חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"נערים שמחפשים חום ואהבה" משה ליאון הגיע להכיר מקרוב את הנערים מהזולה של חצרוני

ראש עירית ירושלים משה ליאון הצטרף לעובדי הזולה של חצרוני של OU ישראל לביקור ברחובות העיר בכדי לראות את אלפי הנערים שמסתובבים באזור. משה ליאון: "תודה על עשייתכם למען הנוער הירושלמי עבודתכם מעוררת השראה".

צילום: ou ישראל

כמאה בני הנוער אשר הגיעו כמדי שבוע אל 'הזולה של חצרוני' של OU ישראל בלב רחוב יפו בירושלים, שמושך בסופי השבוע מאות צעירים, הופתעו לגלות שבסוף השבוע האחרון הפתיע אותם אורח מיוחד. ראש עיריית ירושלים משה ליאון הגיע לזולה על מנת להכיר מקרוב את התופעה הקשה של אלפי בני הנוער שמסתובבים בעיר, דבר שגורם מידי שבוע ללא מעט תקריות אלימות ואירועים קשים שונים.

עובדי הזולה לקחו את ראש העיר ואת צוות העירייה שהתלווה אליו למקומות שבהם מסתובבים הנערים והציגו בפניו את כמות בני הנוער הרבה שמסתובבים באזור ואת הבעיות השונות שאיתם הם מתמודדים. במהלך הסיור הם נפגשו בין היתר גם עם תופעה של נערים בני 12 שמסתובבים שיכורים וחוגגים ביחד עם חבריהם בסמטאות ירושלים. כמו כן הוצג בפני ראש העיר מהם המקומות שנצרכים טיפול מידי ומהם המקומות שבזכות טיפול שלו, המצב בהם השתפר ויש שם פחות תקריות בעיתיות.

העובדים סיפרו לראש העיר כי הם מסתובבים מידי שבוע במקומות האלה, נפגשים איתם ומציעים להם לבוא אליהם לזולה ולהצטרף לפעילות שלהם תחת פיקוח הצוות של המקום. בסיום הסיור, שארך במשך שעה ארוכה, התקיימה פגישה בין צוותי העירייה לבין העובדים השונים ובה הועלו הצרכים השונים אשר נצרכים בשביל שהזולה תוכל להמשיך להתקיים גם בזמן הקורונה, כגון גגונים שיבנו מחוץ לזולה על מנת שהנערים יוכלו לשבת בשטח הפתוח מבלי להסתכן בקורונה.

בסיור השתתפו מלבד ראש העיר משה ליאון גם סגניתו חגית משה שמחזיקה את תיק החינוך בעיר, מנהל הקרן לירושלים שי דורון, המשנה לראש מנהל חינוך וראש אגף פדגוגיה וטיפול בפרט בעיריית ירושלים יואב (זימי) זימרן, ראש היחידה לקידום נוער צחי גולן, פרויקטור הקורונה של ירושלים שלום אייזנר, וכן אנשי צוות נוספים. מטעם הזולה של חצרוני השתתפו מנהלי הזולה הראל חצרוני ואורן אסולין, ומנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן.

"הילדים שמגיעים לכאן נופלים בין הכיסאות" הסביר מנכ"ל OU ישראל הרב אבי ברמן לאנשי העירייה במהלך הפגישה . לדבריו, "מצד אחד מדובר בנערים שבאים ממשפחות טובות שלא מוגדרות משפחות רווחה ומצד שני חלק מהנערים המגיעים למקום הם נוער בסיכון לכל דבר, ולכן עבודת הקודש שנעשית פה מידי יום עוד לא מתוקצבת ממשרדי הממשלה".

"כבר תשעה חודשים שהמדריכים יושבים בחוץ ועובדים עם הנערים יומם ולילה ומידי שבוע מגיעים מאות נערים לזולה, וכעת בתקופת הקורונה כמות הנערים שרק מחפשים את החיבוק ואת האהבה של המדריכים עלתה וגדלה. חייבים למצוא את האמצעיים הכלכליים והפיזיים על מנת שהמקום יוכל להמשיך את עבודתו. אני רוצה להודות לראש העיר משה ליאון ולצוות העירייה על ההירתמות ועל המסירות שלו לעזור, ולשבת איתנו לדיון פורה ומעמיק וראינו בצורה ברורה ביותר את הרצון לתרום ולסייע באמצעים שונים. אין לי ספק ששיתוף הפעולה בינינו יימשך ויוביל את הזולה לפריחה ולהצלחה עוד יותר גדולה עם בני הנוער" הוסיף הרב ברמן.

ראש העיר ירושלים משה ליאון אמר: "אני מסתכל עליכם ורוצה לומר לכם תודה. תודה על עשייתכם למען הנוער הירושלמי. עבודתכם פשוט מעוררת השראה. עיריית ירושלים תטפל בטווח זמן המיידי בבעיות שהועלו כאן בפני ובפני הצוות המקצועי ובנוסף העירייה תלווה את הפעילות החינוכית ותסייע בצרכים נוספים שיועלו בהמשך הדרך".

סגנית ראש העיר המחזיקה בתיק החינוך בעיר חגית משה אמרה לבני הנוער שבזולה בתום הביקור כי: "ראש העיר אוהב אתכם מאוד והוא הולך לעזור לזולה על מנת שיהיה לכם יותר טוב". מחזיק תיק קידום נוער בעיריית ירושלים יונתן יוסף הוסיף גם הוא בעקבות הביקור: "בני הנוער של ירושלים נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו חייבים להירתם בכל הכוח לטפל בבני הנוער האלו כי הם העתיד שלנו. הזולה היא כלי חשוב במערכה זו ונפעל למען המקום יחד עם הרב אבי ברמן".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן