חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הסיוט של העיר: ההפגנות לא נגמרות – מה אומרים על זה בעירייה ומה התשובה של המשטרה לשאלה מדוע המכתז"ית מופעלת רק נגד חרדים וימניים

כבר כמעט שנה שחיי תושבי ירושלים הפכו לסיוט מתמשך ולא פוסק, הודות להפגנות השונות בחלקיה השונים של העיר.

בדרך כלל כיף לגור בירושלים, הכל נגיש ומהיר, כל משרדי הממשלה והחברות הגדולות נמצאות בעיר ובכל זאת, בשנה האחרונה, העיר הפכה למוקד משיכה גם למפגינים רבים, המגיעים להפגנות מסיבות שונות.

תחילה הופרה שלוותם ושגרת חייהם של תושבי רחביה, עם ההפגנות הרבות ברחוב בלפור מול מעון ראש הממשלה, שם המשטרה נוהגת עם המפגינים באיפוק רב ומאפשרת להם לעשות כמעט כל מה שעולה על רוחם בהפגנות, לרבות הרעשה והטרדת מנוחתם של תושבי האזור הרבים.

ההפגנות בבלפור משפיעות כמובן גם על חיי תושבים המתגוררים מחוץ לרחביה או עמך ישראל המבקשים לערוך ביקור בעיר הקודש, ונאלצים לעמוד בפקקים מיותרים בעקבות מאבק של גורמים פוליטיים הטוענים לכס ראש הממשלה וכאלו המבקשים להחליף את רה"מ נתניהו באדם אחר.

הפגנות השמאל בירושלים. צילום ארכיון: דוברות משטרת ישראל

לעומת האיפוק הרב אותו מפגינה המשטרה מול המפגינים ברחוב בלפור, המשטרה פועלת בעוצמה רבה ולעיתים תוך שימוש מופרז באלימות מול מפגינים חרדים או ימניים באזורים אחרים לרבות שימוש במכת"זית מול המפגינים החרדים שבסך הכל דורשים שיוויון וצדק ולאחרונה הצטרפו אליהם גם אנשי הימין שמוחים על הריגתו של הנער אהוביה סנדק ז"ל במהלך מרדף שבוצע אחרי הרכב בו נסע עם חבריו על ידי ימ"ר ש"י.

לרבים לא מובן מדוע השימוש במכת"זית נעשה דווקא מול המפגינים החרדים והימניים שמבקשים שיוויון וצדק ולא מול המפגינים בבלפור, ובתגובה לפניית מערכת 'ירושלמים' נמסרה תגובה ממשטרת ישראל אך אין בה הסבר מדוע המכת"זית מופעלת דווקא על החרדים והימניים ולא מופעלת בבלפור וזהו לשון התגובה: " במהלך המחאות המתקיימות בשבוע האחרון בצמתים מרכזיים בירושלים אפשרה המשטרה במשך שעות לכלל המפגינים להביע את מחאתם.

מכת"זית על מפגיני ימין. צילום: אלעזר ריגר, דוברות ארגון חוננו

כשהחלה התפרעות אלימה וחרף אזהרות המשטרה, חלק מהמוחים בחרו להישאר ולהתעמת עם שוטרים, ולחסום צירים מרכזיים המשטרה החלה בפיזור הפרת הסדר תוך שימוש במכת״ז- אמצעי במדרג נמוך שנועד להקטין למינימום ההכרחי את החיכוך בין כוחות המשטרה ומפרי הסדר שבהן טמון פוטנציאל היפגעות גבוה יותר בעת פיזור ההפגנות.

נמשיך לאפשר את חופש המחאה בגבולות החוק, אולם לא נאפשר הפרת הסדר הציבורי, התפרעויות ואלימות מכל סוג שהיא בניגוד לחוק".

כמו כן, פנינו לעיריית ירושלים במטרה לבדוק מדוע העירייה לא מבצעת דבר נגד ההפגנות המטרידות כבר למעלה משנה את תושבי העיר, ומשם נמסר: "כל חסימות הכבישים ואישורי ההפגנות הם באחריות המשטרה.

עיריית ירושלים פועלת בהתאם לנוהל מחאות במרחב הציבורי ובשיתוף עם משטרת ישראל לצמצום ההפרעה לתושבים. בנוסף, פועלת העירייה לתגבור האכיפה בדגש על עבירות חניה מסכנות חיים, תליית שלטים לא חוקית ועוד. העירייה תמשיך לפעול על-פי החוק".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן