חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליצמן: "יהיו צעדים גדולים יותר"

משרד הבריאות צפוי להחמיר את ההגבלות בעקבות התפשטות הקורונה בארץ. ליצמן  "נשב ונחליט, נודיע הערב"


הערב יתקיים תדרוך לעיתונאים על ידי אנשי משרד הבריאות. במשרד יושבים כבר מספר ימים בניסיון להבין איך למנוע את המשך התפשטות הקורונה בישראל למרות שמספר החולים רק הולך ועולה.

במשרד הבריאות שוקלים להחמיר את ההגבלות בעקבות התפשטות הנגיף וההחלטה הסופית כאמור תפורסם במהלך היום: "יכול להיות שיהיו צעדים גדולים במשך היום" .

מניין החולים בישראל עומד עד כה על 25 חולים, אחד מהם הוא תושב מזרח ירושלים שמאושפז בבית החולים פוריה בטבריה. החולה שיש כנהג של הצליינים מיוון שביקרו בסוף החודש בישראל. מצבו כעת מוגדר קשה.

 

העברת נוסעי הטיסה מדרום קוריאה בנתנב"ג. צילום: דוברות מד"א

 

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה:"כפי שאני חוזר ואומר אנחנו בעיצומה של מגפה עולמית, גם אם לא הכריזו על כך רשמית. אני אמסור היום עדכונים לממשלה על הצעדים שהחלטתי עליהם יחד עם חברי השרים בעניין הקורונה. אנחנו פועלים באחריות, בקור רוח ובשיתוף פעולה מלא בין כל הגורמים. אני מקיים דיון בנושא כל יום, וברוב הימים כמה פעמים ביום. בזכות הצעדים שהובלנו, אני יכול להגיד שהמצב בישראל בשליטה והוא בין הטובים ביותר בעולם – אם לא הטוב ביותר במדינות המערב.

אני קורא היום לציבור להיזהר מפייק ניוז של ידיעות כוזבות בעניין נגיף הקורונה בישראל. יש להישמע רק להודעות הרשמיות של משרד הבריאות והגורמים הרשמיים. אני מבקש משר הבט"פ לפעול נגד זריעת פאניקה בציבור באמצעות הודעות שווא, יש לא מעט כאלה.

כדי להתמודד עם הנגיף אני פועל גם ברמה הבינלאומית. שוחחתי עם מנהיגים רבים ב-72 השעות האחרונות, ויזמתי שיחת ועידה שנקיים עמם השבוע, כדי לדון בסיוע בינלאומי הדדי. יש לישראל מה להציע ויש לישראל גם מה לקבל, אנחנו בעמדה טובה.

אנחנו נפעל היום כדי לקדם את הצעדים שקבעתי: אחת, נחטא מתקנים ציבוריים. שתיים, נגייס את חיל האוויר וחברות התעופה כדי להבטיח בכל מצב את המשכיות שרשרת האספקה החיונית למשק הישראלי. שלוש, נגייס את מיטב המוחות בישראל כדי להפריד ביעילות בין בריאים לחולים. מחר נקיים ישיבה מאוד חשובה של גורמי המדע והבריאות במטרה להרחיב מאוד את מספר הנבדקים ולצמצם מאוד את משך הזמן הדרוש לקבלת תוצאות הבדיקה. ארבע, נקים קרן לסיוע תזרימי. שר האוצר יציג עכשיו קרן של ארבעה מיליארד שקל שהוא מתווה הסיוע לחברות שמושפעות כלכלית מהתפשטות הנגיף.

אנחנו מטפלים במשבר הקורונה על הצד הטוב ביותר. אני חוזר ומבקש מאזרחי ישראל: שמרו בקפדנות על ההוראות וההנחיות של הממשלה ומשרד הבריאות. זה לא צחוק, וזה לא דבר של בחירה – צריך פשוט לעשות את זה. כל הקפדות ההיגיינה האלה מעכבות או מונעות את ההתפשטות של הנגיף, לכם, לבני משפחותיכם ולכל בני האדם במדינת ישראל – אנא הקפידו על כך".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן