חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוחרי השוק יצאו להפגין

״ברוכים הבאים לאיקאה מחנה יהודה״: הפגנת סוחרי שוק מחנה יהודה המבקשים לשוב לפעילות מלאה התקיימה הבוקר . יו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן:״סוחרי השוק בקריסה כלכלית. קוראת לממשלה לקבל את המתווה "


בשעות הבוקר התקיימה הפגנת סוחרי שוק מחנה יהודה המוחים על החלטת הממשלה שלא לפתוח את השוק במסגרת ההקלות שיצאו לדרך הבוקר.

בראשית ההפגנה, ביקשה יו״ר ועד סוחרי השוק, טלי פרידמן מכל המפגינים להישמע להוראות המשטרה ולשמור על הנחיות משרד הבריאות.

אזור ההפגנה והדוכנים הוצפו בשלטים המבטאים את האפליה שחשים סוחרי השוק: ״אני לא מוכר חמוצים, אני מורה נהיגה. אני חיוני״, אני לא מוכרת תבלינים, אני קוסמטיקאית, אני חיונית״ ועוד, כשאת באי השוק קיבל שלא גדול שעליו נכתב: ״ברוכים הבאים לאיקאה מחנה יהודה״.

צילום: רון ירקוני

 

יו״ר ועד הסוחרים, טלי פרידמן אמרה: ״אנו מוכנים ליישם כל הנחיה שתינתן, רק שהממשלה תיתן לנו את הזכות להתפרנס בכבוד. אנו, הסוחרים, ישבנו ימים ארוכים עם ראש העיר משה ליאון, שהתגייס מיד למעננו, ויחד בנינו מתווה שיהפוך את שוק מחנה יהודה למקום בטוח מאוד עם שליטה מקסימלית על המתרחש בתוכו, מבחינת כמות אנשים, מבחינת וידוא שכולם עוטים מסכות ומבחינת שמירה על מרחקים בין אדם לאדם כנדרש. אני קוראת לממשלה לקבל את המתווה שהגשנו לפני למעלה משבועיים ולאפשר לנו להימנע מטרגדיה כלכלית שלא נוכל להתאושש ממנה״.

ההפגנה הבוקר. צילום: רון ירקוני

 

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, כאמור הציע למשרד הבריאות מתווה שיאפשר את פתיחת השוק אך עד כה לא נענה בחיוב. הבוקר אמר ליאון שוק :
"אני תומך בסוחרים ומחזק את ידם. בשבועות האחרונים אני פועל רבות למען פתיחתו שוק מחנה יהודה וסבור כי אין סיבה שמתחמים אחרים יפתחו והשוק לא.

המתווה שהציע משה ליאון

 

הגשתי תכנית מסודרת לפתיחת השוק והצעתי יותר מפעם אחת שהעירייה תיקח אחריות בשוק על השמירה על הנחיות משרד הבריאות. אני מקווה שהממשלה תאשר בהקדם את פתיחתו שם השוק שמהווה מקור פרנסה למאות משפחות ירושלמיות.
אני מבטיח שאמשיך ולא ארפה את ידי עד שנפתח את השוק מחדש".

ההפגנה הבוקר. צילום: רון ירקוני

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן