צ'ק אחד שחזר?

אני רוצה לשתף אתכם בסיטואציה שאני נתקל בה הרבה פעמים, כאשר המטרה שלי היא להסביר את ההיגיון שעומד מאחוריה. שמי מרטין, אני משיג משכנתאות למסורבים בבנקים. אני רוצה לנסות ולהסביר לעומק איך עובד קו המחשבה של הבנקים

איך אנחנו הלקוחות רואים צ'ק שחזר?

אם אתם מסוג האנשים שמעולם לא חזר להם צ'ק בחשבון, הכתבה הזו היא לא בשבילכם. אם חזר לכם צ'ק אחד או שניים ועכשיו מונעים מכם משכנתא, אתם בהחלט יכולים להתחבר לנקודת המחשבה שלי.

הרבה פעמים אנשים שחזר להם צ'ק אחד או שניים והם לא מצליחים להבין למה זה בעיה? הרי הכול מתנהל תקין, יש הכנסות, הכול בתוך המסגרת, גם הצ'ק או שניים שחזרו- שולמו מהר ולא נגרמה בעיה כל שהיא כתוצאה מכך.

מרטין בוקסדורף – יועץ משכנתא

אז מה הבעיה?

הבעיה היא התנהלות, מילת המפתח של הבנקים והבנקאים. כאשר מנהלים בוחנים בקשות משכנתא של אנשים, הדבר שהם מנסים להבין מתוך הנתונים שיש להם זה איך ההתנהלות של הבן אדם?

איך בודקים את זה?

החומר שזמין למנהלים שבוחנים משכנתאות הם כמובן הכנסות, עובר ושב של האנשים ודוח בי די איי. מתוך זה מנסים להבין איך ההתנהלות של הבן אדם. כלומר, האם היו צ'קים חוזרים, האם היו הוראות קבע שלא שולמו, האם יש חריגות מהמסגרת? מכל זה מנסים לגבש מסקנה איך הבן אדם מתנהל.

מה זה התנהלות נכונה בבנק?

כפי שבטח הבנתם, אני יועץ משכנתאות למסורבים בבנק בתור אדם שחי כל היום מהשגת משכנתא של מסורבי משכנתא, אני אנסה להסביר כאן מה זה בדיוק התנהלות נכונה. אולי אני מגזים קצת, אבל זה כדי להבהיר את הנקודה שלי. אבל בגדול- זה נכון מאוד.

מה זה התנהלות נכונה?

קודם כל, אדם שמתנהל נכון בבנק, לעולם לא יחזור לו צ'ק ולמעולם לא חזר לו צ'ק. זה לא יכול לקרות בשום פנים ואופן. אדם שמתנהל נכון בבנק הוא בכלל לא נמצא במינוס- וזה לא קשור כלל למה שהוא מרוויח. זה יכול להיות אדם שמרוויח הרבה מאוד כסף או מעט מאוד כסף- אבל הוא תמיד נמצא בפלוס ולעולם לא היה במינוס.

האנשים האלו אומרים משפטים כמו: "נכנסתי למינוס של 500 שקל ואני מרגיש ממש לחוץ מזה. אני חייב החודש לחסוך קצת יותר כדי לחזור להיות בפלוס".

אנשים שמתנהלים נכון, תמיד מצליחים לחסוך קצת כסף. שוב אין שום קשר לכמה שהם מרוויחים. זה יכול להיות אפילו 500 שקל בחודש, אבל בכל זאת חוסכים משהו. אין דבר כזה שאדם מתנהל נכון שאין לו חיסכון כל שהוא בבנק.

הלוואות:

אדם שמתנהל נכון, אין לו הלוואות. מקסימום הלוואת רכב וגם היא לא גדולה. בגדול, אין הלוואות. הלוואה היא משהו שמיועד לאנשים שלא יודעים להתנהל נכון ולא יודעים לחלק את התקציב שלהם. אנשים שמתנהלים נכון אין להם יותר מכרטיס אשראי אחד, הם לא לוקחים הלוואות, הם לעולם לא ייקחו הלוואה כדי לנסוע לחו"ל או כדי לעשות אירוע כל שהוא, זה לא יקרה פשוט. זה לא עניין של קמצנות, זה עניין של לחיות במסגרת הכסף שיש לך.

אם אתם חושבים שתיארתי כאן משהו בלתי אפשרי, אז הבעיה היא אצלכם. זה אומר בסך הכול שאתם לא יודעים להתנהל.

אז מה הבנק בעצם רוצה מכם?

אז בואו נגיע לשורה התחתונה בכל זה. מבחינת הבנקים צ'ק אחד שחזר הוא שווה ערך ל20 צ'קים שחזרו או ל200 צ'קים שחזרו- זה עניין של "התנהלות לא נכונה". הם חושבים שאם נתת לצ'ק אחד שיחזור, אז גם למשכנתא שהבנק ייתן לך אתה תיתן לה לחזור, פשוט ככה. המנהל בבנק אומר לעצמו: "האדם הזה הרשה לצ'ק שיחזור בחשבון שלו, אז אין סיבה שלא ייתן למשכנתא שלי לחזור גם כן. "

פשוט מאוד: מנהלי הבנקים למשכנתאות יוצרים אצלם בראש קשר ברור בין צ'ק אחד שחזר לבין המשכנתא שלהם. ברגע שאתם נכנסים לתוך "קטגוריה של אנשים שלא יודעים להתנהל", פשוט לא רוצים להתעסק איתכם בכלל.

אז איך משיגים משכנתא בכל זאת?

תראו, ברגע שיש צ'ק שחזר – זה כבר לא משכנתא רגילה, זה הופכת להיות משכנתא למסורבים. כלומר המצב משתנה. הבנקים כבר לא רודפים אחריך אלא אתם מתחילים לרדוף אחרי הבנקים.

במצב הזה אני ממליץ בחום גדול מאוד להיעזר ביועץ מומחה למשכנתאות של מסורבים, כי זה פשוט נהיה עסק הרבה יותר מורכב. כך או אחרת, בואו נדבר על מה עושים בכל זאת:

מקרה חד פעמי: לא משנה מה קרה, גם אם זה הדבר הכי קטן או הדבר הכי גדול כמו פשיטת רגל, הטיעון שלי הוא שהדבר הזה הוא חד פעמי. לא קרה לפני כן ולא קרה מאז. הטיעון הזה חייב להיות הראשון והחשוב ביותר, על הטיעון הזה אני חוזר ללא הפסקה עד שאני מפסיק  לנשום.

דרך טובה להראות את זה היא פשוט להוציא דו"ח נתוני אשראי ( שמראה את ההיסטוריה הפיננסית בשנים האחרונות), זה יכול מאוד לעזור לטיעון שלנו של בעיה חד פעמית. הרי בנקים יכול להיות שיוכלו להעלים עין מבעיה חד פעמית, כל עוד ניתן להוכיח באמת שזה עניין חד פעמי.

להראות הכנסות ויציבות: חשוב להבין, אנחנו רוצים להראות שאנחנו מעל הממוצע בהכנסות והחשבון יציב. הסיבה לכך היא מאוד פשוטה, הרבה יותר קל לסלוח ללקוחות טובים, שמרוויחים יותר מהממוצע והם מסודרים בחשבון.

הכוונה היא לדברים מאוד פשוטים בסך הכול, אנחנו רוצים להראות שאנחנו יציבים בהכנסות, יציבים בוותק במקום העבודה, החשבון לא חורג ממסגרת האשראי, ההלוואות משולמות בזמן- בגדול, אנחנו רוצים ליצור את הרושם של לקוחות מסודרים ויציבים.

מרטין בוקסדורף- 0508116397 או maratbok@gmail.com

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן