חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ליאון מתגייס לטובת העסקים הקטנים

ראש עיריית ירושלים כינס את בעלי בתי עסק בירושלים ואמר: ״אמשיך לסייע לבעלי העסקים, הצלחתם-הצלחת ירושלים"


ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, זימן אמש ללשכתו מספר בעלי עסקים מקומיים מאיגוד ״מסעדנים ירושלמים חזקים״ כדי לשמוע מהם על מצב העסקים וההתמודדות הכלכלית ולדון עימם על דרכי פעולה בימים הקרובים ולאחר שיחלוף איום נגיף הקורונה.

בראשית הפגישה בה לקחו חלק מנכ״ל העירייה איציק לארי, עופר איובי יועץ ראש העיר, אמיר חכימיאן מנהל האגף לקידום עסקים,יור ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, מיוזמי המפגש וממגישות מסמך הבקשות לראש העיר, אייל חיימובסקי יו״ר הרל״י ואילנית מלכיאור הממונה על התיירות, הציגו נציגי הארגון תומר מור, איציק קדוש, מרכוס גרשקוביץ, אורי נבון ונועם ריזי, מסמך המונה מספר דרכי פעולה שלדעתם במידה וייושמו ע״י עיריית ירושלים, הם יסייעו למרבית בעלי העסקים לצלוח את המשבר הקשה שכידוע, שטרם ידוע מתי הוא עתיד להסתיים.

 

בין הסעיפים שהוצגו: עצירה מוחלטת של תשלום היתרים, היתר כסאות-שולחנות, אגרת שילוט, ביטול ארנונה לעסקים עד לסיום ההנחיה, לאחר מכן דחיית תשלומים ל-60 יום,עצירה מוחלטת של תהליכים משפטיים מול בעלי עסקים בסעיפי רישו העברת תקציב ארועים שבוטלו לקרן תמיכה של העירייה בעסקים, הקלה משמעותית בפיקוח, עזרת העירייה בהקמת מערך משלוחים לבתי אוכל .

ראש העיר אמר בראשית דבריו כי הנושא קרוב לליבו, הוא כואב את כאבם של בעלי העסקים שבשל נגיף הקורונה נמצאים בסיטואציה קשה שלא ידעו מימיהם.

לאחר מכן הבטיח ראש העיר לעשות כל שביכולתו על מנת לסייע לבעלי העסקים הן בסעיפים שנכתבו על ידם והן באמצעים נוספים.

ראש העיר ציין את שורת ההקלות שאישר רק בסוף השבוע האחרון עבור בעלי העסקים בירושלים וזכה לתשבוחות על הסולידריות שגילה מיד עם תחילת המשבר, התגייסותו המידית למען מניעת קריסת הענף וסדרת הפעולות שנקט שללא ספק מקלות על בתי העסק בתקופה בה כל סיוע מתקבל בברכה.

 

את דבריו חתם ראש העיר בהבטחה שריגשה את הנוכחים בפגישה: ״אצא בקריאה לבעלי הנכסים לגלות סולידריות ולהקל עליכם ועל כלל בעלי העסקים בעיר. זה צו השעה. הצלחתכם היא הצלחת ירושלים.״

חברי איגוד מסעדנים ירושלמים חזקים הודו לראש העיר על הזימון למפגש ועל האוזן הקשבת לצרכיהם ובתום המפגש אמרו:״אנו מודים לראש העיר משה ליאון על המפגש הנעים שהתקיים הערב בלשכתו, שמחים מהסולידריות שהפגין לאורך כל הדיון ומלאי תקווה כי מסמך הדרישות שהצגנו לו ולמנכ״ל העירייה הערב אכן יקרום עור וגידים ובכך נוכל לעבור את המשבר הקשה מאוד שפוקד אותנו ומאיים על חייהם של רובם המכריע של בתי העסק בירושלים.

ראש העיר, משה ליאון:״ אני מודה לכם בעלי העסקים על החוסן שאתם מגלים לאורך כל תהליך ההתמודדות עם הקורונה, נמשיך לעמוד לצידכם ולתמוך ככל שניתן. אני מבטיח כי לא אפסיק לבקר אתכם במקומותיכם בכל עת, בלי קורונה וגם בעתיה".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן