חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

שוק מחנה יהודה ישאר פתוח

הנצחון של טלי פרידמן: יו"ר ועד סוחרי השוק נאבקה לאורך הסופ"ש ורוה"מ החליט שהשוק ישאר פתוח בשלב זה. פרידמן:  "ליאון סייע, נמשיך להיות מאוחדים"


את סוף השבוע האחרון ספק אם יושבת ראש ועד סוחרי שוק מחנה יהודה תשכח. מנוחה ולבטח שינה לא היו חלק ולו מינימלי מהיממה האחרונה. מנגד מאות סוחרי השוק הטוב בישראל דרשו ממנה בשיחות ובהודעות תשובות על סגירתו המסתמנת של השוק, היו והרבה.

פרידמן שנכנסה ליום שישי עם שמועות רבות על סגירת שוק מחנה יהודה, החליטה להסיר את הכפפות ויצאה למסע עם המון נחישות, עוצמות ואמונה בלתי נגמרת עם הבטחה אחת: אעשה הכל כדי ששוק מחנה יהודה, הבית שלי ושל הסוחרים, יפעל, גם אם זה בתנאים מגבילים שמשאירים את קופות הסוחרים דלות ביותר.

 

כבר בשלב הראשון רתמה פרידמן למהלך את רפי פריינטה, יו״ר ועד סוחרי שוק הכרמל שגם הוא עתיד היה להיסגר ממחר, יחד הם חיברו את סוחרי שני השווקים הגדולים בישראל ויצרו חזית אחת ומשותפת עם כותרת מרכזית: אם הסופרים עובדים, גם אנחנו נעבוד.

המסרים שפרידמן העבירה ונלחמה עליהם בכל גוף תקשורת היו מדויקים ונכונים, לדוגמה, אמרה פרידמן: ״כיו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה אני אקדיש את כל זמני כדי להילחם על ההחלטה ההזויה לסגור את השוק, דבר שיוביל לקריסה כלכלית של בעלי העסקים הפועלים בו. אין שום סיבה שבשעה בה סופרים פתוחים, השוק שלנו יסגר. ויש אין ספור פתרונות יצירתיים שנוכל להבטיח באמצעותם כי השוק לא יכיל בעת ובעונה אחת מספר רב של אנשים בסמיכות של פחות מ-2 מטר.

 

פרידמן הייתה נחרצת וחתמה כל ריאיון עם כותרת שקשה להתעלם ממנה ומהתוצאות המוצלחות שרבים מסוחרי השוק זוקפים לזכותה: ״במלחמה הזאת אין פשרות, כי על הלחם והחמאה של ילדינו אנחנו לא נוותר. ממשלת ישראל תתעוררי! קברניטי הממשלה, הפעילו שיקול דעת, הנזק הכלכלי יוביל לאסון לא פחות גדול מנגיף הקורונה.״

אך כאן לא עצרה הרכבת שהובילה פרידמן. היא הייתה חדורת מטרה, התנהגה מצד אחד כמנהיגה סובלנית ומנגד כלוחמת שאפתנית שיודעת מה היא רוצה ויודעת איך להשיג את הדבר.

פרידמן החליטה שבמידה והשוק ייסגר, תצא בראשון בבוקר שיירת משאיות ובהם סוחרי שוק מחנה יהודה ושוק הכרמל עם הסחורה שאין ביכולתם למכור ותעשה דרכה לבית ראש הממשלה.

כמו כן כבר בשישי בערב החליטה לקדם מול הסוחרים התגייסות לחתימה על מכתב שיישלח לראש הממשלה ובו ייכתב כי במידה והשוק ייסגר, תזרים המזומנים ייסגר, הכל היה מוכן להגברת המאבק, אך לקראת השעה 20:00 יצאה ההודעה מראש הממשלה ובה נכתב כי הוחלט שבימים הקרובים מרכזי הקניות (ובהם שוק מחנה יהודה) יישארו פתוחים בשלב זה.

טלי פרידמן, צילום חיים יוסף

את זעקת הניצחון של טלי פרידמן מקרוביה לא יכול לפספס. ״היא ניצחה במאבק שאחרים לא היו נכנסים אליו מתוך ידיעה שיפסידו והם יהיו מזוהים עם הפסד. היא הייתה משוכנעת שתצליח, בשעה שכולנו היינו פסימים ואמרנו:״נו באמת, מי יכול לנצח את ביבי?״.

סוחרי השוק לא נותרו אדישים, ובשעות האחרונות הציפו את פרידמן בהודעות תודה. אחד הסוחרים אמר לנו בשיחה: ״היא עושה פה עבודה מצוינת, היום זו עוד הוכחה שהאישה הראשונה של השוק נמצאת במקום הנכון ובזמן הנכון.״

סוחר אחר המשיך:״אם הבחירות לוועד השוק היו נערכות היום היא מנצחת בנוק-אווט. למרות שגם לפני כן איש לא יכול היה לנצח אותה, עכשיו זו עובדה מוגמרת. מגיע לה, היא סגרה את העסק שלה לפני כמה שבועות ועסוקה כל היום בנו ובהצלחתנו.״

ומה אומרת כלת הנצחון טלי פרידמן בכל הסיפור הזה? היא לא נחה על זרי הדפנה במאבק שלה על מה שהיא מכנה ״הבית שלי ושל הסוחרים״, אך הרשתה לעצמה לחגוג קלות עם הודעה ששיחררה לסוחרים ובה נכתב: "סוחרים יקרים מאוד, ראש הממשלה אישר את המשך פעילות השוק, אנו מברכים אותו על החלטה זאת.
חשוב לי לומר שראש העיר משה ליאון פעל רבות מאחורי הקלעים על מנת לסייע לנו במאבקנו.

אנחנו נמשיך להיות מאוחדים ונעשה כל שביכולתנו כדי לשמור בשלב ראשון על המצב הקיים ולאחר מכן לחזק אתכם ואת הבית שלנו, שוק מחנה יהודה. אנא הקפידו על ההנחיות והכללים".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן