חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

קהילת נשות ההיי-טק בירושלים משיקה תכנית חדשה להכשרת נשים לתפקידי ניהול בהיי-טק

קהילת Fem JLM‏, קהילת נשות ההיי-טק הירושלמיות, משיקה בימים אלה את FemForward‏, תכנית ראשונה מסוגה בישראל, להכשרת נשות היי-טק בראשית דרכן המקצועית לתפקידי ניהול. FemForward‏ תופעל בירושלים ותתרחב בהמשך למקומות נוספים בארץ.

התכנית מתמודדת עם תופעת "השלב השבור", לפיה העיכוב בקידום נשים בשלבי הניהול מתחיל כבר בראשית דרכן המקצועית. על סמך המחקר "נשים במקום העבודה 2020" שנערך על ידי חברות הייעוץ מקינזי ו- Lean In‏ שהוקמה על ידי שריל סנדברג, נשים בדרגות בכירות נמצאות עדיין במיעוט ושיעורן בתפקידי ניהול עומד על 38% בלבד. גם למגפת COVID-19‏ יש השפעה משמעותית במיוחד על נשים. כבר עכשיו ניכרת מגמה של יציאת נשים ממעגל התעסוקה, תופעה מדאיגה אשר תביא לירידה נוספת במספר הנשים בתפקידים בכירים וירידה בנוכחות הנשית במסלולי הנהגה עתידיים. 

תוכנית FemForward‏ שואפת להתמודד עם שורשי הבעיה באמצעות כלים, רישות מקצועי ומנטורינג אישי שילווה 20 משתתפות. התכנית תכלול 9 הרצאות ותמשך שלושה חודשים החל מאוקטובר 2020 ועד ינואר 2021. 

המרצות והמנטוריות בתוכנית כולן נשים ומנהלות מובילות בתעשיית ההיי-טק מחברות כמו Facebook ‏Jerusalem Venture Partners, Mobileye, Intel‏. חלקן מייסדות ומנהלות בדרגים הבכירים ביותר שהובילו אקזיטים ובהן עדי סופר תאני, מנכ"לית חברת  Facebook Israel‏, וג'נין קוטלירוף, יזמית סדרתית, מייסדת שותפה ומנכ"לית לשעבר של חברת Omek Interactive‏ (שנרכשה על ידי Intel‏). הן מייצגות קבוצה מגוונת המשקפת את הפסיפס הירושלמי התרבותי ומגזרי. התכנית מדגישה גיוון כך שהמשתתפות ירגישו מיוצגות ויזכו למקור להשראה.

התכנית היא יוזמה של רייצ'ל ווגנר רוזנצוויג, מייסדת Fem JLM‏ וסמנכ"לית תפעול ב-Made in JLM . לתכנית ועדה מייעצת המורכבת כולה מנשים ירושלמיות ומנהלות בכירות וכוללת בין היתר את פלר חסן-נחום, סגנית ראש עיריית ירושלים האמונה על קשרי החוץ, מירב אטון אמירי, מנכ"לית  In Touch‏, המובילה ומפתחת פרויקטים בתחום גיוס ותעסוקה, מירית ליאון מנדלוביץ', סמנכ"לית הון אנושי ותפעול ב- Surgimate ‏חברת היי-טק בתחום ‏טכנולוגיה רפואית ‏ושיינדי באבאד, יזמת סדרתית של ארגונים המקדמים העסקה של חרדים (כגון קמח ותמך).

הוגת הרעיון רייצ'ל ווגנר רוזנצווייג מספרת כי: "לאורך כל השנים בהן עבדתי בתחום, היה באופן קבוע ייצוג מינימלי של נשים בתפקידים בכירים בתעשיית ההיי-טק.  כאשר הקמתי בשותפות את‏ CTO Club JLM‏ אף אישה CTO ‏לא הצטרפה למפגשים. זאת היות ורק -4% מה-  CTO ‏בישראל הן נשים. תמיד היה ברור שאפשר וצריך לעשות יותר בכדי להאיץ את תהליך ההתקדמות הנשית, ולכן החלטנו להתחיל עם נושא "השלב השבור"‏. החזון שלי הוא שהתכנית הזו תפעל בכל רחבי ישראל, תתרחב לעולם ובסופו של דבר נראה ייצוג שווה סביב שולחן קבלת ההחלטות בהיי-טק, וכמובן, בסופו של דבר בכל התחומים."

פלר חסן נחום מיוזמות הפרוקייט אמרה היום בהתרגשות: "אני נרגשת להיות אחת מהיוזמות של הפרויקט – FemForward, התוכנית הראשונה מסוגה בארץ מירושלים הפועלת לצמצום הפערים בקרב נשים מנהלות בעולם ההיי-טק! אני שמחה לראות היום נשים חזקות ומובילות מכל מגזר שמוכנות לשבור את תקרת הזכוכית!"

התוכנית FemForward בחסות הרשות לפיתוח ירושלים, Startup Nation Central, עיריית ירושלים, Jnext ו-Taboola.

צילום: femjlm

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן