חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לב ונשמה. ראיון עם שמאי קינן יו"ר הועד הפועל של המרכז הרפואי הרצוג

המרכז הרפואי הירושלמי הרצוג, המתמחה בבעיות רפואיות של הגיל השלישי, בשיקום, בבריאות הנפש, בהנשמה כרונית ובתחומי רפואה נוספים, חונך בימים אלו בניין אשפוז חדש, בעלות של 450 מיליון ₪ כשכולו נבנה מתרומות.

הבניין החדש כולל 300 מיטות אשפוז חדשות ובית חולים לשעת חירום עם קרוב ל- 300 מיטות אשפוז נוספות. בתקופה האחרונה מפעיל בית החולים 3 מחלקות קורונה פעילות, שמסייעות לפיזור עומסי האשפוז של תחלואת הקורונה באזור ירושלים, וזו הזדמנות מצוינת לברר מה שלום שמאי קינן, יו"ר הועד הפועל של המרכז הרפואי הרצוג, שמועמד בימים אלו לפרס "יקיר ירושלים", בזכות פעילותו המתמשכת לקידום רווחת ובריאות תושבי העיר.

צילום: המרכז הרפואי הרצוג

אז, שמאי, איך הגעת לתפקיד יו"ר הוועד הפועל בהרצוג? "אני בן 76, נולדתי בבית החולים הר הצופים בירושלים, ומעולם לא עזבתי את העיר. לאחר שסיימתי לשמש מנכ"ל משרד מבקר המדינה, יכולתי להתמנות לתפקידים בכירים אחרים בעולם העסקי, אבל העדפתי לתרום את מרצי לתחום הרווחה והרפואה. כבר 36 שנים אני מתנדב באופן מלא במרכז הרפואי הרצוג, ומתוכן 21 שנים מכהן כיו"ר הוועד הפועל של המרכז.

במסגרת תפקידי, עוד בשנת 2004 זוהה הצורך בהגדלת מספר מיטות האשפוז. בהרצוג החלטנו להירתם לאתגר להקים בניין אשפוז חדש, לרווחת תושבי ירושלים. לא יכולנו לראות יותר את ה"קשישה במסדרון", ונפתח מסע חובק עולם לגיוס הכספים להקמת בניין אשפוז חדש".

מהי התרומה העיקרית שלך למרכז, ועל מה אתה הכי גאה? 
"הצלחנו לעשות את הבלתי יאמן, ולהקים ללא סיוע מדינה, בניין אשפוז חדש עם 600 מיטות אשפוז, בעלות דמיונית של 450 מיליון ₪. זו הצלחה גדולה ואני גאה על כך, מאחר ומדובר בתרומה עצומה לרווחת תושבי העיר. דבר נוסף שאני גאה בו הוא שעובדי הרצוג מתמידים. פשוט לא עוזבים את המרכז הרפואי. הצלחנו ליצור יחידת עילית רפואית, שרתומה בכל כוחה לרווחת תושבי העיר."

מה הם האתגרים העתידים?
"האתגר הראשון והמרכזי, שבית החולים עומד בפניו כיום, הוא: לגייס צוות רפואי וסיעודי נוסף לבניין האשפוז החדש. בד בבד, אנחנו צריכים לדאוג להמשך גיוס הכספים, על מנת לאפשר את פעילותו השוטפת. אי אפשר להסתמך על מימון ממשלתי. זהו אתגר גדול מאוד, אבל הוכחנו בהרצוג שאנחנו מסוגלים לכול, ואני משוכנע שנצליח גם באתגר זה.

בנוסף, הקורונה חוללה מהפכה בתפיסת רפואת הגיל השלישי. הציבור כבר מבין שחובה להעניק טיפול ראוי לאוכלוסייה זו. בהרצוג אנחנו פועלים ללא לאות, ועושים ככל יכולתנו ואף מעבר לכך, כדי להעניק שירותי רפואה איכותיים לאוכלוסיית הגיל השלישי.

עוד אתגר מרתק שעומד בפנינו הוא: פיתוח תחום המחקר של חקר המוח, בכלל תחומי ההתמחות של המרכז הקשורים בפועל למוח : הנשמה , זקנה, פסיכיאטריה וכמובן שיקום נוירולוגי".

מהן התכניות לעתיד בהרצוג?
"אנחנו מרכז ההנשמה הגדול ביותר בארץ, ויש שאומרים שבעולם. אנחנו מתכוונים להמשיך ולפתח את מרכז ההנשמה, ובכלל, להמשיך להוביל את התחום בישראל ובעולם. בנוסף, המרכז מתמקד בשיקום חולים, שנפגעו בתאונות דרכים ועקב אירועים מוחיים. נעניק דגש למטופלים, הסובלים מפוסט טראומה בזכות המרפאות החדשות בבנין האשפוז החדש".

צילום: המרכז הרפואי הרצוג

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן