חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הדלקת נר שביעי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי

הלילה (ד) התקיימה הדלקת נר שביעי של חנוכה ברחבת הכותל המערבי בהשתתפות: הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו שליט"א, שר החוץ רב אלוף במיל' גבי אשכנזי, ח"כ הרב משה ארבל, נציב כבאות והצלה רב טפסר דדי שמחי, מפקד מ. ירושלים טפסר ניסים טויטו, הרב הראשי לכבאות ס.טפסר הרב חיים פרל, מנהלי מחלקות בבתי חולים ומשפחתו של יהושע רחמים ז"ל שנפטר השנה והיה מעובדי הכותל הותיקים.  

צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

הרב הראשי לישראל הרה"ג דוד לאו שליט"א: "אנו כאן עומדים ומדליקים נר שביעי. שבע ביהדות זהו מספר משמעותי המסמל את שבעת ימי בראשית וטבע העולם. אנו רואים שכבר יש מקום בחנוכייה לנר השמיני, כיון שבבית המקדש הכל מתאים לעם היהודי שהוא מעל הטבע- שמונת ימי המילה, שמונת ימי החנוכה. זכינו והקב"ה עשה לנו ניסים ונפלאות מעל הטבע, וגם כעת כשאנו מתמודדים עם מחלה לא פשוטה אנו מבקשים מהקב"ה שיעשה נס מעל הטבע ויפסיק את המגיפה. נבקש כשם שעשית לאבותינו בימים ההם כן עשה לנו בזמן הזה."

שר החוץ רב אלוף במיל' גבי אשכנזי: "הדלקת נר שביעי של חנוכה למרגלות אבני הכותל, במקום בו מתקבלות מאות תפילות ביום- לבריאות, להקמת משפחה, לזיווג ובמיוחד לאחדות, לשלום עם שכנינו ובעיקר בתוכנו. אנו בפתחו של עידן חדש, עידן שכמותו לא ראינו במזרח התיכון זמן רב. אני מאמין בלב שלם שזוהי רק התחלה ונראה מדינות נוספות המצטרפות לדרך השלום. מכובדי, הדלקת נרות חנוכה למרגלות אבני הכותל מקבלות בימים אלו משנה תוקף, אנו נוהגים לומר כי "כולנו אור איתן". מילים אלו מקבלות משמעות מיוחדת, דווקא בימים אלו נדרשת מכולנו אחדות לאומית. יותר מכל ישראל צריכה לקטוע את שרשרת הפלגנות ולפתח חיסון נגד שנאת חינם. מי יתן שאור האחדות יהיה לנו נר דולק שלא יכבה עולם ונהיה אור איתן."

רב הכותל והמקומות הקדושים הרה"ג שמואל רבינוביץ: "אנו כאן הערב תחת גשמי ברכה מדליקים את אור נרות החנוכה ומקבלים בברכה את אלו שצופים בנו מקרוב ומרחוק במחלקת הקורונה, בכיכר רבין בתל אביב ובתפוצות. זוהי גם הזדמנות לומר תודה שר גבי אשכנזי שבהיותו ראש המטה הכללי הביע את הקשר העמוק של צה"ל למקום הקדוש הזה ודאג להביא כל חייל בכל תפקיד לביקור משמעותי בכותל המערבי כדי להתחבר למורשת. ביום הזה אנו מדליקים אש, אך נמצאים פה מי שדואג שאש שמכלה כל השנה כולה לא תפגע לא בנפש ולא ברכוש ועל כך נומר להם תודה והערכה."

נציב כבאות והצלה לישראל  דדי שמחי: "זוהי זכות גדולה להדליק נר של חנוכה במקום הקדוש הזה בשם כל הלוחמים המהווים עמוד האש ההולך לפני המחנה, בנחישות, בעוז ובמסירות נפש שבאה לקיים שליחות נעלה של הצלת חיים. השנה אנו מציינים עשור לאסון הנורא בכרמל בו ניספו 44 אזרחי ישראל . מערך כבאות והצלה שינה פניו, התעצם וערוך לכל תרחיש בכדי לא להידרש עוד לניסים. נרות החנוכה שאנו מדליקים מעידים על סיפור גבורתם האישי של הלוחמים ועל חוסנו הלאומי של המערך שחרט על דגלו מלחמה באש ואת ערך ההגנה על שלומו וביטחונו של הציבור."

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן