חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדלקת נר רביעי של חנוכה בצל הקורונה מרחבת הכותל המערבי

הערב (א׳), התקיימה הדלקת נר רביעי של חנוכה בצל הקורונה בהשתתפות: רבה של מגדל העמק הרה"ג יצחק דוד גרוסמן שליט"א, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים – הרה"ג שמואל רבינוביץ, השר לשירותי דת הרב יעקב אביטן, מנכ"ל המשרד לשירותי דת עו"ד עודד פלוס, סגן בכיר לחשב הכללי רו"ח אלי ביתן, סגן נשיא ועידת התביעות בישראל מר שלמה גור ויו״ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל וחברת הוועד המנהל של ועידת התביעות הגברת קולט אביטל. זאת, במתכונת מצומצמת כאשר ההגעה והשהייה ברחבת הכותל בזמן ההדלקה, התקיימה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

רבה של מגדל העמק הרה"ג יצחק דוד גרוסמן שליט"א בירך את הקהל וציין כי: "המטרה של המנורה להראות שהקב"ה שוכן בתוך עם ישראל. היוונים הבינו זאת ועל זה יצאו למלחמה, ודווקא במנורה היו ניסים ונפלאות. כשאנו מדליקים יחד נר רביעי, כל אחד יחשוב בליבו 'מה אני יכול לעשות כדי לקבל על עצמי משהו טוב', כך נתעורר כולנו יחד באהבת ישראל ויזכנו ה' לבניית בית המקדש ולהדליק המנורה בבית המקדש בקרוב. אמן."

השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן: "חנוכה מסמל את אחדות העם, כמו שהמנורה עשויה מקשה זהב, בלי שום פירוד ביננו. מהמקום הקדוש הזה שעליו נאמר כי ביתי בית תפילה ייקרא לכל העמים, אני שולח ברכה לנשיא ארה״ב דונאלד טראמפ, מלכות של חסד, ולראש הממשלה נתניהו על השלום שכוננו עם האמירויות ומרוקו. חנוכה שמח."

קולט אביטל, יו״ר מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל וחברת הוועד המנהל של ועידת התביעות: "בחנוכה אנחנו חוגגים נסים. לא רק נס המכבים אלא את נס קיום עמנו חרף כל הרדיפות, הגרושים והשואה. נס המעטים מול הרבים. האור מול החושך״.

מעמד הדלקת נרות יתקיים בכל ימי החנוכה וישודר בשידור חי, במתכונת מצומצמת כאשר ההגעה והשהייה ברחבת הכותל בזמן ההדלקה, תתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן