חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מסתמן: רוה"מ קיבל את מתווה ליאון-פרידמן

ראש העיר ויו"ר סוחרי מחנה יהודה נלחמו וביום ראשון זה יקרה: השוק יחזור לפעילות


אם לא יהיו שינויים של הרגע האחרון, שוק מחנה יהודה חוזר לפעול. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל היום את מתווה ליאון-פרידמן, והשווקים ישובו לפעילות ביום א׳ הקרוב.

חודש ימים בדיוק לאחר שהוחלט לסגור את שוק מחנה יהודה, החלטה שהובילה למאבק שכלל הפגנות, מחאות, דרישות וטענות מצד סוחרי השווקים לממשלה כדי שתפתח את השוק ותאפשר להם להתפרנס, הושגה בימים האחרונים פריצת דרך שאיפשרה את חזרת השוק כמו גם יתר השווקים בישראל לפעילות כבר ביום ראשון.

 

בתום מרתון שיחות שהתקיים בין ראש העיר ירושלים משה ליאון, מנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב, מנכ״ל משרד רה״מ ויו״ר ועד סוחרי שוק מחנה יהודה, טלי פרידמן, הושגה הסכמה ולפיה בשווקים ייושם מתווה ליאון-פרידמן.

טלי פרידמן, מי שהובילה את המאבק ומי שהוסמכה ע״י ראש הממשלה לרכז את כל המתווים ולייצג את השווקים בדיונים אמרה :״מקווה שאקבל לידיי את הבשורה על פתיחת את המקום הכי ישראלי שקיים, שוק מחנה יהודה, וכמובן שאת כל השווקים בישראל.

בשבוע החולף קיימנו שיחות רבות עם גורמי הממשלה בהן הבנו כי המתווה שראש העיר משה ליאון ואני הצענו הוא המודל שככל הנראה יתקבל וייושם בכל השווקים בישראל, אני מקווה כי בקרוב אלפי משפחות יוכלו לחזור לפעילות ולהתפרנס, והחל מיום ראשון הקרוב, הצבע ישוב ללחיים של המקום הכי צבעוני בישראל -שוק מחנה יהודה, הבית של הסוחרים״.

עיקרי המתווה:

השוק יגודר

-השוק יחולק למספר מתחמים כאשר גודלו של כל מתחם לא יעלה על 5,000 מטר.

-עד 250 אנשים יוכלו לשהות בעת בעונה אחת בכל מתחם. 

-הפרדות בין כל דוכן לדוכן ע״י לוחות פרוספקט. 

-יתאפשר מעבר בין המתחמים. 

– יחס של אדם אחד על שטח של 20 מטרים.

-סימון פס במרחק שני מטרים מהדוכן, שם ימתינו הקונים.

-וידוא כי בכניסה לשוק נשמר מרחק של שני מטרים בין אדם לאדם.

-כניסה ויציאה אחת לשוק. 

-כ-40 פקחים מטעם העירייה יוצבו ברחבי המתחמים ויאכפו את הנחיות משרד הבריאות.

-הפקחים ימדדו חום לכל באי השוק ויוודאו כי כולם עוטים על פניהם מסכה.

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן