חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

לראשונה: רישום ילדים מכל בית כנסת

עיריית ירושלים עם הפנים למגזר החרדי: רישום לגני ילדים מעמדות השירות הדיגיטליות "נדרים פלוס" ו"קשר – קהילות".

ביוזמת ראש העיר ירושלים משה ליאון: עיריית ירושלים תאפשר החל מהשבוע לתושבים להירשם לגני ילדים בעמדות של המערכות הדיגיטליות "נדרים פלוס" ו"קשר-קהילות", שנמצאות בבתי הכנסת ברחבי הארץ, כך שההורים לא יצטרכו להגיע לעמדת ההרשמה בכיכר ספרא.

הפרויקט יתחיל החל מיום חמישי הקרוב, ר"ח שבט, אז ניתן יהיה להירשם בעמדות דיגיטליות אלו לגני ילדים בירושלים באופן מהיר, זריז ונוח וללא צורך במסירת מסמכים פיזית.

אחת הסיבות ליציאה לדרך של בשורה זו היא מגפת הקורונה שמקשה על הגעה פיזית למקומות ציבוריים והמוניים.

ההרשמה הדיגיטלית לגני הילדים בעמדות "נדרים פלוס" ו"קשר-קהילות" היא מהלך ראשון כחלק מצעדים נוספים שיאפשרו הנגשה של שירותי העירייה לכלל התושבים בעזרת מיזם קהילות דיגיטליות בירושלים, מיזם משותף של מטה ישראל דיגיטלית במשרד הדיגיטל הלאומי ועיריית ירושלים.

במהלכים הבאים המתוכננים יונגשו שירותים במערכת החינוך, יבנו מערכות מותאמות לצורכי עבודה, ויפורסמו קורסים וסדנאות המותאמים לאורחות החיים החרדיים.

השימוש בפלטפורמות של "נדרים פלוס" ו"קהילות" הוא חדשני וצפוי להשתכלל ולהשתפר על מנת לאפשר לכל תושב לקבל את מלוא השירות בדרך הטכנולוגית והנוחה ביותר.

לדברי ראש העיר משה ליאון, מדובר במהפכה שמטרתה הנגשת השירותים למגזר החרדי וצמצום בהגעה מיותרת לעירייה.

"אנחנו מובילים מהפכה אדירה של דיגיטזציה בעיריית ירושלים, וגם המגזר החרדי ייהנה ממנה באמצעות שימוש בפלטפורמות מותאמות וכשרות.

עיריית ירושלים מובילה היום טכנולוגית גם ביחס לעולם המערבי ועוברת בהדרגה לטכנולוגיות מתקדמות בכל הקשור לנגישות למוקדי ידע, קבלת שירות, פניה לעירייה ועוד.

אני בטוח שהתושבים ייהנו מהשירות, ובמידה והפיילוט יצליח נשקול להרחיב אותנו. זהו תוצר של מהפכה בכל הקשור להנגשת השירות לתושבי ירושלים שבאה לידי ביטוי בשתי רפורמות משמעותיות: הרפורמה הראשונה הוא מערכת "מבט לתושב", שנועדה לשפר את השירותים מנקודת המבט של התושבים, והשני – "פורטל רווחה", שכולל אזור אישי לתושבים שמסתייעים בשירותי הרווחה והקהילה של העירייה."

שר הדיגיטל הלאומי, חה"כ דודי אמסלם, מוסיף ואומר שהאמצעים הדיגיטליים מאפשרים לתושבים לקבל שירות מהיר וטוב יותר.

אנחנו פועלים כדי לאפשר לכולם ליהנות מכך, במיוחד בתקופה זו של מגפת הקורונה בה נגזר עלינו ריחוק חברתי ולהישאר בבתים.

מטרת המהלך הוא לאפשר לאזרחים מהאוכלוסייה החרדית לצרוך שירותי מרכזי ומהותי לחיי היום – רישום לגנים, בצורה נוחה ויעילה, תוף ליווי דיילים שינחו התושבים ברישום הדיגטלי בעמדות הייעודיות, בשכונות ובמקומות בהם נמצאים האנשים – במתנ"סים, מרכזים קהילתיים, בתי כנסת ובישיבות".

לדברי הגברת מרים סלע שמובילה את מיזם קהילות דיגיטליות בירושלים, המהלך עשוי לשנות לחלוטין את הדרך שבה תושבי העיר צורכים שירותים עירוניים.

לאחר הצלחת הפיילוט הזה, נמשיך לחשוב בצורה חדשנית על דרכים נוספות להקל ולקצר את ההליכים עבור האוכלוסייה החרדית בעיר שתוכל ליהנות משירותים דיגיטליים ברמה גבוהה.

הפרויקט לא היה יוצא לדרך ללא תמיכתם והכוונתם של הרב ישראל קלרמן, מחזיק תיק משאבי חינוך והרב אברהם בצלאל מחזיק תיק חינוך חרדי בסיוע הרב שמואל גרינברג, מנהל אגף החינוך.

השירות יפעל במהלך ימי הרישום לגני הילדים, בתאריכים ד' עד ט"ז בשבט, ובשכונות ניידות הרשמה מונגשות, פרטים נוספים יפורסמו במקומונים ובלוחות המודעות.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן