חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

זוהמה בהר המנוחות 🎥

ארגון זק״א: ביזוי נוראי של 'כבוד המת' בקבורה בקומות בהר המנוחות 🎥 מילן מועלם


לארגון זק"א הגיעו השבוע תלונות על ביזוי נוראי של 'כבוד המת' בחלקה המיועדת לקבורה בקומות, הנמצאת בגוש 42/ג חלקות 1-2 השייך לחברה קדישא לעדה הכורדית.

מדובר בנזילה ודליפה חמורה של שומנים מהקברים הטריים בחלקה. השומנים דולפים מהקומה העליונה ונמרחו על פני כל מורד הכביש המוביל לחלקות אלו.

לטענת הארגון, הריח במקום הוא נורא ואיום. מעבר לביזוי הנוראי של 'כבוד המת', מריחת השומנים על פני מורד הכביש מהווה מפגע תברואתי ממדרגה ראשונה, והן סכנת החלקה לרכבים הנוסעים בכביש.

עם היוודע השערורייה למר צוריאל קריספל, מנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים, הוא פנה בדחיפות לחברה קדישא של העדה הכורדית שיטפלו מיידית במפגע. אך עד כה לא טופל. במקביל הורה מר קריספל לפזר חול על פני הכביש, כדי למנוע החלקה של הרכבים הנוסעים בכביש.

נכון להיום כך טוענים בזק"א, עדיין ישנם כמויות של שומנים דולפים מהחלקה ונשפכים לכביש. המראה והצחנה וחילול 'כבוד המת' במקום פשוט מזעזעים.

בעקבות תלונה שהוגשה, הגיעה למקום המשטרה שסגרה את הכביש.

השוטרים התקשרו למנהל החברה קדישא של העדה הכורדית מצליח זקן, ודרשו ממנו לתקן את המפגע לאלתר, אך הלה טען שזה בכלל לא שייך לו או לחברת קדישא לעדת הכורדים.

ארגון זק"א פנה לשר לשירותי דת הרב יעקב אביטן ולשר הבריאות מר יולי אדלשטיין, להתערבות מהירה ומיידית לעצירת ביזוי כבוד המת והסכנה הבריאותית.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן