חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מחאה בצומת מטה ארצי ורחוב יפו- סיכום האירוע, וכוננות לקראת הפגנה נוספת בשעות אחר הצהריים

במהלך מחאה בה השתתפו מאות מפגינים שהפרו את הסדר הציבורי, התעמתו עם השוטרים ועם עוברי אורח תוך שמספר מקרים הושלכו אבנים וביצים לעבר כוחות המשטרה, הסבו נזק לתשתיות וחסמו את ציר תנועת הרכבת הקלה, כוחות המשטרה עיכבו / עצרו 37 מפגינים.

אילוסטרציה. צילום: כלב בלנק

אמש בסביבות השעה 20:00 החלו עשרות מפגינים להפר את הסדר הציבורי סמוך לצומת המטה הארצי תוך חסימה לסירוגין של תנועת הרכבת הקלה. במקביל לכך, עשרות מפגינים נוספים החלו לצעוד מרחוב יפו לכיוון המטה הארצי תוך שניסו לפגוע בתנועת הרכבת הקלה בכך שהניחו פחים על גבי המסילה ואלו פונו על ידי כוחות המשטרה שנכחו במקום.

לאחר הגעתם לצומת המטה הארצי המשיכו המפגינים בהפרת הסדר תוך חסימת תנועת כלי רכב ותנועת הרכבת הקלה, הסבו נזקים לגדרות הביטחון של תוואי הרכבת ולאחר שכוחות המשטרה החלו בפעולות לפיזורם, החלו המפגינים לצעוד לכיוון כיכר ציון תוך המשך הפרת הסדר וחסימת תנועת הרכבת במקום.

כוחות משטרה פעלו לפיזורם של המפגינים שהחלו עוזבים את המקום תוך שממשיכים להתעמת עם עוברי אורח במהלך הליכתם סמוך לגן העצמאות, כיכר צה"ל, כיכר שער שכם והשער החדש שם בוצע יידוי אבנים הדדי בינם לבין צעירים מקומיים, ללא נזק או נפגעים.

במהלך המחאה כאמור עוכבו / נעצרו 37 מפגינים בגין עבירות של הפרת הסדר הציבורי, תקיפת שוטרים ועבירות היזק לרכוש. הם הועברו לחקירה במשטרה ו-19 מתוכם שוחררו במהלך הלילה והבוקר בתנאים מגבילים, והיתר יובאו במהלך היום לבית המשפט.

בהמשך לכך משטרת ישראל הודיעה כי היא נערכת להפגנה נוספת שמתוכננת להיערך בשעות אחר הצהרים בכניסה לירושלים, ויש לקחת בחשבון את הארוע ולתכנן את הנסיעות מהעיר ואליה מוקדם יותר.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן