חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אזכרה לרב קוק 📸

עיריית ירושלים קיימה הבוקר יום עיון ואזכרה שנתית לרגל יום פטירתו של הראי"ה קוק. הארוע התקיים בבית הרב ושודר באמצעי התקשורת, ראש עיריית ירושלים משה ליאון: "בעבור הראי"ה, ירושלים עמדה ועומדת, בלב האומה, בלב החזון של העם היהודי" 📸מילן מועלם


האזכרה השנתית לזכרו של הרב קוק התקיימה השנה במתכונת "קורונה" ללא נוכחות המשתתפים כמו בכל שנה, באירוע השתתפו רבני הציונות הדתית, תלמידיו של הרב קוק וממשיך דרכו הרב צבי יהודה זצ"ל, הרב חיים דרוקמן, רבה של ירושלים, הרב אריה שטרן, הרב זלמד מלמד, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב איסר קלונסקי, הרב אורי שרקי, הרב נריה גוטל והרב חגי לונדין.

בשעות הבוקר שודרה האזכרה מבית העלמין בהר הזיתים ולאחר מכן הגיעו ליום עיון בנושא " מרן הרב קוק- לדורות".

במושבים השונים דנו הרבנים בסוגיות הקשורות לדמותו והנהגתו של הרב קוק ובין המושבים ניגנו ושרו הזמרים עובדיה חממה ועקיבא מרגליות.

📸 דוברות עיריית ירושלים

 

ראש העיר משה ליאון, ספד לרב קוק באירוע:"עבור הראי"ה, ירושלים עמדה ועומדת, בלב האומה, בלב החזון של העם היהודי.

כפי שנחרט על מצבתו, הרב ציין, כימים מיוחדים גם את יום עלייתו לארץ ישראל, וגם את יום עלייתו מיפו לירושלים.

לצערי בזמן האחרון, מנשבות גם רוחות של מחלוקת, של שנאת אחים. במקום להתאחד במאבק במגפה, אנחנו נלחמים האחד בשני. מרן הרב ראה בירושלים, שלא נחלקה לשבטים, את הסמל של אחדות האומה. ירושלים זו עיר שעושה את כל ישראל חברים.

בפרוש חודש הרחמים והסליחות, אני פונה לכלל הציבור בירושלים וכלל הציבור בישראל, בוא נחפש דרך חדשה, דרך אחרת לצעוד בה,דרך של אחדות ואהבת הבריות. מותר להתווכח, צריך לבקר, מותר גם להפגין, אבל בוא נעשה זאת מבלי להביא חס וחלילה, לשנאת אחים."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן