חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יש היתכנות להגירה חיובית לירושלים? נתוני הלמ"ס ירידה משמעותים בשנתיים האחרונות בכמות היתרי הבנייה בירושלים – העירייה: "פועלים רבות לקידום הבניה בעיר"

רבות דובר על הצורך בהגירה חיובית לירושלים, וההכרח למנוע מצעירים לעזוב את העיר לטובת ערים אחרות ברחבי הארץ.

עם זאת, מסתבר שדווקא הבנייה החדשה, שעשויה למשוך תושבים חדשים לעיר, לא ממש מתקדמת בשנתיים האחרונות, כשלאחר עליה משמעותית בכמות היתרי הבניה שהוצאו בעיר, בשנתיים האחרונות יש ירידה במספר היתרי הבנייה שהוצאו בירושלים.

מהנתונים הרשמיים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי בשנת הפעילות 2015 ניתנו בירושלים 2380 היתרי בנייה, ב 2016 היתה עליה ל 2694 היתרים, ב 2017 ניתנו 2981 היתרים וב 2018 היתה עליה משמעותית ל 3569 היתרי בנייה חדשים בעיר.

בנייה בעיר העתיקה, צילום: אודי דוד בן דוד

עם זאת, למרות מגמת העליה בכמות היתרי הבנייה שניתנו בירושלים, ב2019 כבר היתה ירידה משמעותית ל 2664 היתרי בנייה, פחות ממה שניתן ב3 השנים שקדמו לה, ובשנה האחרונה, עד חודש 9 לשנת הפעילות חולקו 2263 היתרי בנייה חדשים בלבד.

נזכיר שחלק מהדירות החדשות בעיר שקיבלו היתרי בניה ניתנו כחלק מהמיזם הארצי של המחיר למשתכן, בו יש חלק ניכר מהזוכים שהם תושבי ירושלים גם כיום ועוד מספר זוגות שקנו את הדירות כחלק מהשקעה עתידית.

בתגובה לפניית מערכת 'ירושלמים' לירידה בכמות היתרי הבנייה בעיר, נמסר מהעירייה: "העירייה פועלת רבות לקידום הבניה בעיר, בדגש על פרויקטים של התחדשות עירונית, משרדים ומלונאות ומשפרת ומייעלת את תהליך הוצאת היתרי הבניה, כולל מעבר לטפסים מקוונים.

" פועלים רבות לקידום הבנייה" – רחבת בניין העירייה בסגול ביום ההזדהות. צילום ארכיון: אלי מנדלבאום / דוברות שלווה

בשנת 2020 ולמרות משבר הקורונה, הוצאו היתרים ל-2328 יחידות דיור. בנוסף, אושרו בוועדה מקומית כ-6,000 יח"ד נוספות ואנו צופים כי מרביתן ישלימו את הדרישות הנותרות להוצאת ההיתר בהקדם.

העירייה תמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה, במטרה להגדיל את היצע יחידות הדיור בעיר".

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן