חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

נתפסתי בשכרות האם אצטרך עו"ד תעבורה?

עבירת נהיגה בשכרות

פקודת התעבורה 62 (3) מגדירה מיהו שיכור:  " מי ששתה משקה משכר בעת נהיגה או בעת שהוא ממונה על רכב". וכן, " מי שבגופו מצוי סם מסוכן או תוצרי חילוף חומרים של סם מסוכן". וכן " מי שבגופו מצוי אלכוהול בריכוז גבוה מהריכוז שקבע שר התחבורה".

שוטר מבצע בדיקה בנהג החשוד כשיכור באמצעות בדיקת נשיפה, ואם מצא כמות של 290 מ"ג של אלכוהול ומעלה בליטר אוויר שננשף מדובר בנהג שיכור. אם מדובר בבדיקת דם ולא בבדיקת ינשוף מספיק 50 מ"ג ל100 מיליליטר דם כדי להפליל את הנהג. הסיבה לכך היא כי מדובר בבדיקה מדוייקת יותר.

בנוסף לסעיף זה, בא סעיף 64 ב (ב) וקבע כי קיימות אוכלוסיות מיוחדות כדוגמת נהג חדש, נהג שטרם מלאו לו 24 שנים, נהג הנוהג ברכב שמשקלו עולה על 3,500 קילוגרם ונהג הנוהג ברכב ציבורי. לאוכלוסיה זו יש החמרה בתקנות התעבורה ולכן, מספיק שנמצא בדמו של הנהג 50 מ"ג אלכוהול בליטר אוויר כאשר מדובר בבדיקה נשיפה או 10 מ"ג אלכוהול ב100 מיליליטר דם כאשר מדובר בבדיקת דם כדי להרשיע אותו.

עם יעוץ משפטי יעיל ניתן לקבל הקלה בעונש, להגיע להסדר טיעון, לקצר את חודשי הפסילה, ואפילו לזכות את הנאשם. עורך דין המתמחה בנהיגה בשכרות  ידע לנתח את חומר החקירה, לזהות כשלים בהתנהלותה ולנהל משא ומתן יעיל שילחם על זכויותיו של מרשו.

על כל מי שבידו זימון לדין בגין נהיגה בשכרות להתייעץ עם עו"ד על מנת שיוכל לבחון את פרטי המקרה ולהביא את המענה המיטיב ביותר עבורו, אנחנו במשרד עורכי דין תעבורה ערן עקראוי ושות' עומדים לשירותכם .

 

מדוע כדאי לקחת עו"ד לענייני תעבורה?

הנהג החשוד נדרש לביצוע בדיקת נשיפה באמצעות מכשיר הינשוף. במידה ובבדיקת הינשוף התגלה כי הנהג חרג מריכוז האלכוהול המותר עונשו לא יסתכם בכנס כספי. עבירת נהיגה בשכרות נחשבת לעברת נהיגה החמורה. מדובר בגורם משמעותי לקטל בדרכים ולכן דינו של הנוהג בשכרות פסילת רישיון של שנתיים לפחות! ומי שזו לא עבירה ראשונה שלו ישלל רשיונו לארבע שנים לפחות. בנוסף, עליו להתייצב בפני קצין אשר בסמכותו לפסול את רשיונו ולאסור על השימוש ברכבו ל30 יום. הנהג אף יכול לקבל כתב אישום שבעקבותיו יכול להגיע לעונש מאסר. מדובר בהשלכות לא פשוטות על הנהג וכן כל ההתנהלות בתיק נהיגה בשכרות דורשת בקיאות ומיומנות רבה אל מול רשויות החוק. כאשר ידע במקרה זה יכול לחרוץ גורלות, לבית המשפט יש את היכולת להחמיר ולהקל בעונשים מסוג זה, וכאשר לא יהיה ייצוג הולם לנאשם שיעמוד על זכויותיו וילחם עבורו, בית המשפט ירצה להחמיר את הענישה.

עורך דין לענייני תעבורה יודע את החוק, ומבין כי על המשטרה להוכיח מעל לכל ספק סביר כי מדובר בנהג שנהג בשכרות לפני הגשת כתב האישום. על ההוכחה להיות ברורה ולעמוד במספר חובות ונהלים שנובעים מהפסיקה. כך, שאם ימצא מקום לספק הוא יוכל להשתמש בידע שלו כדי לפסול את כתב האישום. גם בבית המשפט כאשר מדובר בעורך דין שידע לאתר כשלים בעבודת המשטרה ניתן יהיה בקלות יותר להגיע להסדר מקל ובמקרים מסויימים לזיכוי הנאשם.

אין להקל ראש בעבירות מסוג זה מדובר בעבירה חמורה, אך גם הענישה מחמירה במקרים מסויימים מעבר לנדרש. כאשר מדובר בנהג שנפל בין הכסאות עברו נקי והוא מעד באופן חד פעמי. במיוחד בגיל צעיר, כאשר הנהג בראשית דרכו והפעיל שיקול דעת מוטעה או שלא היה מודע לכך שהאלכוהול ששתה גרם לו להיות שיכור מבחינה משפטית הטעות הזו עלולה להכתים את עתידו.

אהבתם את הכתבה? שתפו...

מה חדש?

דילוג לתוכן