חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סרטון ההסתה שמסעיר את הרשת

סטודנטים מתא חד"ש באוניברסיטה העברית פרסמו סרטון לקראת יום הנכבה בו הם טוענים שהאקדמיה שותפה לנכבה. מהעברית נמסר: "אף סטודנט ערבי לא "נזרק מהמעונות" כדי ש"חיילים ייהנו בחדריהם", ומעולם לא "הפך גג האוניברסיטה להיות עמדת צלפים כדי לירות על עיסאוויה וצעיריה"


סטודנטים מתא חד"ש באוניברסיטה העברית פרסמו סרטון לקראת יום הנכבה ויצאו בהאשמות חמורות  נגד חיילי צה"ל הלומדים באוניברסיטה ועל האקדמיה. 

בסרטון מתוארים אירועים מהקמת המדינה ועד היום והאוניברסיטה מואשמת כחלק מהנכבה של העם הפלסטיני.

בהמשך הסרטון נכתב: "בספרייה ישבו לידנו ובמחסומים עצרו את הורינו, את הקפה שתו איתנו ואת הרובה הכווינו לפנים שלנו, מהמעונות זרקו אותי והחייל נהנה מחדרנו, גג האוניברסיטה הפך לעמדת צלפים כדי לירות על עיסאוויה ועל צעיריה האמיצים, הנכבה נמשכת, נוכחת בכל יום. לא שכחנו ולא נשכח".

בעקבות הסרטון פנה ארגון בצלמו לנשיא האוניברסיטה העברית, פרופסור בן שושן ודרש את השעיית תא חד"ש.

מתוך הסרטון של תא חד"ש

 

שי גליק, מנכ"ל בצלמו כתב: "לא ייתכן שתא סטודנטים יתגאה שהוא נלחם בסטודנטים אחרים. לא תא ימני נגד ערבים לא תא חילוני נגד חרדים ולא תא ערבי נגד חיילים.

מבלי להכנס לשאלה האם הסרטון מהווה הסתה, אין ספק שהסרטון גורם לפגיעה חמורה ברגשות סטודנטים אחרים. אני דורש מיידית להשעות את התא למשך שנה לפחות".

מהאוניברסיטה העברית נמסר:  "האוניברסיטה העברית מאפשרת חופש ביטוי למגוון דעות והשקפות, ובלבד שאין מדובר בפעילות המהווה עבירה על החוק.

בסרטון זה שהופץ ברשתות החברתיות, הוצגו קביעות שקריות כלפי האוניברסיטה – אף סטודנט ערבי לא "נזרק מהמעונות" כדי ש"חיילים ייהנו בחדריהם", ומעולם לא "הפך גג האוניברסיטה להיות עמדת צלפים כדי לירות על עיסאוויה וצעיריה" ועוד.

מתוך הסרטון של תא חד"ש

 

ככל שמישהו סבור שיש בסרטון זה או בחלקיו ביטוי להסתה או לעבירה על חוקי המדינה, עליו לפנות לגורמים הרלוונטיים האמונים על אכיפת החוק.

הסרטון אינו מייצג את עמדת האוניברסיטה העברית והנהלתה, אלא אך ורק את עמדת תא חד"ש".

 

 

 

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן